دبیر کمیته «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» جنبش مردمی چهل سال پاسداشت انقلاب کبیر اسلامی در سی و هفتمین نشست شنبه‌های انقلاب، توطئه های طرح ریزی شده علیه انقلاب اسلامی طی این 40 سال را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر حمید نیکرو، دبیر کمیته «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» جنبش مردمی چهل سال پاسداشت انقلاب کبیر اسلامی، توطئه های طرح ریزی شده علیه انقلاب اسلامی طی این 40 سال را تشریح کرد.

وی در ابتدای سخنان خود به توطئههای چهل ساله تجزیه‌طلبانه و تفرقه‌افکنانه علیه انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و مهم‌ترین آنها را به شرح زیر اعلام کرد:

1- اقدامات تجزیه‌طلبانه

اقدامات تجزیه‌طلبانه در دوره چهل ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی را می‎توان با عنوان دو موج اول و دوم تجزیه طلبی مورد اشاره قرار داد:

1-1- موج اول اقدامات تجزیه طلبانه علیه نظام جمهوری اسلامی

1-1-1- تلاش برای تجزیه و خودمختاری کردستان با ایجاد غائله: گروهک‌های کومله، دموکرات، رزگاری، خبات، چریک‌های فدایی خلق، حزب توده، مجاهدین خلق و... با پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عراق و ناتو از 24 بهمن 1357 تا سال 1364 آشوب و غائله‌ تجزیه کردستان را در مهاباد، سنندج، مریوان، بانه و سقز در کردستان؛ پاوه، نوسود، جوانرود و ثلاث باباجانی در کرمانشاه؛ و سردشت، بوكان و نقده در آذربایجان غربی ایجاد کردند.

1-1-2- غائله ترکمن صحرا و گنبد کاووس با هدف خودمختاری این منطقه: گروه‌های ضد انقلاب کانون فرهنگی و سیاسی خلق ترکمن، چریک‌های فدایی خلق شاخه گنبد کاووس و جنبش ملی مجاهدین با پشتیبانی آمریکا، شوروی و عناصر باقیمانده رژیم پهلوی و ساواک از 23 بهمن 1357 تا بهمن 1358 غائله و آشوب با هدف خودمختاری را در ترکمن صحرا و گنبد کاووس راه انداختند. تمام نوار مرزي ايران و شوروي به غير از دو پاسگاه اينجه برون و داشمند به دست گروه‌هاي چپ‌گرا افتاد.

1-1-3- غائله خوزستان و اقدامات تجزیه‌طلبانه: سازمان سیاسی خلق عرب، اتحادیه عرب خوزستان، جنبش ناسیونالیست عرب، جبهه تحریر خوزستان، فدائیان خلق و حزب کارگران سوسیالیست و... با پشتیبانی آمریکا، عراق و کشورهای عرب منطقه از ماه‌های اولیه سال 1358 با هدف جدایی خوزستان از ایران و "استقلال خلق عرب" اقدام به انجام ده‎ ها بمب‌گذاری در استان، ایجاد رعب و وحشت میان مردم و شهادت دهها نفر کردند.

1-1-4- تلاش برای تجزیه‌طلبی در آذربايجان و غائله حزب جمهوري خلق مسلمان: حزب جمهوري خلق مسلمان 6 اسفند 1357 با توافق آیت ا... کاظم شریعتمداری، پشتیبانی آمریکا و عناصر بازمانده رژیم پهلوی تشکیل و 16 دی 1358 منحل شد. بسیاری از عناصر سرشناس سلطنت‌طلب، لیبرال، چپگرا به آن پیوستند و در شهرهای تبریز، قم، مشهد و تهران اقدام به آشوب و تخریب اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت کردند.

1-1-5- آشوب‌های تجزیه‌طلبانه ضد انقلاب در بلوچستان: جبهه آزادی بخش بلوچستان، جبهه وحدت بلوچ، پیشمرگ بلوچ، جبهه خلق برای آزادی بلوچ، سازمان دموکراتیک مردم بلوچستان، سازمان دموکراتیک خلق بلوچستان، ستاره سرخ، نبرد بلوچ و کانون سیاسی – فرهنگی خلق بلوچ در سال 1358 با هدف ایجاد بلوچستان بزرگ متشکل از نواحی بلوچ‌نشین ایران، پاکستان و افغانستان و با پشتیبانی آمریکا، عراق، عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، احزاب بلوچ پاکستانی، سازمان چریک‌های فدایی و پیکار و سلطنت‌طلب‌ها اقدام به سازماندهی سیاسی – نظامی بلوچ‌ها و آشوب علیه نظام جمهوری اسلامی کردند.

1-1-6- غائله تجزیه‌طلبانه فارس: پس از انقلاب، خسرو و ناصر قشقايي (ساکن آمريكا و آلمان غربي) از رؤساي سابق ايل قشقايي با ورود به فارس مدعي رياست ايل قشقايي شدند و با پشتیبانی آمریکا و حمايت بني صدر در تلاش برای گردهم آوردن عشاير فارس زير پرچم خود و ایجاد آشوبی تجزيه طلبانه در منطقه كوچ ايل قشقايي از جنوب اصفهان تا خليج فارس بودند.

1-2- موج دوم اقدامات تجزیه طلبانه علیه نظام جمهوری اسلامی

1-2-1- اقدامات تروریستی جندالشيطان (به اصطلاح جندا...) در جنوب شرق ایران: گروه تروریستی جندالشيطان (جندا...) به سرکردگی عبدالمالک ريگي با پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی در سال 1382 در جنوب شرق ایران شکل گرفت و تا زمان دستگیری ریگی در اسفند 1388 دهها عمليات ضد مردمي و جنايت ضد بشري را با هدف ناامن سازي جنوب شرق ایران و ايجاد تفرقه قومي مذهبي انجام داد.

1-2-2- اقدامات گروهک جیش الظلم (جیش العدل) در شرق کشور: گروه تروريستي وهابي جيش‌الظلم پس از نابودي جندالشیطان با پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، منافقین و برخی کشورهای عربی منطقه به سرکردگی عبدالرحيم ملازاده (صلاح‌الدين فاروقي) در شرق کشور به اعلام موجوديت کرد. این گروهک از سال 1391 تاکنون با هدف ایجاد تفرقه قومی و مذهبی چندین اقدام تروریستی و ربایش مرزبانان ایرانی را در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان انجام داده است.

1-2-3- اقدامات تروریستی پژاک در غرب و شمال غرب کشور: گروهک تروریستی پژاک فعالیت غیررسمی خود را از سال 1377 آغاز کرد اما 16 فروردين 1382 با هدف تجزیه طلبی و جدایی کردستان از ایران به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد. عبدالرحمان حاجي احمدي آلماني کردتبار سرکرده این گروهک است. پژاک با پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بارها دست به اقدامات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای نظامی و انتظامی در غرب کشور زده‌ و دهها نفر از هموطنان را به شهادت رسانده است.

1-2-4- اقدامات گروهک الاحوازیه: گروهک تروریستی الاحوازیه اواسط 1375 با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان اعلام موجودیت کرد. مقر اصلی تجزیه طلبان الاحوازیه، شهر لندن انگلیس است و سران آن در دانمارک و هلند نیز مستقر و فعال هستند. این گروهک مورد حمایت و پشتیبانی مالی، تجهیزاتی و رسانه‌‎ای آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، عربستان سعودی و ... است.

1-2-5- اقدامات تجزیه طلبانه جریان پان ترکی: یکی از جریان‌های فعال تجزیه‌طلب پان ترک، گروه «بیداری ملی ‏آذربایجان جنوبی (گاموح)» است که در سال 2002 میلادی/ 1381 شمسی با هدف تجزیه آذربایجان از ایران تشکیل شد. این گروه، مورد حمایت مالی، آموزشی و تجهیزاتی آمریکا، لابی‌های یهودی و کشورهای اروپایی است.

2- اقدامات تفرقه‌افکنانه مذهبی علیه جمهوری اسلامی

2-1- فعالیت جریان‌های سلفی و وهابی: جریان‌های سلفی و وهابی در ایران با پشتیبانی مالی، رسانه‌ای و تجهیزاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و با هدف ایجاد تفرقه قومی و مذهبی از طریق اقدامات تروریستی عمدتا در کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

2-2- فعال کردن گسل‌های مذهبی از طریق ایجاد نهله‌ها در تشیع و اهل سنت: آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و همراهی اذناب منطقه‌ای، با اشراف به موارد اختلافی شیعیان و اهل سنت، همواره در صدد نهله‌سازی و گروه‌سازی، کادرسازی، رسانه‌سازی و تشکیلات‌سازی در شیعه و سنی در ایران با هدف تفرقه‌افکنی و فعال کردن گسل‌های مذهبی بوده‌اند. راه‌اندازی و حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای، پایگاه‌های اینترنتی، وبلاگ‌ها، کانال‌ها و صفحات تفرقه‌افکن در شبکه‌های اجتماعی ابزارهای ترویج اختلاف و دامن زدن به آنها بوده است.

2-3- راه‌اندازی و حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای تفرقه‌افکن: مهمترین شبکه‌های تفرقه‌افکن وابسته به جریان سید صادق شیرازی معروف به شیعه انگلیسی و مورد حمایت مالی و رسانه‌ای انگلیس و کشورهای غربی هستند که بر اختلافات شیعه و سنی دامن می‌زند. 19 شبکه‌های ماهواره‌ای اصلی این جریان عبارتند از: فدک (زیر نظر یاسر الحبیب داماد برادر صادق شیرازی)؛ سلام 1 و 2؛ الأنوار 1 و 2؛ أنوار الحسين؛ امام حسين 1، 2 و 3؛ الزهراء؛ المهدي؛ امام صادق؛ حضرت خديجه؛ مرجعيت؛ أباالفضل العباس؛ ظهور؛ امام زمان؛ العقيلة؛ و بقيع.

در ادامه نیکرو  به توطئههای چهل ساله نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که اهم آنها به شرح زیر است:

  • حمله طبس

حمله نظامی آمریکا به طبس با عنوان «عملیات پنجه عقاب» در 3 آذر 1359 با هدف براندازی انقلاب اسلامی از طریق کودتا و آزادسازی گروگان های لانه جاسوسی بود که با امداد الهی با شکست مواجه شد.

