دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه «احسان و نیکوکاری» که توسط «جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی» جمع‌آوری و به محضر شریف مردم ایران گزارش شده است.
به گزارش فرهنگ سدید، انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسیده است که دستاورد‌ها و پیشرفت‌های آن در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان است. امروز انقلاب اسلامی ایران علیرغم هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در اعماق قلوب مردم آزادی‌خواه جهان جای گرفته و هرروز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود بنابراین پیشرفت  ایران اسلامی در طول این چهار دهه  بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاورد‌ها نیز در سطح جامعه موج امیدآفرینی و ایستادگی بیش‌ازپیش مردم در برابر این توطئه‌ها خواهد شد، ازاین‌رو «جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی» دستاورد‌های انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته در عرصه‌های مختلف را احصا و جمع‌آوری کرده است که در قالب سلسله نشست‌های «شنبه‌های انقلاب» این دستاورد‌ها را ارائه می‌کند. در این گزارش دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول این چهل سال در حوزه «احسان و نیکوکاری» ارائه می‌شود که به شرح زیر است:

۱- انقلاب اسلامی با راه‌اندازی ۷ نهاد فراگیر خدمت‌رسانی به مردم را به‌شدت متحول کرد. کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، جهاد سازندگی، بنیاد برکت مولود انقلاب است.

۲- انقلاب اسلامی دوره شکوفایی روحیه احسان و نیکوکاری مردم  و دفاع مقدس دوران طلایی است.

۳- همکاری وسیع مردم با نهاد‌های انقلابی حمایتی و خدمت رسان، نشانه اعتماد مردم به انقلاب اسلامی است.

۴- انقلاب اسلامی فرهنگ قرض‌الحسنه را در جامعه زنده کرد. تشکیل ده‌ها هزار صندوق قرض‌الحسنه در مساجد، محلات و حتی جمع‌های فامیلی و خانوادگی نشانگر گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه در سایه انقلاب اسلامی است

۵- تأسیس و راه‌اندازی ۱۶ اتحادیه و شبکه ملی و کشوری برای سازمان‌دهی و هدایت مؤسسات خیریه کشور، از نتایج توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری در سایه انقلاب اسلامی است.

۶-  امروز به برکت انقلاب اسلامی، همه ایتام و کودکان بد سرپرست  کشور با مشارکت مردم و خیرین دارای حامی و پشتیبان هستند.

۷- ایران جزء ده کشور برتر کمک‌کننده محرومین و معلولین جهان است.

۸-  وجود ۲۲۰۰ مرکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات توان‌بخشی به معلولین از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

۹-  طرح شهید رجایی (ره) که جمعیت عظیمی از سالمندان کشور را تحت پوشش دارد از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی درزمینه حمایت از طبقات محروم و آسیب‌پذیر است.

۱۰-  برگزاری جشن‌های گلریزان مردمی در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ماه مبارک رمضان برای کمک به محکومین دیه و زندانیان جرائم غیر عمد با مشارکت عالی‌ترین مقامات نظام اسلامی، از دستاورد‌های شاخص انقلاب اسلامی در عرصه کمک به نیازمندان است.

۱۱- سازمان‌دهی مردم به‌ویژه جوانان در قالب گروه‌های جهادی و اعزام به مناطق محروم جهت محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف از ابتکارات بی‌بدیل انقلاب اسلامی است.

۱۲-  برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی و مشارکت گسترده مردم در پشتیبانی از دانش آموزان نیازمند، از ابتکارات انقلاب اسلامی است.

۱۳- راه‌اندازی مراکز متعدد تخصصی و مجهز جهت ارائه خدمات به بیماران خاص در اقصی نقاط کشور، نشانه توجه انقلاب اسلامی به این موضوع مهم است.

۱۴- توسعه فرهنگ اهداء عضو در بین مردم و ثبت‌نام بیش از ۴ میلیون نفر برای این امر خداپسندانه، از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

۱۵-  ورود جدی نهاد‌های انقلابی و حمایتی مانند بنیاد‌های علوی، برکت، قرارگاه خاتم النبیاء (ص)، بسیج سازندگی، بهزیستی و حتی آستان قدس رضوی برای تأمین مسکن نیازمندان و محرومان از افتخارات انقلاب اسلامی است.

۱۶-  راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی و ورود حتی نهاد‌های انقلابی به‌ویژه در مناطق محروم در عرصه مدرسه‌سازی ابتکار انقلاب اسلامی است.

۱۷-  شکل‌گیری تشکل‌های مردمی و خیریه و افزایش ۸۰۰ برابری تعهدات مالی مردم و خیرین در امر مدرسه‌سازی نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، قابل‌توجه است.

۱۸-  احداث بیش از ۳۳۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی به‌ویژه در مناطق محروم توسط مردم و خیرین محصول حاکمیت روحیه دینی و انقلابی در جامعه است.

۱۹- انقلاب اسلامی ظرفیت جوشان خدمت‌رسانی را آزاد کرد.

۲۰- خروش مردم در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی برای کمک به آسیب دیدگان، صحنه زیبای تجلی «فاستبقوالخیرات» و برگرفته از اعتقادات دینی و روحیه انقلابی مردم است.

۲۱-  تأسیس جهاد سازندگی به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۷۹ و پس از انحلال جهاد سازندگی توسط دولت وقت، تأسیس بسیج سازندگی به‌فرمان مقام معظم رهبری از ابتکارات بی به دلیل انقلاب اسلامی در عرصه عمران روستایی و کمک به کشاورزان است.

۲۲-  برگزاری جشن رمضان، اجرای طرح ضیافت الهی و پهن کردن سفره‌های افطار و اطعام از نتایج حاکمیت ارزش‌های الهی و دینی در جامعه و از صحنه‌های زیبای تجلی احسان و نیکوکاران است.

۲۳-  توسعه فرهنگ وقف در بین مردم و خیرین از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

۲۴- ورود نهاد انقلابی سپاه پاسداران بافرمان مقام معظم رهبری در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

۲۵- انقلاب اسلامی احسان و نیکوکاری را از یک نمایش تبلیغاتی به کاری واقعی و مردمی بدل کرد.
ارسال نظر
captcha