اخبار رسانه
مهدی حق وردی طاقانکی

پشت پرده بازی بتلفیلد ۳ فاش شد

یک کارشناس به نقد و بررسی بازی‌های ویدئویی بتلفیلد3 پرداخته و پرده از برخی از اهداف سیاسی پشت پرده این بازی برداشته، بازی رایانه ای ضد ایرانی که خاصا به مقوله سپاه قدس و سردار سلیمانی فرمانده این نیرو پرداخته است.
در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی صورت گرفت

آمار متناقض وزیر ارشاد در آیین اختتامیه جشنواره بازی های ویدیویی!

روز گذشته عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران در حالی از اهمیت بازی های رایانه ای سخن گفت که در اقدامی عجیب آماری متناقض با اماری رسمی اعلام کرد.
در دهمین نشست نقد و اندیشه مطرح شد

رضایی:سرمایه کافی برای ساخت بازی‌های پرمخاطب وجود ندارد/ حق وردی: عدم رعایت رژیم مصرف یک دغدغه جدی دربازی‌های دیجیتال است /کریمی قدوسی: بازی رایانه‌ای اثرات فرهنگی دارد و صرفاً سرگرمی نیست

در دهمین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و اندیشه، کارشناسان حاضر در این نشست به موضوع «کودکان و بازی‌های رایانه‌ای در فضای مجازی» و ضرورت توجه به این حوزه پرمخاطب، فرصت‌ها و تهدیدهای آن پرداختند.
پرونده ویژه «فرهنگ سدید» درباره رفتار متناقض برخی از رسانه‌ها در مواجهه با مفاسد اقتصادی- (۱۳/ پایانی)

نکو: رسانه‌هایی که اقدام به بزک چهره مفاسد می‌کنند قطعا شریک آن ها هستند/ رانت، شبیه یک اژدها هفت‌سر است/ رسانه‌ها با شجاعت و منصفانه از فساد بگویند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ شکی نباید داشت رسانه‌هایی که در جهت دفاع از مفسدین اقتصادی و کسانی که جرم آن‌ها محرز شده است، بلند می‌شوند، شریکان این مجرمین هستند.
در پاسخ به اظهارات شریعتمداری

مهاجرانی: ۲۲ بهمن یک رفراندوم بود + فیلم

وزیر لندن نشین دوران اصلاحات به سیاه نمایی‌های رسانه سلطنتی انگلیس علیه ایران پاسخ داد.
پرونده ویژه «فرهنگ سدید» درباره رفتار متناقض برخی از رسانه‌ها در مواجهه با مفاسد اقتصادی- (۱۲)

لاهوتی: بعضی رسانه‌ها در جو عواطف و سیاست‌ها از مفسدین اقتصادی حمایت می‌کنند/ برای حل مشکلات اقتصادی باید در بین مسئولین اتحادی ایجاد شود

لاهوتی گفت: بعضی از رسانه‌ها در عواطف و سیاست‌ها قرار می‌گیرند و از بعضی افراد حمایت می‌کنند که این کار به گسترش فساد در همه بخش‌ها بالأخص در اقتصاد می‌شود

شخصیت پردازی و روایت لازمه بازی‌های ایرانی

یکی از جنبه‌های تولید بازی‌ها که بداند کمتر پرداخته شده است بی‌شک جنبه هنری آنهاست. متاسفانه این جنبه مقابل مباحث دیگر این حوزه نظیر اثرات خشونت، مسائل شناختی و روانشناسی و گاهی مسائل حاشیه‌ای کاملاً به حاشیه رانده است.
پرونده ویژه «فرهنگ سدید» درباره رفتار متناقض برخی از رسانه‌ها در مواجهه با مفاسد اقتصادی- (۱۱)

سلیمی نمین: «ناامنی» نخستین تأثیر فساد اقتصادی است/احزاب برای بی‌اعتبار نشدن از فرد مفسد حمایت می‌کنند/ رسانه باید در کنار اطلاع‌رسانی فساد، امید جامعه را بالا برد/ اگر مطبوعات کشور سیاسی بازی‌ها را کنار بگذارند می‌توانیم بر فسادها فائق بیاییم/ قوه قضاییه باید به مطبوعات فعال در حوزه مبارزه با فساد جایزه بدهد/ بیشتر مفاسدی که در وزارتخانه‌ها رخ می‌دهد بااطلاع حراست وزارتخانه‌ها است

سلیمی نمین گفت: اولین تأثیری که فساد اقتصادی دارد فضای ناامنی است.بعضی‌ها فکر می‌کنند که ناامنی فقط در مسائل نظامی است. فساد اقتصادی موجب می‌شود که هم افرادی که دارای سرمایه و هم افرادی که دارای اندیشه هستند می‌توانند در مسیر سازندگی و شکوفایی کشور قرار بگیرند زمانی که احساس امنیت نکنند هردو از بین می‌رود.
«فرهنگ سدید» گزارش می‌دهد

تقویت رفتارهای منفی در (برخی) بازیهای دیجیتال/ آیا شناختی از دوستان دیجیتالی فرزندانمان داریم؟/ ابراز هیجانات کاذب مجازی در دنیای واقعی، توسط نسل جدید

در حقیقت کودک و نوجوان، در طول روز، ساعاتی را در تعامل فعال با وسیله ای قرار می گیرد که پدر و مادر به لحاظ شکاف نسلی که وجود دارد آشنایی کاملی با آن ندارند. دوستی که ساعت‌ها در کنار فرزندان ما است و ما او را به درستی نمی شناسیم.
بازی های ویدیویی خشن به عنوان عامل محرک رفتارهای ضد اجتماعی و تهاجمی

تغییر ساختار مغز جوانان توسط بازی های ویدیویی خشونت آمیز

محققان 30 بازیکن خوره و 31 بازیکن تفننی را که همه مذکر بوده و میانگین سنیشان 21 سال بود، پیدا کردند. به عنوان بخشی از مطالعه، در حالی که از شرکت کنندگان نوار مغزی گرفته می شد، آنها تمرینی به نام " استاپ سیگنال[2]" را انجام می دادند که شامل دو آزمایش می شد که چهره های مردان و زنانی شاد و یا ترسیده را نشان می داد. آزمایش اول از شرکت کنندگان می خواست تا با فشردن یک دکمه به سرعت، مرد یا زن بودن تصویر را مشخص کنند و آزمایش دوم از آنها می خواست تا به سوالات هیچ پاسخی ندهند.
۲