  • حمله عراق و اشغال خاک ایران

رژیم بعث عراق 31 شهریور 1359 جنگی 8 ساله را با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی همه‌جانبه قدرات‌های شرق و غرب و مرتجعین منطقه راه انداخت که با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان رسید.

  • تحریم تسلیحاتی ایران

با وقوع انقلاب مجموعه معاملات تسلیحاتی ایران با آمریکا و غرب یا با نفوذ در دولت موقت لغو شدند یا محموله های آنها مورد توقیف قرار گرفتند. این کشورها پس از آن از فروش طیف گسترده­ای تسلیحات و مواد اولیه آنها به ایران طی 40 سال گذشته ممانعت کردند.

  • جنگ شهرها

رژیم بعث عراق در طول جنگ تحمیلی علاوه بر درگیری‌های خطوط مقدم، شهروندان عادی را در شهرهای مختلف ایران مورد بمباران و موشک‌باران وحشیانه‌ قرار داد.

  • جنگ شیمیایی

رژیم بعث عراق بارها با استفاده از سلاح‌های شیمیایی اهدایی غرب برخی از مناطق و شهرهای ایران و عراق را مورد هجمه قرار داد و هزاران نفر را شهید و مجروح کرد.

  • هجوم منافقین

گروهک تروریستی منافقین با پشتیبانی همه جانبه صدام و کشورهای غربی، پس از پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ طی یک عملیات موسوم به «فروغ جاویدان» به کشور حمله کرد که طی عملیات مرصاد شکستی سخت را متحمل شدند.

  • جنگ نفت­کش‌­ها

رژیم جنایتکار آمریکا در سال 1367 در پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از صدام ناو سهند یکی از ناومحافظ‌های کلاس سام نیروی دریایی جمهوری اسلامی را مورد هجمه ناجوانمردانه قرار داد که به شهادت 57 نفر از دریادلان غیور جمهوری اسلامی منجر شد. این کشور در همان سال و سال ۱۳۶۸، 4 سکوی نفتی ایرانی رشادت، رسالت، نصر و سلمان را بمباران کرد.

  • هزاران عملیات هوایی علیه یک جزیره

جزیره «خارک» که حدود 90 درصد نفت خام ایران از طریق آن صادر می‌شد، در طول هشت سال دفاع مقدس 2 هزار و 834 بار مورد هجوم هوایی و موشکی قرار گرفت.

  • حمله به هواپیمای مسافربری ایران

ناو آمریکایی وینسنس 12 تیر 1367 هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله موشکی قرار داد که به شهادت 290 سرنشین بی‌گناه آن انجامید.

  • آرایش جنگی 40 ساله علیه ایران

آمریکا با هدف محاصره نظامی جمهوری اسلامی ایران و تحدید منافع کشورمان، در 40 سال گذشته،  به طور مستقیم در حدود 10 کشور آسیای غربی و مرکزی حضور دائمی داشته که با اشغال دو کشور عراق و افغانستان همراه بوده است.

  • تجاوز مکرر پرنده­های جاسوسی

آمریکا و رژیم صهیونیستی در نوبت های مختلف اقدام به تجاوز به خاک ایران به وسیله بالون ها و هواپیماهای جاسوسی از جمله، بالون آمريکايي JLens، هواپیماها و پهپادهای آمریکایی و صهیونیستی نظیر اسکن ایگل، آر کیو 170 و هرمس، فانتوم دیده‎بان و اژدها، کرده اند؛ که بسیاری از آنها توسط ایران به غنیمت گرفته شده است.

  • ایجاد طالبان در افغانستان

آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور به ویژه عربستان، پس از خروج شوروی از افغانستان، پشتیبانی خود از گروه طالبان در این کشور را به گونه ای تقویت کردند که توانست قدرت را در دست بگیرد و به عنوان یک تهدید جدی در مرزهای شرقی ایران خود نمایی کند.

  • تلاش برای محاصره دریایی ایران

نیروی دریایی آمریکا و برخی از دیگر دولت های غربی، پس از جنگ نفت­کش ها در 1367 تا کنون و با هدف ایجاد تهدید علیه منافع حیاتی ایران، به طور مداوم در خلیج فارس و دریای عمان حضور داشته و مشغول گشت زنی هستند و  در مواردی به حریم دریای ایران تجاوز کرده اند.

  • تقویت تروریسم تکفیری در منطقه

جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا با ایجاد و تقویت گروه‌های تروریسم تکفیری در سوریه و عراق، و ایجاد بی­ثباتی در منطقه، منافع حیاتی جمهوری اسلامی ایران را با تهدید جدی مواجه کرد.

  • حمله رژیم صهیونیستی به مستشاران ایرانی در سوریه

رژیم صهیونیستی در بهار سال 1396 با حمایت آمریکا و غرب مجموعه­ای از حملات موشکی را علیه مستشاران ایرانی مستقر در پایگاه­های نظامی سوریه در شرق این کشور انجام داد؛ عملیاتی که با هدف تضعیف محور مقاومت صورت گرفت.

  • ساماندهی جنگ هیبریدی علیه ایران

آمریکا و متحدانش در طول سال‎های گذشته به ویژه در یک سال گذشته، در تلاش بوده اند تا از طریق راه‎اندازی جنگ هیبریدی علیه انقلاب اسلامی ایران، نظام اسلامی در ایران را ساقط کنند.

توطئههای چهل ساله فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر محور‌های سی و هفتمین نشست شنبه‌های انقلاب بود که «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» به آن پرداخت و این توطئه ها را این‌گونه برشمرد:

  1. راه ­اندازی شبکه های ماهواره‌­ای و رادیویی معاند

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، صدها شبکه ماهواره‎ای و رادیویی وابسته دولت های غربی به زبان های فارسی، کردی، ترکی، عربی و... در راستای اثرگذاری مخرب در جامعه ایران و شبهه‎افکنی علیه نظام اسلامی، فعال بوده­اند.

  1. توطئه در شبکه­‌های اجتماعی

دشمنان انقلاب اسلامی طی سال­های اخیر با راه‎اندازی و توسعه شبکه های اجتماعی مجازی در صدد تأثیرگذاری منفی و مخرب بر افکار عمومی ایرانیان بوده­اند.

  1. توطئه از طریق بازیهای رایان‌ه­ای

دشمنان انقلاب اسلامی از طریق تولید بازی­های رایانه­ای جهت­دار با محتوای جنسیت زده و خشونت­آمیز، در صدد تأثیرگذاری منفی و مخرب بر نوجوانان و جوانان ایرانی بوده­اند.

  1. امنیتیسازی تحولات فرهنگی

کانون‌های فرهنگی و رسانه‎ای وابسته به دشمنان انقلاب، در راستای ایجاد اختلال در تحولات فرهنگی کشور، به دنبال امنیتی کردن رخدادها و پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی بوده­اند.

  1. توطئه حقوق بشری

کانون‎های فرهنگی و رسانه‎ای کشورهای غربی در چارچوب عملیات روانی، فرهنگ ایرانی-اسلامی و مردم ایران را ناقض حقوق بشر معرفی کرده­اند.

  1. تصویرسازی منفی علیه انقلاب

دشمنان ایران اسلامی در چهار دهه گذشته با استفاده از ظرفیت و امکانات رسانه­ای خود، علیه ج.ا.ایران اقدام به تصویرسازی منفی و مخرب، در سطوح، ملی، منطقه ای و بین‎المللی کرده‎اند.

  1. تولید و ترویج روایات فرهنگی معاند

کانون‎های فرهنگی و رسانه‌ای دولت‎های غربی، در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی اقدام به ساخت و ترویج روایات دروغین در برابر روایات رسمی نظام جمهوری اسلامی کرده است.

  1. تطهیر چهره دشمن

کانون­های فرهنگی و رسانه‎ای دشمن ضمن شبهه‎افکنی در افکار عمومی ایران، به تطهیر چهره رژیم منحوس پهلوی و بزک کردن چهره آمریکای جنایتکار پرداخته­اند.

  1. نا امید کردن مردم نسبت به آینده

آمریکا و متحدانش از طریق تولیدات فرهنگی و رسانه‎ای در چهار دهه گذشته به دنبال القاء و ترویج ناامیدی از آینده در جامعه ایران بوده اند.

  1. تبلیغ و ترویج سبک زندگی اشرافی و غربی

دشمنان انقلاب اسلامی از طریق تولید و نشر محتوای فرهنگی مخرب در چهل گذشته به دنبال تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی، اشرافی‎گرایی و مصرف‎زدگی در جمهوری اسلامی ایران بوده­اند.

  1. نفوذ فکری و فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت

دشمنان انقلاب اسلامی از ظرفیت مراکز آموزشی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها، آموزشکده‌های خصوصی و ...  در راستای استحاله نظام آموزشی و تربیتی کشور بهره‎برداری کرده است.

  1. نفوذ در ساحت هنر

استکبار جهانی در راستای ایجاد تغییرات فرهنگی مخرب در کشور و ترویج فرهنگ غربی، از ابزار هنر به ویژه سینما، چه در تولیدات داخلی و چه تولیدات خارجی و نشر آن‎ها در داخل، استفاده کرده است.

  1. ترویج ابتذال و اباحیه­گری

تلاش برای حیا زدایی از زنان و هم زمان غیرت زدایی در میان مردان از جمله جهت­گیری‎های اصلی دشمنان انقلاب اسلامی در راستای تضعیف فرهنگ اسلامی ایرانی در کشور بوده است.

  1. گسترش مصرف مواد مخدر

دشمنان انقلاب اسلامی تلاش کرده­اند تا از طریق ترویج مواد مخدر ارزان در جامعه ظرفیت­های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به ویژه جوانان را تضعیف کنند.

  1. توطئه فرهنگی سفارتخانه­ها

سفارت­خانه های غربی در ایران، به بهانه برگزاری کلاس­ با موضوعات مختلف، اقدام به ارتباط گیری با جوانان ایرانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ غربی در کشور کرده­اند.

  1. ترویج فساد و فحشاء

کانون­های فرهنگی و رسانه‎ای وابسته به دشمنان انقلاب اسلامی، در چهار دهه گذشته و در قالب­های گوناگون با ترویج فساد و فحشاء در راستای تضعیف هنجارها و نهادهای اجتماعی به ویژه نهاد خانواده در جامعه ایران تلاش کرده­اند.

