کتاب «گلستان انقلاب» حاصل تحقیق و پژوهش بالغ بر ۱۲۰ نفر کارشناس صاحب نام است. پشتیبانی ۱۴۲ سند متقن مکتوب از این کتاب و بهره برداری آمار‌ی از ۴۳ پایگاه اینترنتی بین المللی موجب شده که این کتاب به یک مرجع مبدل شود.
اصغر قاسمی استاد دانشگاه و کارشناس و پژوهشگر عرصه کتاب ونشر در گفت‌وگو با فرهنگ سدید درباره کامل‌ترین کتاب منتشر شده پیرامون دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دشمنان برنامه ریزی کرده بودند تا این روز را شاهد نباشیم، کتاب گلستان انقلاب رونمایی شد. این کتاب جامع، دستاورد‌های انقلاب اسلامی را با متقن‌ترین اسناد در چند فصل دسته بندی کرده است.
وی در خصوص لزوم تهیه چنین اثری افزود: آنچه که ضرورت تدوین این کتاب را واجب کرد عمدتا بحث و شبهاتی بود که پیرامون انقلاب اسلامی مطرح می‌شد. از جمله این شبهات که در این کتاب به آن پاسخ داده شده «اینکه اگر هر حکومت دیگری غیر از جمهوری اسلامی ایران نیز می‌بود همین دستاوررد‌ها را داشت.» شبهه دیگری که بیان می‌شد؛ در خصوص آورد‌های انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن است و گفته می‌شد که با قبل از انقلاب تفاوتی در به وجود آمدن دستاورد‌ها نداشتیم و برای این منظور برخی از کار‌های انجام شده در دوره پهلوی را بیان می‌کردند.
قاسمی تصریح کرد: طرح این شبهات موجب شد که با تدوین این کتاب به شبهات پاسخ داده شود، زیرا برخی از جوانان دوران قبل انقلاب و جنایت‌ها را درک نکرده بودند از این رو لزوم نوشتن این کتاب بیش از پیش ضروری احساس می‌شد.
این کارشناس کتاب افزود: در کتاب گلستان انقلاب پاسخ شبهات به صورت مقایسه‌ای مطرح شده است. به طور نمونه ایران قبل از انقلاب را با مصر، ترکیه و... که به جهات مختلف به ایران نزدیک بود را با ایران کنونی و مقایسه کرده است. زمانی که شاه در ایران حکومت می‌کرد انور سادات نیز در مصر همین مسیر را می‌رفت و اکنون شاهدیم که مصر توسعه چندانی پیدا نکرده است و به لحاظ علم و دفاع و پژوهش و... رتبه قابل عرضه‌ای را کسب نکرده است، اما ایران به مراتب پیشرفت‌های چشمگیر وقابل ملاحظه‌ای را به دست آورده است.
پژوهشگر حوزه کتاب و نشر تشریح کرد: فصل دیگر این کتاب دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهاردهه گذشته در همه زمینه‌ها است. برای تکمیل این فصل از ابتدای اردیبهشت تا آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، آغاز هر هفته نشست شنبه‌های انقلاب برگزار شد و در این ۴۱ نشست دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بررسی شد. در این نشست کارشناسان خبره و متخصصین و پژوهشگران در هر حوزه به طور مستند دستاوردهارا بررسی و ارائه کرده اند.
وی ادامه داد: دستاورده‌های چهل ساله انقلاب در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، اقتصاد، بهداشت و درمان، آموزش عالی، فناوری اطلاعات، اقتدار دفاعی، وحدت مذاهب، محرومیت زدایی، ورزش و بحث نخبگانی بررسی شده که می‌توان با مراجعه به این کتاب دریافت که ایران در این چند سال به چه میزان در حوزه‌ها و رتبه‌ها رشد و توسعه پیداکرده و چه تعداد نخبه، دانشمند و محقق تربیت کرده است.
این استاد دانشگاه گفت: فصل دیگر این کتاب به توطئه‌های مطرح شده علیه ایران پرداخته است. توطئه‌هایی که از سال ۵۷ آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. این توطئه‌ها در همه نقاط کشور بوده است که برخی از آن‌ها نیز در بین عموم مطرح شده است مانند ترور‌های ابتدای انقلاب، تفره‌های قومیتی، توطئه‌های مذهبی و حضور گسترده جاسوسان در ایران. توطئه‌های به گونه‌ای بود که ایستادگی ایران پس از چهل سال با این شرایط، خود در دنیا بی نظیر است و هر انقلابی به جز ایران بود در همان ابتدای مسیر منحرف می‌شد.
وی تاکید کرد: از امتیازات این کتاب حضور بالغ بر ۱۲۰ نفر کارشناس صاحب نام و اهل تحقیق برای تهیه مطالب آن است. ۱۴۲ سند متقن مکتوب از این کتاب پشتیبانی می‌کند و آمار‌ها از ۴۳ پایگاه اینترنتی بین المللی بیرون آمده است.
قاسمی در پایان اظهارات خود گفت: به طور کلی کتاب گلستان انقلاب دارای پاسخ به شبهات مطرح شده درباره ایران اسلامی است. این کتاب تهدیداتی که علیه انقلاب وجود داشت را بررسی و دستاورد‌های انقلاب را معرفی کرده است. ویژگی‌های ذکر شده، این کتاب جامع را به یک کتاب مرجع مبدل کرده است که می‌تواند به مشکلات و سوالات اقشار مختلف مردم پاسخ دهد وسند معتبر وقابل استفاده برای پژوهشگران، اساتید دانشگاه، ائمه جمعه وجماعات وتاریخ دوستان به حساب آید. کتاب نامبرده به همت موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت چاپ و منتشر شده است و افراد می‌توانند ازکتابفروشی‌های معتبرو یا سایت این موسسه ان را تهیه کنند.
 
پاسخ به شبهات پیرامون انقلاب اسلامی و بیان دستاورد‌های چهل ساله در کتاب جامع «گلستان انقلاب»
**مراکز علمی، پژوهشکده ها، حوزه‌های علمیه و علاقمندان برای تهییه این کتاب به صورت گروهی می‌توانند از تخفیف ویژه برخوردار شوند.
ارسال نظر
captcha