چهارمین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران باوفای امام خمینی (ره) با آیت‌الله مؤمن عضو شورای نگهبان برگزار شد.
به گزارش فرهنگ سدید، یکی از برنامه‌های جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی، دیدار با یاران انقلاب و امام خمینی(ره) و تبریک چهل سال انقلاب اسلامی است.

چهارمین جلسه از سلسله دیدار‌های تبریک گویی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی با یاران باوفای امام خمینی(ره) با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در دیدار با آیت‌الله محمد مؤمن از اعضای شورای نگهبان برگزار شد.
 
نقدی: انقلابیون از اهداف و برنامه‌ انقلاب نه‌تنها پشیمان نیستند بلکه باافتخار این مسیر را ادامه می‌دهند/ مومن:وظیفه علمای اسلام عدم سکوت در برابر گرفتاری‌های مردم است
حضور ۲ میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین علی رغم ۴۰ سال جنگ فرهنگی یک دستاورد انقلاب اسلامی است/ انقلاب اسلامی درحالی به ۴۰ سالگی رسید که استقلال خود را حفظ کرد  

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ابتدای این دیدار اظهار داشت: این برنامه باهدف تبریک گویی فرارسیدن چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. رسیدن به چهل‌سالگی از استثنائات انقلاب اسلامی ایران است که برخلاف دیگر انقلاب‌های جهان که نتوانستند به چهل‌سالگی برسند، انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم تمامی فشار‌ها و سختی‌ها به چهل‌سالگی رسید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهل‌سالگی می‌رسد که ذره‌ای از موازین و اهداف خود کوتاه نیامده است و مقام معظم رهبری همان مسیر امام خمینی(ره) را ادامه می‌دهند و انقلابیون و مردم کشور نیز از اهداف و برنامه‌های انقلاب نه پشیمان هستند و نه شرمنده بلکه باافتخار این مسیر را ادامه می‌دهند.

نقدی با اشاره به اینکه دشمنان در این ۴۰ سال، علیه کشور توطئه و نقشه ریخته‌اند، افزود: مردم علی‌رغم این توطئه‌ها و نقشه‌ها توانسته‌اند که استقلال و مردم‌سالاری خود را در این ۴۰ سال حفظ کنند و حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه نیز تجربه شیرینی را در ذائقه مردم چشانده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری با عدالت، تقواپیشگی، شجاعت و درایت این نظام را رهبری و هدایت کرده‌اند و به چهل‌سالگی رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کشور در این ۴۰ سال، پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، مادی و معنوی به دست آورده است، تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی در عرصه پیشرفت‌های معنوی امسال ۲ میلیون نفر از ایران اسلامی راهی پیاده‌روی اربعین شدند و در تهران نیز پیاده‌روی جاماندگان با حضور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برگزار شد که این دستاورد علیرغم ۴۰ سال جنگ فرهنگی علیه کشور حاصل می‌شود.

نقدی در تشریح برنامه‌های جنبش مردمی چهل سال پاسداشت انقلاب کبیر اسلامی گفت: از ابتدای امسال برنامه‌ای تحت عنوان «شنبه‌های انقلاب» باهدف تبیین و ارائه گزارشی از دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف با حضور متخصصان هر عرصه برگزار شد و در ادامه تصمیم کارگروه‌های این جنبش بر این شد تا به محضر یاران باوفای امام خمینی(ره) که از روز اول تا به امروز به ایشان وفادار بوده‌اند، رسیده و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را تبریک گوییم.
 
نقدی: انقلابیون از اهداف و برنامه‌ انقلاب نه‌تنها پشیمان نیستند بلکه باافتخار این مسیر را ادامه می‌دهند/ مومن:وظیفه علمای اسلام عدم سکوت در برابر گرفتاری‌های مردم است
 
در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب هیچ تغییری در مواضع حق ایشان ایجاد نشده است/ وظیفه علمای اسلام عدم سکوت در برابر گرفتاری‌های مردم است/ هدف امام خمینی (ره) پیاده سازی احکام اسلامی در کشور بود

در ادامه این دیدار، آیت‌الله محمد مومن عضو شورای نگهبان اظهارداشت: اساس انقلاب اسلامی بر تبعیت و پیروی از اسلام اصیلی که پیامبر(ص) برای بشریت به ارمغان آورده است، پیامبر(ص) به امر خدا برای بقای انقلاب خود، امام علی(ع) را، ولی و جانشین قرار داد و حتی ۱۲ امام معصوم بعد از خود را به ترتیب معرفی کرد، اما عده‌ای اجتماع کردند و اجازه ندادند امر حکومت در دست، ولی خدا قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر اجازه می‌دادند که ولایت جانشینان پیامبر اکرم (ص) ادامه یابد، نه‌تن‌ها در جامعه اسلامی آن روز بلکه در همه دنیا اسلام پیاده می‌شد.