  1. پرورش گروه­های فرهنگی مزدور

دشمنان انقلاب اسلامی از طریق تشکل‎سازی و صنف سازی از منحرفین عرصه‎های مختلف فرهنگی، زیست محیطی و... همواره به دنبال تقویت جریانات مزدور و ضد انقلاب فرهنگی در کشور بوده­اند.

  1. توطئه از طریق آموزش زبان

کشورهای غربی از طریق نمایندگی­ها و عوامل مزدور خود در کشور و تحت پوشش آموزش زبان­های خارجی به دنبال ایجاد و توسعه استحاله فرهنگی اسلامی مردم ایران بوده­اند.

  1. توطئه فرهنگی در مسابقات بین­المللی

کشورهای غربی از طریق تصویب قوانین مغایر ارزش‎های اسلامی و انقلابی در مجامع بین‌المللی و میادین ورزشی، ورزشکاران ایرانی را وادار به تبعیت از ارزش‎های غربی کنند.

  1. تخریب فرهنگ فرزندپروری

دشمنان انقلاب اسلامی، با القای بهبود رفاه اقتصادی و اجتماعی با پایین آمدن نرخ رشد جمعیت مبتنی بر طرح کسینجر، به دنبال تضعیف مولفه جمعیت در ایران اسلامی بوده­اند.

  1. الگوسازی کاذب فرهنگی

کانون­های فرهنگی و رسانه­ای وابسته به غرب، و در راستای افزایش اثرگذاری مخرب در جامعه ایران، اقدام به الگوسازی و مرجع سازی از عناصر و شخصیت‌های غربی و غرب‌گرا با هویت هنرمند و سلبریتی کرده اند.

  1. تخریب چهره های اثرگذار فرهنگی

دشمنان انقلاب اسلامی ایران، با هدف تحقیر هویتی ملت ایران، تلاش کرده­اند تا اعتبار و اهمیت الگوهای دینی، ملی و انقلابی کشور را کاهش داده و از این چهره ها تقدّس زدایی کند.

  1. مدیریت هدفدار شبکه های اجتماعی

شبکه­های اجتماعی که عمدتاً در اختیار دولت­های غربی است، سیاست­ها و مؤلفه­های فنی خود را با هدف­ کاهش میدان مانور نیروهای منتقد غرب به ویژه نیروهای انقلاب اسلامی، تنظیم کرده­اند.

  1. ایجاد شبکههای موسیقی زیرزمینی

سرویس­های جاسوسی غرب از برخی جریانات موسیقی مخرب در کشور پشتیبانی کرده که عمدتاً با هدف حیا زدایی و تضعیف هنجارهای فرهنگ ایرانی-اسلامی تولید محتوا می­کردند.

  1. توطئه علیه استکبار ستیزی

کانون­های فرهنگی و رسانه های غربی در راستای تضعیف روحیه مقاومت مردم ایران و با هدف تضعیف روحیه استکبار ستیزی و دشمن ستیزی ایرانیان، به تولید و ترویج محتوای فرهنگی پرداخته اند.

  1. توطئه علیه فرهنگ جهاد و شهادت

کانون­های فرهنگی و رسانه‎ای غربی، تلاش کرده‎اند دال­های محوری انقلاب اسلامی مانند استکبارستیزی و شهادت طلبی را مخدوش و تضعیف کنند.

  1. ایجاد سمن­های وابسته به دستگاه‎های جاسوسی دشمن

سرویس­های جاسوسی غربی-صهیونیستی، بخش وسیعی از سازمان‎های مردم‎نهاد در ایران را با هدف اثرگذاری منفی بر جامعه و فرهنگ کشور، از طرق گوناگون مالی و دیپلماتیک، پشتیبانی کرده­اند.

  1. نفوذ در حوزه نشر و ادبیات

دشمنان انقلاب اسلامی از طریق جریانات نزدیک به خود در داخل و در راستای ترویج فرهنگ غربی در برابر فرهنگ اسلامی، حجم گسترده­ای از کُتب گمراه­کننده را در ایران ترجمه و منتشر کرده­اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود توطئههای چهل ساله اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داد و محورهای آن را به شرح زیر اعلام کرد:

  1. تحریم‌ها بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی آمریکا آغاز شد و در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری شرکای غربی به طور مداوم ادامه داشته و پیوسته در حال افزایش بوده است. بخشی از این تحریم‌ها شامل موارد ذیل است:
  • قرارداد فروش صدها میلیون دلار تجهیزات نظامی که در زمان شاه معدوم به امضا رسیده بود، توسط کنگره آمریکا لغو شد.
  • کارتر در 4 نوامبر سال 1979 بلافاصله پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، واردات نفت از ایران را ممنوع اعلام کرد.
  • واردات مستقیم و غیر مستقیم از ایران و هر گونه پرداخت به ایران حتی برای واردات قبلی از سوی آمریکا ممنوع شد.
  • مجوزهای قبلی صادرات کالاهای مرتبط با صنایع هوایی صنایع نفت و گاز به ایران از سوی آمریکا باطل گردید.
  • ریگان در 28 فوریه سال 1987 ایران را در لیست ترافیک مواد مخدر قرار داد و از این طریق بانک ها و موسسات از سرمایه گذاری خارجی به ایران ممنوع شد.
  • ممنوعیت ارائه وام های بلاعوض خارجی، کمک های کشاورزی و تضمین های اعتباری و تحریم تسلیحاتی علیه ایران اجرا شد.
  • وزارت بازرگانی آمریکا در 30 مارس 1984 طرح نظارت ضد تروریسم را علیه ایران اعمال کرد و در نتیجه صادرات هواپیما بالگرد و قطعات آن به ایران ممنوع شد.
  • کلینتون به بهانه مقابله با توسعه سلاح های هسته ای شیمیایی و بیولوژیک با صدور فرمان 12938 اقدام به تحریم کشورهایی کرد که در فعالیت ها مذکور دخالت داشتند.
  • به دنبال رسوایی واترگیت، ریگان در 23 سپتامبر 1987 صادرات مجدد تجهیزات غواصی به ایران را ممنوع کرد.
  • آمریکا صادرات ماشین آلات و تجهیزاتی را که به طور غیرمستقیم دارای کاربرد نظامی می‌باشد را منع کرد.

 

  1. در طول چهل سال گذشته، بیش از 12 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران توسط آمریکا بلوکه شده که با احتساب سود، رقم قابل توجهی است.
  • آمریکا تمام دارایی های بانک مرکزی و دولت ایران به ارزش حدود 12 میلیارد دلار را در دسامبر 1979 مسدود نمود که 6 میلیارد دلار از این مبلغ در خارج از آمریکا نزد شعب بانک های امریکایی قرار داشت.
  1. تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ابتدای انقلاب با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی بود اما در ادامه، با شکست اثر تحریم به منظور کند کردن روند پیشرفت ایران استمرار یافت.
  2. تحریم کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ایران از سال 1359 از سوی آمریکا و شرکایش انجام شد.
  • آمریکا در آوریل 1980 صادرات انواع کالا به ایران به جز مواد غذایی و دارویی را تحریم کرد.
  • کالاهای دارای کاربرد دوگانه، صنعت هسته ای، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، فلزات پرکاربرد، فلزات گرانبها، مواد اولیه و تجهیزات صنایع دریایی، تجهیزات مرتبط با بخش حمل و نقل، کالاها و خدمات بخش خودروسازی، مواد خام و نیمه سوخته معدنی، فناوری الکترونیک، فناوری ارتباطات و امنیت اطلاعات، فناوری کشتی سازی، فناوری تولید مواد پیشرفته و مواد شیمیایی در مقاطع مختلف از دوره‌های زمانی تحریم شد.
  • انواع واردات کالا و خدمات مانند نفت و فروش از ایران به امریکا ممنوع شد.
  • سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران در مارس 1995 و ژانویه 1996 و ژانویه 2012 توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شد.
  • فروش اقلام و تکنولوژی های مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در جولای 2010 و ژانویه 2012 از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شد.
  1. آمریکا و شرکای غربی با سوء استفاده از تسلط بر بانک‌های جهان در روند همکاری‌های بانکی ایران با سایر کشورها ممانعت ایجاد کرده‌اند.
  • آمریکا محدودیت و مسدود کردن دارایی های افراد و موسساتی که با ایران همکاری می کنند را مصوب کرد.
  • آمریکا نظارت بر معاملات بانکی ایران به منظور ایجاد اختلال در مراودات مالی این کشور را افزایش داد.
  • آمریکا فعالیت شعب خارجی بانک هایی ایرانی را با ایجاد محدودیت در تعاملات مالی محدود کرد.
  • معامله غیر مستقیم با برخی بانک های خاص ایرانی را تحریم نمود.
  • بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نوامبر 2008 و اکتبر 2012 در دو مقطع در داخل امریکا و اتحادیه اروپا تحریم شد.
  • دولت آمریکا استفاده از ریال در مبادلات با ایران را در تحریم های فراسرزمینی خود قرار داد.
  1. رشد اقتصادی و پیشرفت ایران برای آمریکا به قدری اهمیت داشت که با تحریم ارزی ایران، آمریکا خطر حذف و تضعیف دلار از مبادلات جهانی را به جان خرید.
  2. رئیس جمهور آمریکا، وزارت خزانه‌داری و وزیر خارجه آمریکا برای اقناع کشورها و جلب مشارکت آنها در تحریم ایران اقدام به سفر به کشورها و دادن امتیازات به آنها کرده است.
  3. آمریکا اتاق جنگی را با حضور 270 کارشناس و متخصص اقتصادی با هدف پیگیری مبادلات لحظه به لحظه ایران و اجرای تحریم‌ها و فشار اقتصادی بر مردم راه اندازی کرده است.
  4. آمریکا اقدام به طراحی توطئه کاستن از سهم فروش نفت ایران با ایجاد شوک نفتی و افزایش سهم تولید نفت کشورهای وابسته به خود کرد.
  • آمریکا با بهره برداری از فضای جنگ تحمیلی و نقوذ در بازار نفت جهانی و همچنین ترغیب دولت های وابسته به افزایش عرضه نفت، تحولات بازار نفت را علیه ایران مدیریت کرده است.
  1. آمریکا با استفاده از اهرم دلار و ایجاد نوسانات ساختگی و شوک ارزی در بازار مالی ایران اختلال ایجاد کرده است.
  • آمریکا با اعلام نرخ‌های ترجیحی و نه واقعی از نیمه دوم سال 1368 دلار را که برای 20 سال قیمت ثابت داشت تا نرخ 70 ریال تعدیل نمود.
  1. جبهه استکبار پس از سال‌های 1357 و 1358 از طریق حمله‌های موشکی و هوایی به وسیله رژیم بعث عراق علیه زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی کشور اقدام کرد.
  • با تحمیل جنگ توسط دولت عراق و تحریک آمریکا معادل 627 میلیارد دلار خسارت به اقتصاد کشور وارد شد.
  1. آمریکا در سال 1365 اقدام به استقرار حدود 100 ناو در منطقه خلیج فارس برای جلوگیری از صدور نفت ایران کرد و جزیره خارک به عنوان محل صادرات نفت در طول جنگ عراق علیه ایران حدود 2800 بار مورد حمله قرار گرفت.
  2. خروج سرمایه‌های ملی ایران با توطئه آمریکا و عوامل رژیم گذشته
  • فرار 30 تا 100میلیارد دلار سرمایه از کشور با خروج خاندان پهلوی از ایران باعث کاهش ذخایر ارزی کشور گردید.
  1. دامپینگ مخرب آمریکا به منظور جلوگیری از فروش تولیدات داخلی ایران از طریق پایین آوردن قیمت کالاهای خود و وابستگان
  • به وسیله پایین آوردن قیمت فروش از بهای تمام شده اقلام مصرفی و کالاها به دنبال تخریب فضای صنعت داخلی ایران در مورد صنعت فولاد توسط کشورهای معاند منطقه به رهبری آمریکا بخشی از تورم به شرایط اقتصادی کشور تحمیل گردید.
  • دشمن با هدف تحمیل ابزارهای فشار و استحاله قوانین اقتصادی توسط عوامل نفوذی به دنبال جلوگیری از تحقق بانکداری اسلامی می باشد.
  • آمریکا با فشار آوردن بر سایر کشورهای مورد معامله ایران نیز موجب ایجاد مانع از بستن قراردادهای تجاری ایران با سایر کشورها شده است.
  • دشمن به وسیله عوامل نفوذی بنا بر آماری که مسئولین در سال‌های اخیر ارائه می‌دهند، سالانه حدود 15 تا 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند، که باعث رکود اقتصاد داخلی و ضربه به تولید داخلی می‌گردد.
  • آمریکا و دشمنان ایران با هدف ایجاد اختلال در نظام اقتصادی و تعاملات اقتصادی افراد حقیقی و حقوقی، بسیاری از افراد و مجموعه های کارآمد نظام جمهوری اسلامی را تحریم نموده است.
  • پروژه وابسته سازی اقتصادی در صنایع برای جلوگیری از پیشبرد اقتصاد مقاومتی: دشمن به وسیله تنظیم سندهای سلطه جویانه همچون FATF جهت نفوذ در سیاست های داخلی کشور به دنبال وابسته سازی اقتصادی که وابستگی علمی و فنی و تکنولوژیک را نیز به همراه دارد، می باشد.
  1. خرابکاری آمریکا در کارخانجات کشور از طریق عوامل نفوذی خود در ابتدای انقلاب برای تعطیل کردن آنها و آتش زدن خرمن‌های کشاورزی
  2. آمریکا با فشار بر دیگر کشورها از معامله آنها با ایران ممانعت می‌کند مانند خط لوله گاز به پاکستان و اروپا
  3. قاچاق کالا و تلاش برای تضعیف تولید داخل
  4. تحریم موسسات و اشخاص مرتبط با اقتصاد ایران توسط آمریکا
  5. انجام پروژه وابسته سازی اقتصادی ایران در صنایع
  6. ایجاد جنگ روانی و رسانه‌ای علیه بازار سرمایه و مالی ایران تحت عنوان جنگ ارزی
  7. ایجاد جریان‌های نفوذی در حوزه‌های اقتصادی از سوی جبهه استکبار
  8. متزلزل کردن موقعیت شرکت‌ها، موسسات و صنایع پیشرو ایران مانند مپنا، هوافضا از طریق قرار دادن لیست آنان در تحریم و محدود سازی ارتباط
  9. ایجاد تنش‌های شدید در بازار ارز ایران از طریق قرارگاه‌ها و ستادهایی در کشورهای همسایه برای اخلال در بازار ارز و قاچاق ارز

