گزارشی درباره «محصولات دستکاری شده ژنتیکی»
مواد غذایی تراریخته (دستکاری شده ژنتیکی) GMO به محصولاتی اطلاق می شود که از انتقال یک یا چند ژن به محصولات کشاورزی و دامی به وجود می آید،

به گزارش فرهنگ سدید، مواد غذایی تراریخته (دستکاری شده ژنتیکی) GMO به محصولاتی اطلاق می شود که از انتقال یک یا چند ژن به محصولات کشاورزی و دامی به وجود می آید، گرچه ادعا می شود این محصولات دانش بنیان می تواند از مزایایی مانندذ پر محصولی و مقاومت نسبت به آفات بهره مند باشد، اما مشکلات متعددی نیز برای طبیعت و سلامتی انسان ها به وجود می آورد.

محصولات تراریخته چنان مضر است که می تواند به عنوان یک سلاح تمام عیار بر علیه ملت ها بهعنوان عامل ایجاد اناع بیماری ها مانند سرطان ها و حتی عقیم سازی نسل ها مورداسفاده قرار می گیرد.

فتوای مراجع عظام تقلید در خصوص محصولات تراریخته:

تحقیقات آزاد است ولی کشت تجاری جایز نیست.

حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و علوی گرگانی، در فتاوای جداگانه تحقیقات بر محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) را بدون اشکال، اما کشت تجاری این محصولات را شرعا ممنوع اعلام فرمودند.

35 کشور پیشرفته پیشرفته جهان کشت محصولات تراریخته دستکاری شده ژنتیکی را ممنوع کرده اند:

این کشورها شامل: آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، روسیه، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی، مالتا، یونان، بلغارستان، صربستان، کروتیا، مولداوی، لتوانی، استرالیا، لهستان، اسلوواکی، آذربایجان، بوسنی، لوگزامبورگ، اوکراین، نروژ و سوییس و در آفریقا دو کشور الجزایر و ماداگاسکار استفاده از محصولات تراریخته ممنوع شده است.

آیا می دانید؟

کشت و مصرف عمومی محصولات دستکاری شده ژنتیکی در اغلب کشورهای اروپایی به جز مزارع خاص و قرنطینه تحقیقاتی ممنوع است و واردات این محصولات شرایط بسیار سخت و با اطلاع رسانی به مردم و برچسب زدن اجباری است؟

آیا می دانید در سرزمین های اشغالی ، صهیونیست ها اجازه حتی یک متر کشت محصولات تراریخته را به علت مخاطرات زیست محیطی و سلامت انسان نمی دهند؟

آیا می دانید کشور سوییس اعلام کرده است به دلیل نبود اطمینان از سلامت این محصولات، کشت آن را برای سومسن بار به مدت سه دوره پنج ساله تا سال 2021 ممنوع کرده است؟

توجه: تراریخته ها توسط صهیونیست ها ایجاد و انتشار یافته است. و کمپانی عظیم بذرهای تراریخته جهان یعنی مونسانتو مورد حمایت اسرائیل است.

آیا می دانید سال است محصولات تراریخته وارد ایران شده و در سفر شما بوده ولی هیچ اطلاع رسانی نشده و بر چسب نیز نزده انده اند؟

آیا می دانید محصولات تراریخته ای چون ذرت، سویا، کلزا، پنبهو بیش از 90 درصد از روغن های خوراکی، و درصدی برنج در بازار ایران دستکاری شده ژنتیکی است؟ و شما سال ها تراریخته مصرف کرده اید ولی از شما پنهان کرده اند و دلالان تراریخته تمایلی به برچسب زدن ندارند تا شما ندانید؟

برخی محصولات تراریخته را بشناسید و هرگز مصرف نکنید:

روغن های نباتی،  ذرت، سویا، کلزا، کالونا، پنبه که همه وارداتی می باشند و درصدی هم برنج تراریخته است.

تقریبا بالای 90 درصد نهاده های دامی در ایران ئارداتی و تراریخته است، در نتیجه دام های بزرگ و مرغ و ماهی  آن ها را مصرف می کنند و فراورده های آن وارد بدن مردم می شود که حال چه تبعاتی دارد خدا می داند.

حقایقی در خصوص محصولات تراریخته که حامیان آن ادعایی کذب و خلاف آن را ترویج می کنند

محصولات تراریخته موجب افزایش عملکرد تولید نمی شوند

اگر چه ممکن است در سالهای نخست به لحاظ تولید محصول بیشتری برداشت شود ولی با افزایش هزینه بذر، هزینه خرید سموم اختصاصی و هزینه مالکیت فکری درآمد کمتری عاید کشاورزان می شود. مضافا بر اینکه در دراز مدت به دلیل کاهش باروری خاک و ایجاد علف های هرز مقاوم و آفات جدید کشاورز هزینه زیادی را بابت خرید سموم شیمیایی بیشتر باید بپردازد.

محصولات تراریخته موجب کاهش مصرف سم نمی شود

گیاهان تراریخته مقاوم به آفت به مراتب سم آفت کش بیشتری درل مقایسه با آفت کش شیمیایی جایگزین شده تولید می کند چنانچه ذرت تراریخته چند صفتی ( مقاوم به علفکش و آفت کش ) 19 برابر سم بیشتری تولی می کند.

محصولات تراریخته عامل بیماری های متعدد می باشند

عواقب زیادی از مصرف مستقیم گیاهان تراریخته یا بقایای سموم روی این گیاهان ناشی می شوند که شامل:

  • سمیت کبد و کلیه
  • تورم و افزایش حجم کبد
  • تخریب کبد، پانکراس و اخلال در عملکرد بیضه
  • تسریع زوال کبد
  • اخلال در عملکرد دستگاه گوارش و تغییر در سلولهای کبد و پانکراس
  • ناکارآمدی استفاده از خوراک و اختلالات گوارشی
  • تغییر در باکحتری های روده
  • اختلالات روده ای
  • رشد اضافی در سلول های پوشش روده،مشابه آنچه در شرایط پیش سرطانی مشاهده می شود
  • تغییر در بیوشیمی خون،آسیب چند عضوی و تاثیر بالقوه در نر عقیمی
  • اخلال در عملکرد آنزیم های کبدی و قلب
  • نابودی معده و مرگ های ناشناخته
  • تورم و افزایش چگالی سلول های پوششی رحم
  • التهاب حاد معده و افزایش وزن رحم
  • تفاوت در وزن اندام ها، کهیک نشانه بارز در مسمومیت یا بیماری است

 

برای تغذیه جهان به محصولات تراریخته نیازی نیست

یک گزارش معتبر که با حمایت بانک جهانی،توسط 400 دانشمند در مورد آینده کشاورزی تهیه شده و مورد توافق 58 کشور قرار گرفته است این ادعا که محصولات دستکاری شده ژنتیکی راه حلی برای فقر،گرسنگی و تغییرات اقلیمی باشند را تایید نمی کند

Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
خدالعنت کند مروجین دانش تراریخته وحمایت کنندگان این بلای خانمان سوز را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
خدا لعنت کنه
بعضی ها اصلا اطلاعی از ترا ندارن
ارسال نظر
captcha