«مسعود نجابتی» هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در حوزه هنری تجلیل شد.

به گزارش فرهنگ سدید، نشست تقدیر و تجلیل از مسعود نجابتی هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی با حضور جمعی از هنرمندان، هفته گذشته در حوزه هنری برگزار شد.

سیدحمید شریفی آل‌هاشم، هنرمند پیشکسوت نقاش و گرافیست کشور، در سخنانی با بیان اینکه بهره‌مندی از تجربیات هنرمندان پیشکسوت در بخش‌های هنری، اجرایی و مبانی باعث پیشرفت و بالا رفتن سرعت کار هنرمندان جوان خواهد بود، اظهار کرد: هنرمندان همگی عضو یک پیکره هستند و با هم‌افزایی حوزه هنری و روایت فتح می‌توان در راه پیشرفت و استعدادیابی هنرمندان جوان انقلابی اقداماتی شایسته انجام داد تا هنرمندان جوان از آسیب‌های راه دور شده و در مسیر انقلابی شدن آنان را همراهی کنیم.

وی ادامه داد: در مسائل هنری وقتی افراد به پختگی و تجربیاتی می‌رسند تازه شروع کار آنان است. بنابراین بهتر است که پیشکسوتان در کنار هنرمندان جوان حضور داشته باشند و البته این کار در بخش داوری هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان انجام شد و ما شاهد حضور داوران جوان در کنار داوران پیشکسوت بودیم.

مسعود نجابتی، مدیر سابق هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، طراح گرافیک، مدیر هنری و خوشنویس هم بیان کرد: بنده خود را سرباز می‌دانم و هر کجا که لازم باشد آنجا هستم.

محمد خزایی، پژوهشگر تاریخ هنر، نیز در سخنانی با بیان اینکه در کشورهای دیگر فضای هنرهای تجسمی تقریبا یکسان است، عنوان کرد: در ایران فضای غالب در دست یک عده است که فقط خودشان را قبول داشته و هنرمند می‌دانند و معتقدند اگر کسی قرار است هنرمند باشد باید مثل آنان بوده و به قولی به لباس آنان درآید. به همین علت بعضی از بچه‌های هنرمند احساس غربت می‌کنند. ما باید فضای جدیدی ایجاد کنیم تا استعدادهای آنان شکوفا شود.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه کردن به آثار بعضی از جوانان هنرمند متوجه می‌شویم که این تحول در فضای هنری ایجاد شده است و آقای نجابتی جزو آن دسته از هنرمندانی هستند که با قدرت وارد این عرصه شده و باعث ایجاد تغییر و تحول در این مسیر هنر شدند.

 

 

محمد حبیبی، مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح، نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسعود نجابتی در عرصه هنرهای تجسمی، گفت: به لطف خدا در زمان آقای نجابتی و با تلاش ایشان جشنواره هنر مقاوت برگزار شد.

احمد آقاقلی‌زاده، هنرمند پیشکسوت گرافیست کشور، نیز از مسعود نجابتی به عنوان مرجع تقلید گرافیک ایران یاد کرد.

مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری، اظهار کرد: امروزه موج تولید آثار هنری به قدری قوی شده است که با پیش آمدن اتفاقاتی همچون سانحه تروریستی مرزداران پاسدار سیستان، به طور خودجوش آثار هنری با موضوع اتفاقات روز جامعه در فضای مجازی به راه افتاده است. بنابراین می‌بینیم که این جریان شروع شده و تنها باید آن را به سمت پختگی هدایت کنیم تا در آینده قوی‌تر از امروز باشیم.

وی در تجلیل از مسعود نجابتی افزود: هر کدام از هنرمندان سهمی در به ثمر رسیدن این جریان دارند. اتفاق خوب جشنواره هنر مقاوت این بود که اکثر آثار کاربردی بودند؛ به طوری که می‌توان از آن‌ها در فضای شهری استفاده کرد.

در پایان هدایای یابودی به مسعود نجابتی تقدیم شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
captcha