نیکرو در ادامه سخنان خود به توطئههای چهل ساله امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و مهم ترین اقدامات دشمنان در این عرصه را این گونه برشمرد:

 

  • ترور و انفجارات تروریستی
  • بزرگترين حادثه تروريستي در قرن بيستم در ايران روي داد كه طي آن نزديك به 100 تن در انفجاري مهيب در دفتر حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند. تعداد شهدای ترور در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی 17،159 نفر می‎باشند که بیش از 12000 نفر از این تعداد، توسط گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و بقیه توسط دیگر گروه های تروریستی مانند کومله دموکرات، فرقان، اشرار، جندالله (جندالشیطان)، گروه‎های تروریستی تجزیه طلب، انجمن پادشاهی، خلق بلوچ و... به شهادت رسیده اند.
  • جبهه استکبار از طریق سازمان منافقین و دیگر گروهک‎ها و افرادی چون کشمیری، کلاهی، سعادتی، زریباف و... با نفوذ در دستگاه‎ها و سازمان‎های مهم کشور اقدام به بمب‎گذاری و ترور ده‎ها تن از شخصیت‎های ارشد نظام نمود.
  • سازمان چریک‌های فدایی خلق از جمله نخستین گروه‌های مارکسیستی بود که موضعی خصمانه نسبت به انقلاب اسلامی داشت و در شهرهای گنبد، کردستان، خرمشهر و بندر انزلی و آمل اقدام به تحرکات مسلحانه علیه نظام زد.
  • گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در طول چهل سال اخیر، مجموع عملیات تروریستی گوناگونی را با پشتیبانی سازمان‎های جاسوسی آمریکا و اسرائیل صورت داده است که دست‌کم 12هزار شهید ترور، نتیجه اقدام شرورانه و تروریستی این سازمان پس از پیروزی انقلاب بوده است.
  • یکی از مهمترین حربه‎های آمریکایی‎ها در ایران برای متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی، جلوگیری از تکوین نظام فکری اسلامی از طریق حذف نخبگان فکری و فرهنگی جریان‎ساز اسلامی و شخصیت‎های تأثیرگذار در انقلاب همچون شهیدان مفتح، بهشتی، مطهری، اشرفی اصفهانی و مدنی توسط منافقین بوده است.
  • پروند حزب منحله توده و چپ‎گرایان در تاریخ معاصر ایران، مشحون از خیانت‎های اعضای آن به مردم ایران و انقلاب اسلامی است. به شهادت رساندن علمای مبارز مسلمان همانند آیت‎الله بهبهانی و آیت‎الله نوری توسط چپ گرایان، و همچنین اتهام وقاحت بار از مسیر انقلاب خارج شدن حضرت امام خمینی(ره) و تلاش برای کودتا و براندازی انقلاب مبتنی بر پشتیبانی همه جانبه شوروی از جمله این خیانت‎ها است.
  • از جمله توطئه‎های جبهه استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی، ترور اندیشمندان، متفکران و نخبگان حوزه‎های مختلف؛ به‎ویژه دانشمندان هسته‌ای نظیر شهیدان اردشیر حسین‌پور، مسعود علی‌محمدی، مصطفی احمدی‌روشن، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد، فریدون عباسی‌دوانی نمودند.
  • هدف آمریکا از ایجاد گروهک تروریستی «انجمن پادشاهی ایران» و بازوی ترور آن یعنی «تندر»، کشاندن اقدامات تروریستی از مناطق مرزی به شهرهای پرجمعیت ایران بود. بمب‎گذاری سال 1387 در حسینیه رهپویان وصال در شیراز، عملیات تروریستی در حرم حضرت امام خمینی(ره) در 30 خرداد ۱۳۸۸، انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴ دی ۱۳۸۸، با این هدف انجام شد. از طرح‎های تروریستی ناموفق این گروهک می‎توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‎ها نیز عقیم ماند و اجرایی نگردید.
  • بیوتروریسم شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک چون باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم‌اند که به شکل طبیعی‌ یا فرم دستکاری شده توسط باشند. به احتمال زیاد شماری از افراد تأثیرگذار در ایران از جمله دکتر کاظمی آشتیانی، رئیس موسسه رویان با استفاده از ابزار بیوتروریسم دشمن دچار آسیب شده‌اند و به شهادت رسیدند.
  • کودتا
  • در سال 1361 صادق قطب زاده با حمایت سيدكاظم شريعتمداري، برنامه کودتا علیه نظام جمهوری اسلامی و نیز انفجار محل استقرار حضرت امام(ره) در حسینیه جماران را طراحی نمود.
  • کودتای نقاب(معروف به کودتای نوژه) با هدف براندازی جمهوری اسلامی توسط عناصر وابسته به رژیم منهوس پهلوی در 18 تیرماه 1359 با پشتیبانی سازمان سیا و هدایت ستادی متمرکز از پاریس به رهبری شاهپور بختیار (آخرین نخست وزیر نظام پادشاهی) صورت پذیرفت.
  • در 21 بهمن 1357، ژنرال‎های شاه و اربابان آمریکایی‎شان با هدف جلوگیری از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، قصد انجام کودتایی موسوم به نجات و یا کورتاژ را داشتند که با درایت حضرت امام(ره)، با شکست مواجه شد.
  • جاسوسی
  • در دوره دوم دولت اصلاحات، «بنیاد اوراسیا» و «بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی» به‌نمایندگی از وزارت خارجه و کنگره آمریکا با همکاری شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) به‌عنوان حلقه واسط بین دستگاه‌های دولتی ایران و اتاق‌های فکر آمریکایی، با صرف هزینه 200,000 دلاری وارد پروژه‌ای در ایران می‌شوند. هدف این پروژه که در قالب تأسیس مدارس اینترنتی و اجرای پروژه‌های مختلف نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید فیلم، فیلم‌نامه‌نویسی و گرافیک انجام می‎شد، نفوذ در لایه‌های اجتماعی ایران با هدف شبکه‌سازی اجتماعی و تشکیل گروه‌های خارج از حاکمیت با کمک برخی نهادهای ایرانی بود تا از این طریق بتوانند با وارد کردن فشار به نظام، ساختارهای سیاسی و اجتماعی ایران را مطابق با سیاست‌های غرب تغییر دهند.
  • در پازل همکاری سرویس‎های جاسوسی بیگانه با گماشته شدگان داخلی در فتنه 88، داریوش امیرارجمند از مأموران سازمان سیا، به عنوان یکی از اعضای برجسته ستاد انتخاباتی نامزد شکست خورده انتخابات، بلافاصله بعد از آغاز آشوب‎ها و هرج و مرج‌ها، به خارج از کشور فرار کرد و در آن‎جا مصاحبه‎های پیاپی و مداومی را علیه نظام جمهوری اسلامی با شبکه‎هایی نظیر بی بی سی فارسی انجام می داد.
  • سازمان‎های جاسوسی موساد، سیا و MI6 با هدف هدایت گروهک‎های تروریستی، خرابکاری و جاسوسی در نوار مرزی ایران با 5 کشور همسایه عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان و آذربایجان، پایگاه‎های جاسوسی تشکیل داده‎اند.
  • طبق گزارشات منتشر شده توسط شبکه‎های خبری، نزدیک به صد نفر از عناصر گروهک تروریستی منافقین با هماهنگی نیروهای امنیتی امارات و سازمان جاسوسی آمریکا در دبی وارد خاک امارات شده‎اند تا در این کشور علیه کارکنان سفارت ایران، کارگران و بازرگانان ایرانی جاسوسی کنند.
  • در سال‎های اخیر، جاسوسان آمریکایی-انگلیسی نظیر کاووس سیدامامی در پوشش فعالیت‎های تحقیقاتی و NGOهای زیست محیطی نظیر رصد گونه‎های جانوری یا پوشش های گیاهی تحت انقراض، اهداف مدنظر سرویس‌های اطلاعاتی سازمان سیا و موساد و جمع‎آوری اطلاعات طبقه‎بندی شده در حوزه‎های دفاعی و موشکی کشور را پیگیری می‌کردند.
  • جیسون رضاییان که تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد، مدتی مسئول پایگاه اطلاعاتی آمریکایی‌ها در تهران بود و نزدیک شدن به تیم هسته‌ای و جمع‌آوری اخبار تیم مذاکرات هم در تیم سابق و هم در تیم فعلی، یکی از کارویژه‌های اصلی این جاسوس بود.
  • طبق اذعان سازمان سیا، آمریکا در تمامی مقاطع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از طرق مختلفی نظیر شنود تلفن‎های رؤسای جمهور ایران، کنترل و شنود شبکه‎های اجتماعی، سیستم عامل‎های نصب شده روی رایانه‎ها و گوشی های تلفن همراه و نیز اجیر نمودن جاسوسانی نظیر امیرانتظام، قطب‎زاده، بنی‎صدر، جهانبگلو، میرزایی حکمتی، کوروش احمدی، جیسون رضاییان و... به جاسوسی مستمر از ایران پرداخته است.
  • از جمله ترفندهایی که سازمان‌های جاسوسی در سال‌های اخیر جهت ضربه‌زدن به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان از آن بهره گرفته‌اند، ایجاد شرکت‌های صوری برای فروش وسایل و ابزارآلات غیرقابل استفاده و مسموم به سازمان انرژی اتمی ایران است. علی اشتری، جاسوس دستگیر شده اسرائیل در ایران، از جمله مهره‌های این سیستم تازه جاسوسی بود.

