سیل شدید در ایران باعث شد علاوه بر ستاد مقابله با بحران،که حدود 30دستگاه اجرایی دولتی و نهاد عمومی غیر دولتی و نیروهای نظامی، انتظامی، صدا و سیما،قوه قضائیه عضو هستند، مردم و اقلیت های مذهبی نیز پای کار آمده و جلوی سیل و تلفات آن را بگیرند.

گروه ادیان- فرهنگ سدید؛  در ایام نوروز حدود 24 استان درگیر بارش شدید و در برخی استان ها سیل های مهیب ایجاد شد. حدود 10 استان درگیری مستقیم و شدید داشتند که منجر به آبگرفتگی و خرابی شدید شد‌، در این شرایط برق، آب، مخابرات و گاز قطع و راه‌های مواصلاتی و بین شهری و بین روستایی تخریب شدند در کنار استرس و نگرانی مردم و ، بحث تخلیه اماکنی مختلف موضوعی مهم بود. نحوه همکاری و مشارکت آنها وامداد رسانی و تجهیزاتی که دولت تهیه می کرد نیز  باعث شد شرایط دشوار تر شود

ستاد مقابله با بحران، حدود 30دستگاه اجرایی دولتی و نهاد عمومی غیر دولتی و نیروهای نظامی، انتظامی، صدا و سیما، قوه قضائیه عضو هستند کار را دنبال می کردند. امروز مردم، نیروهای جهادی و حتی اقلیت های مذهبی نیز پای کار آمده اند تا جلو سیل و تلفات آن را بگیرند. فراخوان برخی اقلیت های دینی در زیر آمده است:

1. فراخوان شورای خليفه گری ارامنه تهران:

آحاد جامعه ارامنه و شورای خليفه گری ارامنه تهران و شمال در کنار تمامی هموطنان عزيز ايران شوربختانه شاهد صدمات و خسارات و مصائبی بود که بدليل سيل بر مردم گرانقدر، تحميل گرديد.
با ابراز همدردی قلبی و عرض تسليت به بازماندگان و اميد رحمت واسعه خداوند يکتا جامعه ارامنه نيز در تلاش است تا باری ولو اندک را از دوش مردم عزيز بردارد و ياريگر آنان باشد.
به اين ترتيب از اعضای گرامی جامعه درخواست داريم تا کمک های خود را به:
شماره حساب: 1-497143-11-247
نزد: بانک پاسارگاد شعبه 247
به نام: شورای خلیفه گری ارامنه تهران
واريز نمايند تا از سوی اين شورا در اختيار مسئولان محترم دست اندرکار، از جمله سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی قرار گيرد.

2. فراخوان زرتشتیان یزد:
گروهی از زرتشتیان یزد که در سال ۱۳۹۶، ۲۸ عدد کانکس را به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کردند، این بار با انتشار فراخوانی، از زرتشتیان دعوت کرده اند تا برای کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر اقدام کنند.

متن کامل این فراخوان بدین ترتیب است:
به یاری اهورامزدا
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
به همت زرتشتیان و پیگیری گروه همیاران با حمایت و راهنمایی بزرگان جامعه و هماهنگی هلال احمر استان یزد بر آن شدیم به
یاری هموطنان عزیز سیل زده بشتابیم.
طی تماس با دوستانی در مناطق سیل زده نیازمندی هایشان را جویا شدیم.
توجه داشته باشید در این همازوری مبلغ نقدی گره¬گشا نیست و فقط اقلام زیر مورد نیاز است.
پتو- لباس مناسب (لباسها نو و استفاده نشده باشند)- شیر خشک- پوشک بچه- نوار بهداشتی- کنسرو خوراکی های مختلف- گاز پیک نیک- نان خشک- خرما و هر آن چیزی که به نظرتان می تواند مشگل گشا این اتفاق ناگوار باشد.

جمع آوری کمک¬ها:
مزرعه کلانتر: خانم دلنواز (بهی) جوانمردی، شماره تماس: ۰۹۱۲۳۹۹۴۶۱۱
محله کوچه بیوک: آقای رستم نودینی، شماره تماس: ۰۹۱۶۲۵۱۳۳۱۳ (محل جمع¬آوری: سالن زرتشتیبان کوچه بیوک)
محله یزد: آقای اردشیر کلانتری، شماره تماس: ۰۹۱۳۲۷۴۵۴۶۷ (محل جمع آوری: بلوار بسیج کوچه اب انبار گیو، مغازه جهانگیرلر)
محله رحمت آباد: آقای رستم فلاحتی، تماس: ۰۹۱۳۱۵۳۵۲۲۹ (محل جمع آوری: رحمت آباد، محله پایین، نبش کوچه زرتشت)
محله¬های نرسی آباد و کسنویه: آقای منوچهر جمشیدی، شماره تماس: ۰۹۱۳۱۵۹۷۰۵۹ (محل جمع¬آوری: خیابان انقلاب نبش کوچه ۴۱، مهر گستر).
سروران گرامی این همیاری هر چه سریعتر باید انجام شود به همین منظور تا دوشنبه 19/01/98 کمک های خود را تحویل دهید.
این کمک¬ها مستقیما با همراهی گروه همیاران به محل سیل زده برده و به یاری خدا به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید.
گزارش ارسال و توزیع متعاقباً به اطلاع شما بزرگواران می رسد.
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

3. فراخوان زرتشتیان تهران:

انجمن زرتشتیان تهران با انتشار فراخوانی از زرتشتیان دعوت کرده است تا به یاری هم وطنان آسیب دیده در سیلاب های اخیر بشتابند.
در این فراخوان راه های دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی توسط انجمن زرتشتیان تهران بدین ترتیب اعلام شده است:

۱- دریافت کمک های نقدی در محل دبیرخانه انجمن تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 22/01/98 یا از طریق صندوق هایی که بدین منطور در آدریان تهران، شاه ورهرام ایزد و در روز جشن فروردینگان در آرامگاه قصر فیروزه مستقر هستند.

۲- دریافت کمک های غیرنقدی فقط شامل پتوی نو، کنسرو، لوازم بهداشتی شامل پوشک کودکان، نوار بهداشتی، صابون و شامپو و پودر لباسشویی دستی در خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان و پایگاه مستقر در مجموعه مارکار تهران پارس از روز یکشنبه 18/01/98 تا پنجشنبه 22/01/98 از ساعت ۱۶ تا ۲۰.
گفتنی است انجمن زرتشتیان تهران اعلام کرده است که کمک های جمع آوری شده همراه با کمک هایی که دیگر انجمن های زرتشتی و مدارس زرتشتی جمع آوری می کنند به صورت هماهنگ و مجتمع در اختیار هم میهنان نیازمند قرار می گیرد.

ارسال نظر
captcha