ضرورت توجه به هشدار مقام معظم رهبری درباره فتنه احتمالی در سال ۹۸/ (بخش نخست)
چندی پیش هم رهبر معظم انقلاب تصریح فرمودند که شاید در سال ۹۸ فتنه جدیدی رو کنند که ضرورت دارد در هر زمینه‌ای آماده‌باش کامل باشیم. این گزارش به بررسی این موضوع و ضرورت آماده‌باش در مقابل فتنه‌های جدید و احتمالی پرداخته است.
به گزارش فرهنگ سدید؛ گاهی کسی ظلمی می‌کند، جزائی که خدای متعال برای آن ظلم قرار می‌دهد فراگیر است و جامعه را فرا می‌گیرد؛ از چنین ظلمی، از چنین فتنه‌ای باید پرهیز کرد این خطاب به ما مسئولین است، آحاد مردم مخاطب این خطاب نیستند؛ ما مسئولین هستیم که [هم]می‌توانیم کاری بکنیم که زیان آن به جامعه برسد؛ هم می‌توانیم عکسش عمل کنیم، کاری کنیم که نفع آن به جامعه برسد. (گزیده‌ای از سخنان مقام معظم رهبری ۲۵/خرداد/۱۳۹۵)
نظام جمهوری اسلامی و انقلاب عزیز کشورمان همچون خاری در چشم مستکبرین است که هر روز بیشتر فرو می‌رود و آن‌ها مجبور به پلک زدن و دست و پا زدن هستند، تقلاهایشان تمامی ندارد و هر روز با نیرنگی تازه به تمنای هجوم به ایران اسلامی به فتنه‌ای جدید متوسل می‌شوند و هر روز هم ناکام‌تر از دیروز هستند.
چندی پیش هم رهبر معظم انقلاب تصریح فرمودند که شاید در سال ۹۸ فتنه جدیدی رو کنند که ضرورت دارد در هر زمینه‌ای آماده‌باش کامل باشیم.
کیهان در گزارش امروز خود به بررسی این موضوع و ضرورت آماده‌باش در مقابل فتنه‌های جدید و احتمالی پرداخته است.

بازخوانی شباهت دو فتنه
اگر اتفاقاتی را که از روز ۱۷ تیرماه ۷۸ از ساعت ۲۱ آغاز شد مرور کنیم و اشتراکات و تفاوت‌های این حوادث را با فتنه ۸۸ قیاس کنیم در خواهیم یافت که چه‌کسانی از همان روز‌ها نقشه براندازی و مخاطرات عظیمی را برای ایران اسلامی در سر می‌پروراندند که هربار به‌مدد خداوند و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب و حضور گسترده مردم ناکام ماند.
اشتراکات فتنه ۷۸ و ۸۸ را می‌توان این‌گونه خلاصه کرد؛ یک برنامه از پیش تعیین شده و آغاز جرقه اعتراضات، اعلامیه‌های از قبل چاپ شده، لیدر‌های خیابانی که از جنس مردم نیستند و خشونت از طریق آن‌ها به جامعه تجمع‌کنندگان منتقل می‌شود، آسیب به اموال عمومی، بیرون آوردن کوکتل مولوتف‌ها، خون‌ریزی، هتک حرمت به مقدسات، مورد آزار و ضرب و شتم قراردادن افراد مذهبی و جسارت به بانوان محجبه، چرخش شعار‌ها علیه نظام، تیتر‌های تحریک‌کننده برخی نشریات و همراهی زیرپوستی، حضور خواص فریب خورده، کف زدن رسانه‌های معاند، نشر اخبار کذب به منظور ایجاد تشنج درجامعه و حضور خواص پایه ثابت از جمله خانم فائزه هاشمی در میان تجمع‌کنندگان و تشویق به ادامه اعتراضات و درگیری‌ها و...
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «ما در سال ۷۸ با یک فتنه‌ای مواجه شدیم که اوج آن در ۱۸ تیرماه آن سال بود و در ۲۳ تیر مردم با یک حضور خود جوش توطئه فتنه‌گران را خنثی کردند.»
وی ادامه می‌دهد: «فتنه‌گران بنا داشتند در کف خیابان با نظام مقابله کنند و تمام ظرفیتشان را در ۱۸ تیر به کار گرفتند و مردم هم با ظرفیت کامل در ۲۳ تیر جوابشان را داده و فتنه را خنثی کردند.»
حبیبی می‌افزاید: «فتنه‌گران با پشتیبانی خارجی خیال می‌کردند می‌توانند براندازی نظام را تحقق دهند، بنابراین تجربیاتشان را جمع کرده و به بهانه انتخابات ۸۸ و چندین ماه قبل از انتخابات به میدان آمدند، در همین راستا موضوع تقلب را مطرح کردند و قصد شان این بود یک نوع براندازی را صورت دهند.»