 

  • نفوذ امنیتی
  • جبهه استکبار طی چهار دهه اخیر، تلاش زیادی برای نفوذ عوامل خود در دستگاه‌های دولتی و دیگر نهاد‌ها و اماکن حیاتی، حساس و مهم کشور نظیر نیروهای مسلح به منظور اثرگذاری و انحراف در مسیر انقلاب کرده است.
  • دستور بمباران محل سقوط هواپیماهایی در صحرای طبس و انهدام اجساد باقیمانده و لاشه هواپیماها و هلی‎کوپترهای آمریکایی که منجر به از بین بردن اطلاعات باارزش به جامانده از متجاوزان درباره توطئه‎های آمریکا علیه جمهوری اسلامی بودند، از اقدامات فتنه‎انگیز بنی‎صدر بود که در سایه ارتباط وی با آمریکا صورت گرفت.
  • سید مهدی هاشمی با نفوذ در بیت آیت‎الله منتظری و ایجاد شکاف بین انقلاب و بیت ایشان، اهداف خویش را دنبال کرد و خیانت‎ها و جنایت‎هایی را در جهت تضعیف نظام اسلامی و ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اجرا نمود.
  • در سال 1365، رابرت مک فارلین با حمایت سازمان سیا، تلاش نمود با حربه فروش اسلحه به ایران در صدد نفوذ و ایجاد ارتباط با مقامات کشور برآید. طبق اسناد، روزی که مک فارلین به تهران می‌آید سراسر بنفش پوشیده بوده است و یک بار که در حضور روحانی با حراست فرودگاه جروبحث می‌کند به او می‌گوید: من سرهنگ نیستم، دیپلماتم.
  • گروه معروف به «جندالله» که با سرکردگی عبدالمالک ریگی در شرق کشور فعالیت می‎کرد، مورد حمایت سرویس‎های جاسوسی اسرائیل، آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای مرتجع عربی مانند عربستان بوده و با نفوذ در بین توده‎های مردم، اقدام به شرارت و اعمال جنایت‎کارانه نمود.
  • آمریکا به عنوان سردمدار غرب به همراه شرکای اروپایی خود از زمان شکل‎گیری و گسترش بحران سوریه و عراق، به پشتیبانی و حمایت گسترده از تروریست‎ها در جهت نفوذ و ایجاد اقدامات خرابکارانه در داخل کشور نموده است.
  • در طول سال‎های اخیر با همکاری مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی، حملات سایبری مهمی علیه کشورمان از طریق بدافزارهایی نظیر استاکس نت، وایپر، دوکو و فلیم صورت گرفته است. هدف اصلی این حملات، آلوده کردن و نفوذ در زیرساخت شبکه ارتباطی، مراکز دارای سیستم کنترل صنعتی، سامانه‎های الکترونیکی و نیز مراکز حساسی چون شبکه داخلی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن، تأسیسات هسته‎ای و مرکز آمار کشور بوده است.

دبیر کمیته «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» در ادامه به توطئههای چهل ساله سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نقشه ها و حربه های دشمنان را این گونه معرفی کرد:

 

  • نفوذ سیاسی
  • بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت آمریکا از طریق سفارت خود در تهران با پشتیبانی همه جانبه از احزاب و گروه‌های ضد انقلاب و معاند، تمام تلاش خود را برای انحراف مسیر انقلاب به کار بست.
  • پس از انقلاب، دولت آمریکا توانست براى سلطه مجدد بر ایران، در کادر مدیریت کلان نظام و افرادی چون بنی صدر، احمد مدنی؛ قطب زاده، امیرانتظام و... نفوذ کند.
  • تلاش اعضای حزب کارگزاران برای تغییر قانون اساسی به‌منظور تمدید دوره ریاست جمهوری، عمق استراتژی سیاسی کارگزاران در میل به دیکتاتوری و تداوم قدرت و همچنین نفوذ این جریان سیاسی در حکمرانی کشور را نشان می‌دهد.
  • شاخص‎ترین بخش «مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری» در دولت‌ کارگزاران، «معاونت سیاسی» بود که حجّاریان، علوی تبار، عبدی، مصطفی تاجزاده، بهزاد نبوی، محسن سازگارا، محسن امین زاده، محسن آرمین و هاشم آغاجری در آن رسماً پروژه «توسعه سیاسی» با هدف تغییر انحراف در مسیر انقلاب و نظام متناسب با ایده‎آل های غرب را دنبال می کردند.
  • جریان اصلاحات به عنوان پیاده نظام آمریکا و غرب، با پیگیری موضوع «فشار از پایین و چانه‌زنی در بالا»، «حاکمیت دوگانه در کشور» و «فتح سنگر به سنگر»، در پی ایجاد دگرگونی‌های ساختاری (استحاله) در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
  • در سال‎های اخیر، نفوذ در حوزه مباحث زنان با تأثیرگذاری بر مراکز و نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه از طریق مسئله‌آفرینی کاذب و غیرمنطبق با مسایل واقعی جامعه ایران و نیز ارائه راه‌حل‌های نامناسب و غیرمنطبق با فرهنگ اسلامی- ایرانی صورت گرفته است. تلاش گسترده‌ دولت اصلاحات برای الحاق ایران به «کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» و نیز اولویت دادن به مسئله اشتغال زنان نسبت به مسئله خطیر ازدواج و تشکیل خانواده، از مصادیق نفوذ در حوزه زنان به شمارمی‎رود.
  • ظهور حلقه انحرافی در دوره نهم و به خصوص دوره دهم ریاست جمهوری و اندیشه و عملکرد آن نشان می‎دهد که این حلقه یکی از حلقه‎های نفوذ نظام سلطه پس از انقلاب با هدف ترویج اومانیسم، تحریف گفتمان انقلاب اسلامی، کاهش ضریب وحدت ملی و نخبگانی و نیز القاء ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی بوده است.
  • ارتباط جریان انحرافی دولت دهم با «بنیاد مطالعات ایران» وابسته به اشرف پهلوی و واسطه‎های آمریکایی و انگلیسی؛ نظیر هوشنگ امیر احمدی، علیرضا نوری زاده، شهرام همایون، واسطه‏های دیوید کامرون و الگور و پریوش سطوتی، در جهت نفوذ عوامل بیگانه و تضعیف انقلاب صورت گرفته است.
  • سناریوهای براندازی متعدّدی از جمله «پروژه دلتا» و بسته موسوم به «کدام راه به سوی ایران؟»، پروژه «یازده سپتامبر» و... از سوي مراکز و موسسات تحقیقاتی و عملیاتی وابسته به آمریکا و صهیونیزم جهانی همچون موسسه بروکینگز به منظور تغییر رفتار و ساختار نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شد.
  • توطئه و هجمه چهل ساله جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا با بهره‎گیری از عوامل داخلی علیه نهادهای کلیدی و سازمان های حاکمیتی از جمله شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و شخصیت‎های برجسته نظام، در راستای تضعیف نظام و انقلاب صورت پذیرفته است.

