لیست پرونده ها

عدالت آموزشی چیست؟

تعداد اخبار:4
نگاهی به تاریخچه تاسیس مدارس و مراکز آموزشی در ایران، ذهن مخاطبان و پژوهشگران را به سال‌های آغازین قرن نوزدهم میلادی بازمی گرداند. بسیاری از محقیین بر این باورند که شکست سهمگین ایران از روسیه در این سال‌ها و ریشه شناسی این شکست دربار را به این نتیجه رساند که به دنبال شناخت دلیل اصلی شکست بروند. جالب توجه اینکه پیش از تاسیس مدارس ملی در عهد جدید، مدرسه به معنای امروز در میان مردم جایگاهی نداشت. به این معنا که واژه مدرسه تا پیش از قاجاریه و اوایل پهلوی، بر محل تحصیل طلاب دینی اطلاق می‌شد.
مدرسه‌ای در قعر جهنّم!
نگاهی به مجوز‌های تاسیس مدارس غیرانتفاعی از منظر دینی؛

مدرسه‌ای در قعر جهنّم!

ارتباط مستقیم پایگاه طبقاتی دانش آموز، مدرسه محل تحصیل و کسب موقیعت شغلی و اجتماعی در آینده، گزاره‌ای است که برای اهالی این حوزه روشن و غیرقابل انکار است؛ نقش مدارس غیرانتفاعی نیز در این میان نقشی پررنگ و قابل توجه است که وضعیت سلبی آن هر روز بیشتر از دیروز برای همگان روشن می‌شود. در این میان اما، مقصر کیست؟!
منهای شهریه!
مروری بر تاریخچه تاسیس مدارس غیرانتفاعی در ایران؛

منهای شهریه!

نخستین مدرسه ابتدایی و متوسطه در تهران در سال ۱۲۷۶ هجری شمسی تأسیس شد. حاج میرزا حسن رشدیه که روحانی و از پیشقدمان فرهنگ نو در ایران بود، پس از آنکه از مرکز تربیت معلم بیروت فارغ التحصیل شد، در ایروان مدرسه‌ای برپا کرد که مورد توجه قرار گرفت و سپس مدرسه‌ای در تبریز گشود.
از سوربن تا قم!
شهید بهشتی، گلزاده غفوری و شهید باهنر در آموزش‌وپرورش پهلوی چه می‌خواستند؟!

از سوربن تا قم!

حضور تیمی متشکل از چهره‌های مذهبی در وزارت آموزش‌وپرورش پهلوی نویدگر پیامی روشنی از تخصص و البته تعهد این افراد به آموزش بود؛ آن‌ها می‌دانستند که حضور در این بدنه نه تنها به معنای تقویت جریان طاغوت نخواهد شد، بلکه دریچه‌ای برای آگاه‌سازی نسل جوان از چهره واقعی اسلام و آرمان‌های خواهد بود.
عدالت آموزشی چیست؟!
در حاشیه تلاش طولانی وزارت آموزش و پرورش برای نزدیک‌تر شدن به عدالت آموزشی؛

عدالت آموزشی چیست؟!

عدالت‌آموزشی به‌عنوان مهم‌ترین بحث حوزه آموزش، پرورش و مدیریت تعلیم، سال‌هاست که توجه متصدیان امر آموزش را به خود جلب کرده و تلاش آن‌ها را در این راستا جهت داده است. مفهومی انسانی، اخلاقی و البته دینی که در صورت محقق نشدن آن، نمی‌توان انتظار رسیدن به وضعیت مناسبی در آموزش‌وپرورش داشت.

مناقشه پرهیجان با عنوان مناظره، گرهی از مخاطب نمی‌گشاید

پسرم را طوری تربیت کن که راهم را ادامه دهد

آخرین باری که صدایش را شنیدم

فیلم‌های غیرقابل پخشی که با دوبله مجاز شد!

ژنرال روس گفت اباالفضل‌تان را فراموش نمی‌کنیم

بازیگر نقش شهید ستاری: قهرمان بافت فرسوده را تغییر می‌دهد

دلیل حضور خانواده امام حسین (ع) در حرکت تاریخی آن حضرت

ادامه راه با حضور «منوچهر نوذری»

کرونا همچنان می‌تازد

تأملی بر نقش مردم در گذر از بحران‌ها

خاطراتی با حاج شیخ؛ حکایت‌ها و هدایت‌ها

این الفاطمیون؟

خشونت خانگی؛ علت­ العلل آسیب‌­های خانواده است

تجرد‌گرایی، تهدیدی برای بحران کاهش جمعیت کشور

«درک متقابل» لازمه یک ارتباط طلایی

تاریخچه سیاسی حوزه علمیه قم و حیات مبارزاتی امام خمینی(ره)

عطش جشنواره فیلم عمار در بلند کردن پرچم محتوا

بررسی علل افزایش دوبرابری تعرفه دو پلتفرم داخلی فیلیمو و نماوا

بى عدالتى و ظلم عامل فروپاشی حکومت‌ها

پنج میلیون نفر؛ محتاج به نانِ شب!

سینمای کودک نیازمند برخورد‌های حرفه‏‌ای‌تر است

برای ترسیم شمایل مولا، بر لبه تیغ راه رفتیم

برخورد پهلوی دوم با فساد چگونه بود؟

«دیدمان» با ۷۰ عنوان در نمایشگاه تاریخ معاصر

«دیدمان» با ۷۰ عنوان در نمایشگاه تاریخ معاصر

هدف «فجر» شناسایی نیرو‌های جوان و کاربلد است

«جشن جهانی نوروز» یونسکو و ارتباطش با جشن تصویر سال

رمز هم‌کفو بودن امام علی (ع) با حضرت زهرا (ع) چه بود؟

راه و مقصد شهدا، حق است

اندیشه انگلیسی تجزیه ایران یا قیمومیت بر آن