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح می‌کند: «رئیس میز ایران در سیا یک روز قبل از انتخابات سال ۸۸ یک مصاحبه رسمی دارد که گفته بود فردا در ایران انتخابات نخواهد بود و یک انقلاب رنگین صورت خواهد گرفت، بنابراین با به کف خیابان کشاندن طرف درگیری مقصودشان را می‌خواستند عملی کنند.»
وی در ادامه همین بحث تاکید می‌کند: «مردم صبر کردند و توطئه‌ها را از نزدیک دیدند در نتیجه ۹ دی آن را خنثی کردند.»
حبیبی اضافه می‌کند: «دشمن در دشمنی با ما هیچ گاه دست از شرارت برنداشته و بر نخواهد داشت اکنون حدود ۹ سال از فتنه ۸۸ گذشته و با خنثی شدنش در دیماه سال ۸۸ طبیعتا این سؤال پیش می‌آید که دشمن دست از شرارت و فتنه‌گری برداشته است؟ من معتقدم این یک نوع خوش خیالی است.»
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکا تاکنون اگر کاری علیه ما نکرده، نتوانسته است نه اینکه نخواسته باشد، می‌گوید: «خواسته استکبار و در راس آن آمریکا همواره بر این بوده تا براندازی نظام جمهوری اسلامی را صورت دهد، به همین منظور ۸ سال جنگ را راه‌اندازی کردند و تاکنون هم با کار‌های فرهنگی و تبلیغاتی پیچیده و تحریم و جنگ اقتصادی خواستند مردم را علیه نظام بشورانند، اما نتوانستند و در آینده هم قطعا موفق نخواهند بود.»
حبیبی یادآور می‌شود: «یکی از منابع خبری آنان سازمان منافقین است و منافقین دی ماه سال گذشته غرب را گول زدند که ایران یک انبار باروت بوده و اگر شعله‌اش روشن شود انبار باروت آتش خواهد گرفت.»
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه می‌کند: «درحالی که در سال گذشته تعدادی شروع کردند به شعار دادن و بازاریان را تشویق کردند تا مغازه‌های خود را ببندند، عده‌ای هم همزمان به صدمه زدن به مغازه‌ها پرداختند و کسبه هم از ترس ناامنی مغازه‌های خود را بستند و وقتی بررسی‌های لازم به عمل آمد دیدیم آن تعداد نفری که کار را شروع کردند یک نفرشان بازاری نبود و تیرشان هم به سنگ خورد!»
وی خاطرنشان می‌کند: «این سیاست دائمی آمریکا است، بنابراین باید این احتمال قوی را بدهیم که توطئه‌گران هرگز دست از فتنه‌گری برنخواهند داشت و ما باید بر اساس تجربیات سال‌های گذشته مقابله خود را شکل دهیم.»

انحراف برخی از خواص
موضع‌گیری‌های برخی از مسئولین و نامزد‌های انتخابات تأثیر فراوانی بر التهاب فضای سیاسی کشور در دو فتنه ۷۸ و ۸۸ داشت و بسیاری از التهابات متاثر از همان مواضع غیر منطقی بود.
به گفته محمدکاظم انبارلویی فعال رسانه‌ای و سردبیر روزنامه رسالت؛ جنگ نرم صحنه تقابل دروغ‌های بزرگ با واقعیت‌های انکارناپذیر است، سال ۸۸ در پی اعلام نتایج انتخابات، دروغ تقلب را موسوی و کروبی مطرح کردند و تا کنون هم پای آن ایستاده‌اند. این دروغ توسط ۲۵۰۰ سایت و وبلاگ مرتب بازتاب داده می‌شد و رادیو آمریکا و رادیو اسرائیل و بی‌بی‌سی آن را در رسانه‌های جهان شارژ می‌کردند.
با مرور برخی از مواضع رهبری در فتنه ۸۸ می‌توان به‌خوبی دریافت که برخی از خواص انقلاب طی این دوره از ریل انقلاب پیاده شدند و نتوانستند آنگونه که شاخص شرع و عقل حکم می‌کند، تصمیم‌گیری کنند.
رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود در آن سال می‌فرمایند: نخبگان بدانند هر حرفی، هر اقدامی، هر تحلیلی که به آن‌ها کمک بکند، این حرکت در مسیر خلاف ملت است. همه‏ ما خیلی باید مراقب باشیم، مراقب حرف زدن، مراقب موضع‏گیری کردن، مراقب گفتن‏ها، مراقب نگفتن‏ها. یک چیز‌هایی را باید گفت، اگر نگفتیم، به آن وظیفه عمل نکرده‏ایم. یک چیز‌هایی را باید بر زبان نیاورد، باید نگفت، اگر گفتیم، برخلاف وظیفه عمل کرده‏ایم. نخبگان سر جلسه‏ امتحانند، امتحان عظیمی است. در این امتحان، مردود شدن، رفوزه شدن، فقط این نیست که ما یک سال عقب بیفتیم، سقوط است.
مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی می‌گوید: «یکی از پرتکرارترین واژه‌هایی را که شنیدیم فتنه ۸۸ هست و من چند سال قبل که رصد می‌کردم رهبری حدود ۳۵۰ بار این واژه را در صحبت‌های خودشان آوردند.»
وی ادامه می‌دهد: «اهمیت این قضایا به این باز می‌گردد که آمیخته شدن حق و باطل و رقم خوردن فتنه توسط شخصیت‌هایی که در داخل نظام بودند و زیر چتر قانون اساسی خود را تعریف می‌کردند.»
شاکری می‌افزاید: «تفکراتی خارج از اندیشه امام و مارکسیستی و ملی‌گرایی در فتنه‌گران وجود دارد، اما این رفتار‌ها از سوی کسانی که زمانی رئیس مجلس، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور بودند جای تامل دارد که به شکل بی‌رحمانه‌ای بدون سند اعلام کنند در انتخاباتی که با حضور ۴۰ میلیونی مردم برگزار شده، تقلب صورت گرفته است و آن هم تقلبی در قد و قواره ۱۱ میلیون!»
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح می‌کند: «مقام معظم رهبری در آن زمان متانت به خرج دادند و یک روز پس از اعلام نتایج، نامزد‌ها را خواستند و بی‌پرده حرف هایشان را شنیدند، اما هیچ کدام نتوانستند سندی ارائه دهند که تقلبی صورت گرفته است.»
وی یادآور می‌شود: «حتی نامزدی که خود ۴۰ هزار نفر بازرس بر سر صندوق‌ها داشت نتوانست اثبات کند در فلان حوزه تقلب صورت گرفته و بعدا مشخص شد یک دروغ بزرگ را به نظام نسبت دادند، رقابتی را که مردم با نشاط در آن شرکت کرده، تبدیل به یک تهدید علیه نظام کردند.»
شاکری تاکید می‌کند: «بازخوانی این فتنه نشان می‌دهد که چنین پدیده‌ای ساختار سیاسی نظام را نشانه گرفته بود، این درحالی است که در وضعیت کنونی ترامپ صریحا اعلام می‌کند ما نظام جمهوری اسلامی ایران را براندازی می‌کنیم و مردم ایران تروریست هستند، اما می‌بینیم که ابزار‌های اقتصادی را به کار می‌گیرد.»
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان می‌کند: «اینک فتنه سیاسی چهره اقتصادی به خود گرفته و این اهمیت بسیار دارد، متاسفانه همچنان در برخی اظهار نظر‌ها اعتماد کردن به دشمن را می‌بینیم، از زمان مصدق که اعتماد کرد و کودتا را علیه او حاکم کردند تا الان که ۱۲ رئیس‌جمهور در آمریکا عوض شده ماهیت حیله ورزانه آن‌ها تغییری نکرده و بازخوانی فتنه ۸۸ باعث می‌شود تا دچار فریب نشویم.»

سقوط یک نظریه
آمریکا و غرب قبلاً در راه‌اندازی انقلاب‌های نارنجی همواره اذعان داشته‌اند اگر فردی که مورد علاقه ماست از صندوق بیرون نیاید، اقلیت را با فنون نبرد نرم به جان اکثریت خواهند انداخت تا حکومت مطلوب خود را شاهد باشند.
آن‌ها همین تز را در ایران، عملیاتی کردند و با نامزد‌های معترض، با اسم رمز «تقلب» یک شورش تمام عیار را کلید زدند. مردم در بهت و ناباوری هرگز فکر نمی‌کردند کروبی و موسوی با آمریکایی‌ها همصدایی کنند. آن‌ها تأیید شورای نگهبان را داشتند. آن‌ها امضاء کرده بودند که به جمهوریت و اسلامیت نظام، وفادار و پایبند باشند.
در فتنه ۸۸ نیز همه دشمنان درونی و بیرونی نظام مقدس جمهوری اسلامی با حمایت دنیای استکبار دست به دست هم داده تا نظام اسلامی را به سقوط بکشانند، اما نظریه خودشان بود که در نهایت سقوط کرد.
آمریکایی‌ها می‌دانند ضربه زدن به انقلاب از بیرون محال است، چرا که هر روز انقلاب اسلامی در منطقه و جهان مقتدرتر ظاهر می‌شود، آن‌ها فقط به ضربه از درون می‌اندیشند و به تصرف فکر و اندیشه ملت و دستکاری در اراده مردم ما امید و طمع دارند که البته در این میان نخبگان را هدف قرار خواهند داد.
 
ارسال نظر
captcha