 

  • ایجاد فتنه و آشوب
  • در دولت سازندگی و اصلاحات، برنامه‌هایی با حمایت‌های بنیادهای آمریکایی و صهیونیستی؛ همچون بنیاد جستجو، بنیاد کارنگی، بنیاد سوروس، خانه آزادی، صندوق اعانه ملّی برای دموکراسی، مؤسسه بروکینگز، مؤسسه ممری، مؤسسه هیووس و مؤسسه هوفر مستقیماً در راستای استحاله فرهنگی و زمینه‌سازی برای ایجاد فتنه و آشوب و نهایتاً براندازی نظام جمهوری اسلامی انجام شد.
  • دولت آمریکا در جریان فتنه‎های 78، 82 و 88، با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی به حمایت از فتنه‎گران و نیز پشتیبانی و کمک مالی از سران فتنه پرداخت.
  • غرب و در رأس آن‎ها آمریکا با همراهی جریان‌های معارض و مدعی اصلاح طلبی، در سال 88 با طرح موضوع «دروغ بزرگ تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری دهم، فتنه 88 را ایجاد کردند که با خسارت‌های جانی و مالی و آسیب‎ به وحدت ملی همراه شد.
  • «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام بر اساس گونه‌شناسی شعارهایی که در فتنه 88 توسط فتنه‌گران مطرح شد، یکسان مورد هجوم قرار گرفت. آن‎ها می‌خواستند با تیر خلاص به جمهوریت و اسلامیت نظام، پرچم جمهوری اسلامی در ایران را به‌زیر بکشند و پرچم کفر و الحاد و نفاق را که توسط رسانه‌های اهریمنی غرب تقویت می‌شد، به‌اهتزاز در آورند.
  • در چهل سال گذشته، پروژه‌های ضد انقلابی با سناریوی نظام سلطه و عوامل داخلی از جمله مطبوعات زنجیره‎ای، قتل‎های زنجیره‎ای، رفراندوم قانون اساسی، غائله کوی دانشگاه، تحصن مجلس ششم، تئوری‎سازی اسلام خشونت- اسلام تسامح، پلورالیسم دینی، لوایح دوقلو، افشای برنامه هسته‎ای و نهایتاً فتنه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری 1388 و... صورت گرفته است.
  • در فتنه 88، شوراي به اصطلاح ملي ايرانيان آمريکا (NIAC) با حمایت مالی بنیاد آمریکایی «صندوق اعانه ملی برای دموکراسی»، نقش اصلی را در پروژه انقلاب رنگی در ایران داشت. انعکاس نقطه نظرات "شیرین عبادی" پیرامون حقوق بشر در ایران، استقبال از انتصاب "احمد شهید"؛ عروسک منافقین و "گروهک‌های ضد انقلاب" به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، حمایت از آشوبگران داخلی، محکوم کردن اعدام قاچاقچیان و تبهکاران، سکوت در قبال ترور دانشمند هسته‌اي کشور، از جمله مواضع ضد ایرانی شورای ملی ایرانیان آمریکا بوده که تاکنون مطرح شده است.
  • در جریان فتنه 88، پیرو مذاکرات و هماهنگی‎های صورت گرفته بین سران فتنه با جرج سوروس و شاه عربستان، کمک‎های مالی فراوانی با هدایت این سرمایه‎دار صهیونیستی آمریکایی و مؤسسات پوششی سازمان سیا تحت عنوان مؤسسات مطالعاتی از فتنه صورت گرفت.
  • جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا در جریان اغتشاشات دیماه 1396، از طریق ستادهایی در آمریکا، سرزمین‌های اشغالی، انگلیس و عربستان و نیز قرارگاه‌هایی در اربیل اقلیم کردستان عراق و هرات افغانستان تلاش کرد امنیت داخلی ایران را مختل نماید.
  • مشروعیت‎زدایی از نظام جمهوری اسلامی
  • گفتمان تجدیدنظرطلبی در آرمان‎ها و اندیشه‎های انقلاب اسلامی با شکل‎گیری طیف جدیدی از روشنفکران غرب‌گرا نظیر سروش، یوسفی اشکوری، محسن کدیور، محمدجواد اکبرین، مجتهد شبستری، اکبر گنجی و... که در نقش پیاده نظام جبهه استکبار در پی نفوذ در حاکمیت و تغییر باورهای مردم و متعاقباً تضعیف و مشروعیت‎زدایی از انقلاب بودند، همراه بود.
  • دکتر سروش با استفاده از نظریات گادامر در هرمنوتیک، تلاش زیادی نمود تا حربه­ای به ظاهر عقلایی برای توجیه تکثرپذیری و قرائت­پذیری فهم دین و متن دینی بیابد. گفتمان تجدیدنظرطلب با مطرح کردن این مباحث، هدفی جز مشروعیت‎زدایی و به زیر سؤال بردن ارکان گفتمان اسلام ناب از طریق ایجاد امکان قرائت­پذیری فهم از دین داشت.
  • یکی از توطئه‌های اصلی دشمن در طول چهل سال اخیر، مشروعیت‌زدایی از نظام و انقلاب اسلامی و سلب اعتماد عمومی از طریق القای وجود فساد سیستمی، ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی (در چهار رکن ایده، ساختار، رفتار و کارگزار) بوده است.
  • یکی از اصلی‎ترین سناریوهای دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت اسلامی، اعتماد‌زدایی، اعتبارزدایی، سیاه‌نمایی و ناامیدسازی مردم است.
  • راهبرد حلقه کیان، متشکل از لیبرال‌ها و عمدتاً چپ‌گرایان سابق و انقلابیون پشیمان و روشنفکران غربگرا برای نفوذ و تقابل با انقلاب اسلامی، راهبرد استحاله و تضعیف اسلام ناب به عنوان مؤلفه اصلی گفتمان انقلاب اسلامی از طریق ترویج مؤلفه‎های گفتمان تجدیدنظرطلبی همچون هرمنوتیک، سکولاریسم و عرفی شدن، پلورالیسم یا تکثر‎گرایی، لیبرال دموکراسی، جامعه مدنی، تساهل و تسامح، اصالت سرمایه و فردگرایی در جامعه بود.
  • یکی از استراتژی‏های امپریالیسم جهانی برای اجرای طرح فروپاشی جمهوری اسلامی، تضعیف نهادهای امنیتی، قضایی، انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، رسانه ملی و از همه مهم‌تر، ولایت فقیه، با هدف بی اعتبار کردن، از کار انداختن و منفعل ساختن آن‎هاست.
  • نفی تمام دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال اخیر از طریق زیر سؤال بردن افتخارات نظام و ملت و نیز ابهام آفرینی نسبت به قوانین و لوایح منبعث از متن اسلام و ضروریات دین، یکی از توطئه‌های اصلی دشمن برای مشروعیت‌زدایی از نظام و انقلاب اسلامی بوده است.
  • تطهیر چهره دشمنان داخلی و خارجی کشور نظیر رژیم پهلوی و فتنه‎گران، با هدف کاستن از حساسیت‎های مردم و نظام بر ضد دشمنان و توطئه‌های خصومت آمیز آنان، یکی از راهبردهای جریان نفوذ در داخل کشور برای استحاله نظام اسلامی بوده است.
  • ایدئولوژی‎زدایی از انقلاب اسلامی
  • یکی از اصلی‌ترین محورهای راهبردی حلقه کیان، هجمه به اصل ولایت فقیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‎های گفتمان انقلاب اسلامی بود. بشیریه ماهیت جمهوری اسلامی را به «سلطانیسم» توصیف نمود و پس از وی شاگردانش چون «سعید حجاریان» آن را به «بناپارتیسم» و یا همان شکل خفیف «فاشیسم»! تعبیر کردند. حکومت مطلقه، حکومت استبدادی، توتالیتاریسم، اقتدارگرایی کامل، دیکتاتوری لیبرال، دمکراسی نمایشی، شبه دمکراسی و... دیگر مصادیق این تعبیر هستند که بارها و بارها توسط شاگردان خلف وی به کار رفتند.
  • ایدئولوژی‎زدایی و کنار گذاشتن تفکر و مشی انقلابی از سیاست و دیپلماسی، از توطئه‌های دشمنان در طول چهل سال گذشته بوده است که با هدف هضم نظام اسلامی در هاضمه جهانی صورت گرفته است.
  • یکی از مهم‌ترین ارزیابی‌های دشمن این است که از اصلی‌ترین عوامل شکست فتنه‌ 88، اقتدار رهبری، اشراف ایشان بر ساختار حاکمیت، محبوبیت اجتماعی وسیع و قدرت ایشان در مدیریت بحران بود، بنابراین طرح تخریب ولایت فقیه به عنوان ستون نظام و مانع اصلی توطئه علیه نظام را کلید زده است.
  • دولت دهم با طرح مسائلی چون «مکتب ایرانی»، «پایان اسلام‎گرایی»، «مدیریت انبیاء» و... در صدد ایجاد انحرافاتی در مبانی ارزشی اسلامی و انقلابی بود که با حمایت رسانه‌ای و تبلیغی کشورها و جریان‌های معارض انقلاب اسلامی همراه شد.
  • اپوزیسیونسازی علیه نظام جمهوری اسلامی
  • نمایندگان جریان موسوم به اصلاح‎طلب با اقداماتی از جمله تحصن، پیگیری قوانین مغایر با ارزش‌های انقلاب و... مجلس ششم شورای اسلامی را به اپوزیسیون نظام و همراهی با دشمن و فتنه علیه انقلاب اسلامی تبدیل کردند.
  • در سال ۱۳۷۹ با حمایت اپوزیسیون خارج‎نشین و حضور 17 تن از شخصیت‌های سیاسی، مطبوعاتی، علمی و ادبی سکولار و مخالف نظام، کنفرانسی مفتضح در شهر برلین برگزار و در آن طرح براندازی نظام، حمایت از نیروهای معاند نظام مقیم خارج، حمایت از آشوب‎‌های خیابانی تیرماه سال 78، تبادل نظر در زمینه‌ دگرگونی در حکومت دینی و قانون اساسی و تسریع در روند حاکمیت لیبرالیسم و ارائه چهره‌ خشن و دیکتاتور از جمهوری اسلامی مطرح شد.
  • در سال‎های اخیر، جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا در تلاش بوده است تا با اختصاص بودجه‎های کلان و ارائه برنامه جدید به گروهک‎های محارب نظام، سازمان اپوزیسیون خارج از کشور را برای مقابله کارآمدتر با جمهوری اسلامی آماده کند. طرح جدید سرویس‎های جاسوسی غرب و مؤسسات تخصصی براندازی نظیر «جورج سورس» این بوده است تا مجموعه‌ جریاناتی را که تحت عنوان اپوزسیون در خارج فعالیت می‌‌کنند، از وضعیت 30 سال گذشته خارج کند و با یک ساختمان قدرتمند مقابل نظام ایران قرار دهد.
  • اخلال در انتخابات
  • دشمن همواره درصدد است، از انتخابات به عنوان ابزاری برای براندازی نظام اسلامی استفاده کند و فتنه سال 88 نمونه‎ای از این تلاش‎ها بود.
  • زیر سؤال بردن سلامت انتخابات ایران، متهم کردن دخالت نهادهای انقلابی در انتخابات، القاء شبهه مهندسی شده انتخابات، تلاش برای مخدوش‌سازی مشارکت حداکثری و برگزاری بی‌رمقانه انتخابات با مشارکت حداقلی از جمله توطئه‌های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از طریق ایجاد اخلال در روند انتخابات است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به توطئههای چهل ساله بین‎المللی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و محورهای آن را به شرح زیر اعلام کرد:

