دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی خبر داد؛
حموله گفت: مجموعه عروسک‌های مقاومت که شامل ۳۰ عروسک هستند، در دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی ثبت شد.
به گزارش فرهنگ سدید؛ محسن حموله دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی درباره آخرین وضعیت حوزه ثبت اسباب بازی، گفت: به دنبال رویکرد جدید شورای نظارت بر اسباب‌بازی به فرهنگ ایرانی قومی هر منطقه و ثبت عروسک‌های ایرانی به عنوان ابزار‌های ارزشمند فرهنگی که نقش مهمی در انتقال فرهنگ هر جامعه دارد و همچنین حمایت ازحقوق طراحان عروسک ایرانی و تعمیق فرهنگ مقاومت و پایداری، عروسک‌های پارچه‌ای مقاومت و مجموعه عروسک‌های مقاومت که شامل ۳۰ عروسک با ایده پردازی و طراحی «زهرا حبیبی» است در دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی ثبت شد.
وی ادامه داد: مجموعه ۳۰ تایی عروسک‌ها از جنس خمیر است و بر اساس شخصیت‌های واقعی افراد که سمبل مقاومت در کل دنیا بوده‌اند و با استکبار مبارزه کرده‌اند، طراحی و ساخته شده است.
حموله افزود: این مجموعه به همراه شناسنامه و کارت راهنمای هر عروسک برای آشنایی کودکان با فرهنگ مقاومت طراحی شده است. در میان این عروسک‌ها شخصیت‌های بزرگ و تأثیر گذار تاریخی مانند مهاتما گاندی، سالوادرآلنده، حماد زکزاکی، محمد حسین فهمیده، جهاد مغنیه، شیخ عیسی قاسم، محسن حججی، مصطفی چمران، جمیل بوپاشا و احمد سوکارنو و...دیده می‌شود.
 دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی در پایان اظهارات خود گفت: در دست هرکدام از عروسک‌ها، سمبل‌هایی متناسب با فرهنگ هر منطقه و همچنین کبوتر سفید که نماد صلح برای کودکان دنیاست، طراحی شده است.
ارسال نظر
captcha