کتاب «فاتحه» شامل مجموعه غزل‌های امیر تیموری به‌تازگی توسط نشر نزدیک‌تر منتشر شده است. قرار است کتاب فاتحه پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ماه، ساعت ۱۶ در موزه‌ی هنر‌های دینی امام علی (ع) توسط شاعرین و مخاطبین کتاب رونمایی شود. مراسم با حضور مرتضی امیری اسفندقه و حامد عسگری و با شعرخوانی شاعرین جوان برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ سدید؛ کتاب «فاتحه» شامل مجموعه غزل‌های امیر تیموری به‌تازگی توسط نشر نزدیک‌تر منتشر شده است. قرار است کتاب فاتحه پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ماه، ساعت ۱۶ در موزه‌ی هنر‌های دینی امام علی (ع) توسط شاعرین و مخاطبین کتاب رونمایی شود. مراسم با حضور مرتضی امیری اسفندقه و حامد عسگری و با شعرخوانی شاعرین جوان برگزار خواهد شد.

این کتاب اولین مجموعه‌شعری است که از این سراینده جوان چاپ می‌شود. تیموری فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر شعر و ترانه‌سرایی، در حوزه موسیقی نیز فعالیت دارد. ابعاد مختلف شعر او متأثر از تجربه‌هایش در موسیقی و دانش آکادمیک است. وی نخستین اشعار خود را در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۹۰ در مجلات و روزنامه‌های مختلف به چاپ رساند و برخی از جوایز ادبی را به دست آورد. کتاب «فاتحه» ۳۳ غزل را از تیموری در بر می‌گیرد. عشق، زندگی و مرگ از جمله مضامین مهم شعر‌های این کتاب هستند.

شعر سلام اولین شعری است که در کتاب فاتحه آمده و اکنون برای آشنایی بیشتر با زبان و سبک شعر این شاعر جوان، غزل ابتدایی و انتهای کتاب فاتحه را می‌خوانیم:

به سرنوشت، به این بخت نامراد سلام
به آن دلی که مرا می‌برد ز. یاد سلام
برای من غم پنهان و آشکار یکی‌ست
به بغض گم شده در چهره‌های شاد سلام
نسیم، پیک پریشان عطر یار من است
به گیسوان رها در مسیر باد سلام
قدم به دیده‌ی منت گذاشتی امشب
خوش آمدی بنشین اشک خانه زاد سلام
به آن‌که در طلب عشق جان سپرد درود
به آن‌که پای غم یار ایستاد سلام

****

شعله‌ی عشقم زبانه‌ای و زبانی
از تو ندارم نشانه‌ای و نشانی
خاطره‌ای نیست از بهار که یک عمر
بار سفر بستم از خزان به خزانی
پای تو ماندم تمام زندگی‌ام را
تا بنشینی و داغ دل بنشانی
منتظرم تا تو از میان هیاهو
نامه‌ی خود را به دست من برسانی
از تو همین بس که بعد مرگ بیایی
فاتحه‌ای بر سر مزار بخوانی

این کتاب با ۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است. مراسم رونمایی کتاب فاتحه، پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۱۶ در موزه‌ی هنر‌های دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، روبه‌روی نیایش، بلوار اسفندیار برگزار خواهد شد.

رونمایی از کتاب فاتحه در موزه‌ی هنر‌های دینی امام علی (ع)

ارسال نظر
captcha