 

  • حمایت سیاسی و اعطای اقامت به شاه مخلوع

آمریکا در 29 مهر 1358 برای شاه مخلوع ایران و اطرافیان جنایتکارش امکان اقامت در آمریکا را فراهم کرد و از آنان حمایت سیاسی و امنیتی به عمل آورد. اقدامی که با خشم انقلابی ملت ایران در تسخیر لانه جاسوسی همراه بود.

  • تشکیل شورای همکاری خلیج فارس

سال 1360 با حمایت سیاسی و امنیتی آمریکا و همچنین گسترش ایران هراسی در منطقه، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس اقدام به تشکیل یک شورای همکاری امنیتی با هدف مقابله با تهدیدات ایران و عراق کردند.

  • توطئه ایران­کنترا

آمریکا در جریان جنگ تحمیلی بین سال های 1364 و 1365 تحت پوشش فروش سلاح به ایران به دنبال نفوذ در ساختارهای ج.ا.ایران و بدنام کردن نظام اسلامی بود که به ماجرای مک فارلین یا ایران کنترا معروف است.

  • کشتار حجاج بیت الله الحرام

نیروهای نظامی رژیم سعودی در ایام حج سال 1366 و در حالی که حجاج ایرانی با لباس احرام مشغول اعلام برائت از مشرکین و راهپیمایی علیه سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند، به آنها حمله کرده و به طور وحشیانه 275 نفر از حجاج ایرانی را به شهادت رساندند.

  • جلوگیری از احقاق حقوق ایران در جنگ تحمیلی

آمریکا و دیگر قدرت‌های بین‌المللی در طول جنگ تحمیلی در تلاش بودند تا ایران نتواند از نهادهای حقوقی و بین المللی به ویژه سازمان ملل، برای احقاق حقوق خود، از جمله تعیین عراق به عنوان متجاوز استفاده کند.

  • عقد قراردادهای امنیتی نظامی با همسایگان ایران

آمریکا پس از پیروزی انقلاب با کشورهای همسایه ایران در خلیج فارس و بر علیه منافع ایران، به طور جداگانه اقدام به برقراری روابط نزدیک نظامی - امنیتی کرده و در اکثر کشورهای منطقه دارای پایگاه نظامی است.

  • پرونده سازی علیه مسئولان جمهوری اسلامی ایران

دیپلمات ها و مسئولین جمهوری اسلامی بارها از سوی کشورهای غربی یا دولت های وابسته به غرب به اقدام تروریستی متهم شده و علیه آنها پرونده سازی شده است. نظیر پرونده میکونوس1371، پرونده آمیا 1373، پرونده بمب گذاری بانکوک 1390، پرونده بمب گذاری دهلی 1390، پرونده ترور سفیر عربستان در آمریکا 1390، پرونده بمب گذاری در اجلاس منافقین 1397 و...

  • اعمال فشار به متحدان جمهوری اسلامی ایران

دولت های غربی بارها متحدان جمهوری اسلامی ایران مانند حزب الله لبنان، حماس، دولت انقلابی یمن، دولت سوریه و دولت عراق از نظر سیاسی و امنیتی را تحت فشار گذاشته و برای براندازی یا تضعیف آنها تلاش کرده اند.

  • ترور نخبگان خارجی علاقه مند به انقلاب اسلامی

دولت‌های غربی با حمایت از گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی بارها اقدام به ترور نخبگان علاقمند به انقلاب اسلامی در دیگر کشورها از جمله برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود در افغانستان، سید عباس موسوی و عماد مغنیه در لبنان، آیت ا... حکیم در عراق، شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی در فلسطین، ادواردو آنیلی در ایتالیا، سید عارف حسین حسینی در پاکستان، شیخ نمر باقر النمر در عربستان سعوی و... کرده‌اند. شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان در بحرین نیز در بازداشت هستند.

 

  • اعمال فشار بین المللی علیه برقراری امنیت داخلی در ایران

غرب بارها علیه اقدامات جمهوری اسلامی در داخل در مقابله با فتنه‌های 78، 82، 88 و اغتشاشات 96 و 97 اقدام به اعمال فشار سیاسی و بین المللی علیه تهران کرده است.

  • منزوی سازی ایران در نهادهای بین المللی

آمریکا و متحدان متحدان این کشور در راستای منزوی سازی ج.ا.ایران از یک سو دولت های دیگر را تحت فشار گذاشته­اند تا به نهادهای بین المللی علیه ایران موضع­گیری کنند و از سوی دیگر از عضویت یا ارتقاء جایگاه کشورمان در این نهادها جلوگیری کرده­اند.

  • حمله به نمایندگی­های ایران در کشورهای مختلف

سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در برخی کشورها مانند افغانستان، عراق، فرانسه، انگلستان و ... از سوی گروه های مورد حمایت غرب مورد حمله قرار گرفته اند.

  • پرونده سازی علیه ایران با موضوع حقوق بشر

غرب به رهبری آمریکا بارها جمهوری اسلامی ایران را در مجامع بین المللی به ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

  • پرونده سازی علیه ایران با موضوع انرژی هسته ای

غرب به رهبری آمریکا در طول سال های 1380 تا 1394 در مجامع بین المللی ج.ا.ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرده است.

  • تحمیل ادوار مذاکرات هسته­ای به ایران

غرب به رهبری آمریکا به بهانه پرونده هسته ای، ادوار مختلف مذاکره را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده که عمدتا با هدف نفوذ و براندازی صورت گرفته است.

  • توسعه ایران هراسی

غرب و برخی کشورهای منطقه در ادوار مختلف و به بهانه های گوناگون به اسلام هراسی، ایران ستیزی، سپاه هراسی و ولایت ستیزی در سطح منطقه و جهان پرداخته اند و تلاش کرده اند ایران به عنوان دشمن جایگزین رژیم صهیونیستی شود.

  • پشتیبانی بین المللی از گروه­های تروریستی علیه ایران

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و منطقه ای طی چهل سال اخیر از گروهک های تروریستی معاند نظام از جمله منافقین و ... حمایت همه جانبه دیپلماتیک، مالی، تسلیحاتی و ... کرده‌اند.

  • پشتیبانی بین المللی از گروه های سیاسی معاند انقلاب اسلامی

بسیاری از گروهک ها و جریانات سیاسی معاند نظام از سلطنت طلب ها گرفته تا فرقه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی آشکارا مورد حمایت سیاسی و دیپلماتیک جبهه استکبار غربی و منطقه‌ای بوده و هستند.

  • تلاش برای واگرایی میان ایران و جنبش حماس

برخی دولت های غربی و عربی در جریان جنگ علیه دولت مرکزی سوریه تلاش کردند میان ج.ا.ایران و جنبش حماس فاصله ایجاد کنند و از این طریق محور مقاومت را تضعیف کنند.

  • حمایت از دولت­های استبدادی منطقه علیه ایران

دولت های غربی به ویژه آمریکا همواره از تداوم حیات دولت های استبدادی منطقه با هدف جلوگیری از قدرت گیری ج.ا.ایران حمایت کرده اند.

  • ایجاد انحراف در بیداری اسلامی علیه ایران

دولت های غربی و عربی از سال 2011 تاکنون تلاش کردند تا پدیده بیداری اسلامی در منطقه را به ضرر منافع ج.ا.ایران منحرف کنند.

  • تحمیل برجام

دولت های غربی در جریان مذاکرات هسته ای معاهده برجام را با هدف تضعیف، نفوذ و استحاله نظام اسلامی بر ایران تحمیل کردند.

  • تلاش برای جلوگیری از قدرت­گیری ج.ا.ایران

دولت های غربی به ویژه آمریکا بارها ج.ا.ایران را به دلیلی همچون افزایش نقش منطقه ای، پیشرفت های تسلیحات دفاعی و موشکی، تحت فشار سیاسی و بین المللی قرار داده اند.

  • فشار به ج.ا.ایران به بهانه تروریسم

دولت های غربی به رهبری آمریکا بارها ج.ا.ایران را به بهانه حمایت از تروریسم، تحت فشار سیاسی و بین المللی قرار داده اند.

  • تلاش برای تحمیل معاهدات مالی با هدف نفوذ

غرب در سال های پس از برجام تلاش کرد تا در لوای مبارزه با پول شویی و شفافیت مالی،  قرارداد FATF را به ج.ا.ایران تحمیل کند.

  • طرح معامله قرن علیه منافع منطقه ای ایران

دولت های غربی و عربی به رهبری آمریکا در تلاش اند در چارچوب آنچه به معامله قرن معروف شده، شناسایی رژیم اشغالگر قدس را در جهان عرب توسعه داده و گروه های فلسطینی مورد حمایت ایران و جبهه مقاومت را به شدت تضعیف کنند.

نیکرو در ادامه به توطئههای چهل ساله علمی-تکنولوژیک علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اقدامات دشمنان در این حوزه را به شرح زیر برشمرد:

 

1- اخراج و ممانعت از تحصیل دانشجویان ایرانی در کشورهای غربی: نروژ، انگلیس، آلمان و هلند از سال 1387 به بعد و به طور متناوب از تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و فناوری‌های نوین مرتبط نظیر الکترونیک، متالوژی و مکانیک در دانشگاههای این کشور ممانعت و آنها را اخراج کردند.