مومن با اشاره به اینکه ۷۰ روز بعد از واقعه غدیر خم پیامبر (ص) در روز ۲۸ صفر رحلت کردند، گفت: پیامبر (ص) در روز غدیر خم به فرمان خدای متعال تمام حاضران در حج را جمع کردند و فریاد زدند که هرکس من مولای اویم، علی مولای اوست و این امر به فرمان خداوند بود. در قرآن کریم در این باره داریم: ««یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ؛ اى فرستاده ما آنچه را از ناحیه پروردگار به تو نازل شده برسان و اگر نکنى (نرسانى) اصلا پیغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از (شر) مردم نگه مى دارد زیرا خدا کافران را هدایت نمى فرماید (به مقاصدشان نمى رساند).»

این عضو شورای نگهبان افزود: بعد از رحلت پیامبر (ص) عده‌ای این امر خداوند را نادیده گرفتند تا امور به دست، ولی امر مسلمانان نرسد، اما بعد از گذشت ۲۵ سال خانه نشینی اجباری، با ایشان بیعت کردند که بازهم بعد از گذشت ۶ ماه از ان بیعت با ایشان به نبرد پرداختند و بعد‌ها نیز با امام حسن مجتبی (ع) مخالفت کردند و در نهایت نیز سیدالشهدا (ع) را آنگونه به شهادت رساندند و ائمه (ع) را مجبور به کناره نشینی کردند.

وی ادامه داد: در زمان امام باقر (ع) و امام صادق(ع) فرصتی برای این امامان حاصل شد تا بخشی از معارف و احکام اسلامی را تبیین کنند، اما در زمان هارون رشید این فرصت نیز از ائمه گرفته شد. براساس روایات رسیده از آن دوران، وظیفه علمای اسلام آن است که در زمان وقوع گرفتاری‌ها برای مردم، حق سکوت ندارند و نمی‌توانند بگویند که به ما مربوط نیست.

مومن گفت: الحمدالله این ندای اسلام، امام خمینی (ره) را واداشت که در برابر نیرو‌های نابحق و ستمگر شاه قیام کند و وظیفه الهی خود را انجام دهد، در این مسیر علمای شیعه امام را همراهی کردند تا در نهایت ایشان توانست خاست خدا و پیامبر (ص) را در این کشور پیاده کند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: امام (ره) می‌فرمود: من خادم ملت هستم و دست سپاهیان و بسیجیان مستضعف را می‌بوسم و ایشان از مردم هیچ نمی‌خواست و فقط می‌خواست مردم به وظیفه‌شان عمل کنند.

وی گفت: در طول مدت آشنای با امام (ره) جز خداخواهی در وجود ایشان ندیدم و خداوند به مردم لطف کرد که ایشان در سال ۵۷ راهی کشور شد و اساس این حکومت اسلامی را پی ریزی کردند و در مدت ۱۱ سال رهبری و، ولی امری خود بر این حکومت جز خواست خدا و پیامبر (ص) را اجرایی نکردند، تشکیلات در نظام ایجاد کردند، اما تنها هدفشان تحقق خاست الهی بود.

مؤمن در ادامه گفت: رژیم طاغوت امام خمینی (ره) را ابتدا به ترکیه تبعید کرد و سپس به نجف فرستاد تا شخصیت ایشان در آنجا وهن شود یا توسط عیادی خود به ایشان آسیب برساند، اما امام در تبعید توانست مواضع خود پیرامون اسلام و حکومت اسلامی را جهانی کند و از ایشان استقبال شد تا در نهایت رژیم ایشان را به پاریس تبعید کرد و بعد از آنجا نیز با پیگیری‌های مردم ایشان به کشور بازگشتند.

عضو شورای نگهبان اضافه کرد: امام راحل (ره) می‌فرمود که این کشور، کشور رسول‌الله و امیرالمؤمنین (ع) است و همه طاغوتیان باید بروند و آن‌ها که حرف خدا و رسول را می‌زنند باید بمانند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۰ سال تحت نظر امام خمینی (ره) آموخت که باید چگونه جامعه مسلمین را رهبری کند؛ مقام معظم رهبری که ۲۹ سال از رهبری ایشان می‌گذرد، هیچ خرده‌ای به ایشان وارد نیست و خدا هم از ایشان حمایت می‌کند و ایشان هم محکم ایستاده و با کسی رودربایستی ندارد و حرف امام را در جامعه پیاده می‌کنند.

مومن ادامه داد: مقام معظم رهبری انسانی وارسته و شایسته است که از لحاظ علمی و دینی به مسائل مسلط است و حرف ایشان جز اسلام و خاست خدا نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان با تصریح بر اینکه از زمان امام خمینی (ره) در این شورا حضور دارد، گفت: ۲۹ سال از مدت عضویت من در شورای نگهبان در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب بوده است و با اطمینان می‌گویم که هیچ تغییری در مواضع حق ایشان ایجاد نشده است و ما نیز در شورای نگهبان بدون هیچ فشاری قوانین را با احکام شرعی و قانون اساسی تطبیق می‌دهیم و همین سبک است که الحمدالله توانسته این انقلاب را به ۴۰ سالگی برساند و ان شاء الله امیدواریم به ظهور امام زمان (عج) ختم شود.
 
بر اساس این گزارش، در این مراسم تندیس چهل سال انقلاب اسلامی توسط ستاد مرکزی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی به آیت الله مومن عضو شورای نگهبان اهدا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
عالی بود ممنونم
ارسال نظر
captcha