 

2- تحریم دانشمندان و دانشگاه­های ایرانی: سازمان CNRS فرانسه، بزرگ‌ترین سازمان پژوهش علمی اروپا، در سال ۲۰۰۸ دانشمندان ایرانی در تمام رشته‌ها را تحریم کرد. در سال 1385 با فشار غرب، ۳۵ دانشمند ایرانی از شرکت در اجلاس پروژه SESAME در مصر منع شدند. چندین اساتید دانشگاه‌های ایران همچون صنعتی شریف، شهید بهشتی و تهران تحریم شدند. ایالت فلوریدا در سال ۲۰۰۶ تحریم‌هایی علیه صنایع انرژی و تحریم‌های علمی و آکادمیک علیه ایران وضع کرد.

 

3- جلوگیری از چاپ مقالات ایرانی در مجلات علمی غرب: آمریکا در سال 1392 از مجلات علمی خواست به تشدید تحریم‌های تجاری علیه ایران کمک کنند. انتشارات «الزویر» هلند اعلام کرد که نمونه‌خوان‌ها و ویرایش‌گران آمریکایی از پذیرش آثاری که نویسنده آن از کارکنان دولت ایران است، خودداری کنند. هیات علمی دانشگاه‌‌ها در استخدام دولت هستند. کنگره آمریکا با مصوبه قانونی خواستار ممانعت از تعامل پرسنل آمریکایی‌ شرکت‌های انتشاراتی علمی خارج از این کشور برای تعامل با دولت ایران شد. گروه انتشاراتی بین‌المللی تیلور و فرانسیس (Taylor & Francis) در انگلستان از مجلات زیرمجموعه خود خواست از انتشار مقالات ایرانی خودداری کنند.

 

4- جلوگیری از انتقال فناوری به ایران: ایران در سال‌های 1995، 2006، 2007، 2010 و 2012 در عرصه‌های فناوری‌ هسته‌ای، فناوری نظامی و موشکی، فناوری تولید مواد پیشرفته و مواد شیمیایی، فناوری الکترونیک و کامپیوتر، فناوری ارتباطات و امنیت اطلاعات، فناوری ساخت هواپیما، فناوری حوزه نفت و گاز، فناوری کشتی سازی و فناوری مرتبط با خودروسازی مورد تحریم‌های داخلی و خارجی آمریکا، شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار گرفت. ژاپن نیز در سال 2007 میلادی انتقال هرگونه فناوری حساس به ایران را منع کرد.

 

5- حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی: عوامل سیا و موساد با هدف متوقف کردن حرکت علمی ایران در سال‌های گذشته اقدام به ترور و حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی همچون شهید اردشیر حسین‎پور متخصص الکترومغناطیس (۲۶ دی ۱۳۸۵)، شهید مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران (22 دی 1388)، شهید مجید شهریاری استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی (8 آذر 1389)، شهید داریوش رضایی‎نژاد (1 مرداد 1390)، شهید مصطفی احمدی روشن مسئول بازرگانی سایت هسته‎ای نطنز (21 دی 1390) و شهید سعید کاظمی آشتیانی، رئیس پژوهشکده رویان با استفاده از ابزار بیوتروریسم کرد. دکتر فریدون عباسی از متخصصین لیزری دانشگاه شهید بهشتی (8 آذر 1389) در حمله‌ای تروریستی مجروح شد.

 

6- ممانعت از دریافت خدمات رایانه‌ای و اینترنتی: در سال 2002، انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا (IEEE) اقدام به تحريم علمي عليه ايران کرد. فروش ابررايانه‌هاي قوي‌تر از ۱۹۰ ميليارد عمل در ثانيه (دارای کاربرد در محاسبات شبيه‌سازي‌هاي هسته‌اي) به ايران ممنوع شد. در سال 2013 میلادی امکان دريافت فايل‌هاي نرم افزاري شرکت‌هايي مانند NVIDIA، Samsung Apps، Adobe، AMD، AVG، AVAST، Symantec، McAfee، MATLAB، برخي از خدمات گوگل، برخي از خدمات مايکروسافت، ESET  وOracle  از درگاه اصلي اين شرکت‌ها توسط آي‌پي‌هاي ايران امکان‌پذير نبود. در سال 2007 میلادی، شرکت‌ آمریکایی «یاهو» ایران را از لیست کشورهایی که خدمات وب دریافت می‌کنند، خارج کرد.

 

7- نفوذ و ترویج علوم انسانی غربی و الحادی در دانشگاههای ایران: محتوای بسیاری از متون علوم انسانی در دانشگاههای ایران غربی است و  از طریق برنامه‌ریزی دولت‌های غربی با همراهی و همکاری غرب‌گرایان در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران در صدد ترویج افکار و اندیشه‌های خود هستند.

 

8- خرید «استارت‌آپ»‌های ایرانی توسط سرمایه‌داران چندملیتی: تعداد قابل توجهی از «استارت آپ»‌های موفق ایرانی به شکل نیمه‌کاره یا واگذاری ایده توسط سرمایه‌داران چندملیتی با قیمت‎های گزاف پیش‎خرید شده‌اند؛ این روند باعث تسریع پروسه کوچ مغزها در ایران خواهد شد. کانون کارآفرینی ایران، آواتک و مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف، به واسطه ملیّت آمریکایی بخشی از مربیان و ارتباط ساختاری با گوگل و برخی دیگر از شرکت‌های آمریکایی حامیان مالی استارت آپ‌ها، دانسته یا نادانسته مجری پروژه نفوذ هستند.

 

9- تلاش برای فراری دادن استعدادها از ایران و جذب نخبگان علمی در کشورهای غربی: سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی از قبیل سیا در برنامه‌ای با نفوذ به تشکیلات دانشگاهی، استفاده از ابزار تبلیغات، برگزاری همایش‌های علمی بین‌المللی در تلاش برای وسوسه کردن استعدادها و دانشمندان ایرانی برای خروج از کشور هستند.

 

توطئههای چهل ساله در حوزه اندیشه علیه جمهوری اسلامی ایران موضوع بخش پایانی سخنان دبیر کمیته «چهل سال توطئه و چهل سال مقاومت» بود که محورهای آن به شرح زیر اعلام شد:

  • هجمه به نظریه، و نهاد ولایت فقیه و مصداق آن:

کلیه گروه های ضد انقلاب اعم از ملی گراها، نهضت آزادی و روحانیون وابسته علیه نظریه ولایت فقیه و شئونات و حدود اختیارات آن هجمه کردند

  • تحریف شخصیت ومکتب امام خمینی(ره)

جبهه ی استکبار جهانی و عوامل نفوذی باهدف اعتبار زدایی ازگفتمان انقلاب و ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اقدام به  تحریف شخصیت ومکتب امام نمودند.

  • هجمه به جایگاه و پایگاه اجتماعی روحانیت متعهد وانقلابی با هدف تضعیف ارکان انقلاب اسلامی:

عوامل استکبار و نفوذی به منظور کاهش اعتماد مردمی و تقدس زدایی ازپایگاه معنوی ،اقدام به تخریب چهره های برجسته معنوی و تاثیرگذار نظیر مرجعیت نموده است.

  • تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی از طریق طرح و ترویج پلورالیسم دینی، نسبیت گرایی، اباحه گری، تساهل و تسامح خشونت اجتماعي و درگيري هاي ديني و قومي گردد و انقلاب اسلامي و جامعه دينيرا از درون آسيب پذير سازد.
  • هجمه به احکام دینی

دشمن وعوامل نفوذی برای مقابله با احکام شریعت اقدامات متعددی همچون صدور لایحه حقوقی علیه قصاص ،اعتبارزدایی از حجاب، در دستور کار خویش قرار داده است

  • هجمه به مبانی اسلامی تشکیل حکومت در عصر غیبت

در راستای مهجوریت آموزه ها و اندیشه های اسلامی در عرصه سیاست و حکومت، طرح ناکارامدی ماهیت حکومت دینی توسط روشنفکرنماهای داخلی با حمایت معاندین ترویج شد

  • هجمه به اسلام ناب محمدی (ص) از طریق طرح اسلام امریکایی-اسلام تحجر،اسلام رفاه، اسلام رحمانی- اسلام غیر رحمانی :

دشمن و عوامل نقوذی آن به منظور جلوگیری از ترویج اسلام ناب و انحراف انقلاب اسلامی از مسیر اصیل آن، به طرح دوگانه های  دروغین و مجعولی همچون اسلام تحجر-اسلام امریکایی،اسلام رحمانی-اسلام غیر رحمانی و...  روی آورده اند.

  • هجمه به گفتمان انتظار و مهدویت با هدف آرمان زدایی از انقلاب اسلامی

جبهه ی استکبار و ایادی آن در داخل با زیر سوال بردن ارزش های حکومت مهدوی و سعی در انحراف مسیر انقلاب وجلوگیری از تحقق تمدن نوین اسلامی داشته اند.

  • به شهادت رساندن علمای مجاهد جهان اسلام با هدف جلوگیری از بیداری ملت‌ها

به منظور تضعیف و جلوگیری از گسترش جبهه ی مقاومت و ظلم ستیزی ملت های مسلمان و ایجاد رعب و وحشت ،پروژه قتل علما و رهبران سیاسی اسلام توسط دولت های معاند منطقه در دستور کار دشمن قرار گرفت.

  • طراحی سناریوی دوگانه سازی اسلامیت وایرانیت با هدف تضعیف اسلام ناب

دشمن با ایجاد شکاف هویتی و اعتقادی در بین مردم و طرح شبهاتی همچون«اسلام عربی»، به دنبال ایجاد تقابل میان ارزش های اسلامی وفرهنگ ملی بوده است

  • طرح شبهه حکومت استبدادی:

دشمن با هدف تضعیف نظام سیاسی مبتنی بر اصل ولایت فقیه ،اقدام به طرح شبهاتی همچون استبداد در تصمیم و به کارگیری تعیبراتی نظیر فاشیسم، بناپارتیسم، توتالیتاریسم و ..  نموده است.

  • ایجاد فرقه ها و عرفان های نوظهور

دشمن به وسیله افراد نقوذی به دنبال ایجاد انحراف در عقاید دینی و گسترش افکار ضاله و تخدیر افکار جوانان از طریق تشکیل حلقات منحرف سعی در تخریب عقاید و ارزش های اسلامی دارند.

ارسال نظر
captcha