دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: مهمترین دستاورد و ثمره انقلاب اسلامی، احیای و بازیابی هویت اسلامی است که توانست اندیشه غرب را به چالش بکشد.

به گزارش فرهنگ سدید، حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی و دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در سی و دومین نشست شنبه های انقلاب که با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، اظهارداشت: انقلاب اسلامی گذشته، حال و آینده امت اسلامی را به خوبی مشخص کرده است و دستاورد این انقلاب، احیای هویت اسلامی تحت عنوان تمدن نوین اسلامی است.

وی اضافه کرد: مهمترین دستاورد و ثمره انقلاب اسلامی، احیای و بازیابی هویت اسلامی است که توانست اندیشه غرب را به چالش بکشد، به طوری که ریچارد رورتی از اندیشمندان غربی می گوید که تمدن آمریکا و پتانسیل آن به پایان رسیده است و مسلمانان ما را تحقیر کرده اند و به انسانی دیگر مبدل کرده اند و اندیشمند دیگری می گوید که انقلاب اسلامی منابع اقتصادی و سیاسی ما را تهدید نکرد بلکه شخصیت و نظریات ما را شکست داد.

لطفیان با بیان اینکه خداباوری، حق باوری، عدالت گستری، آزادی، امنیت، وحدت، ایثار و مقاومت از دستاوردهای تمدن نوین اسلامی است، تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری تمدن فضایی است که انسنان در آن از لحاظ مادی و معنوی امکان رشد داشته باشد تا به اهداف غایی خداوند دست یابد و این مهم در پرتو علم، اخلاق و اندیشه محقق می شود.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی افزود: تمدن نوین اسلامی که ایران در حال ایجاد آن است، رقیب اصلی تمدن غربی است و انقلاب تاکنون دو مرحله از آن یعنی نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را محقق کرده است و در مرحله سوم آن یعنی ایجاد تمدن اسلامی در حال تلاش است.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای جلوگیری از تحقق این تمدن نوین اسلامی در تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه است، گفت: رایس وزیر خارجه آمریکا می گوید که بوش نخاست بفهمد که سیاست از مذهب جدا نیست و نخاست بفهمد  که تنها راه شکست ایران ایجاد جنگ های مذهبی در این کشور است و در نهایت نخاست بپذیرد که با این جنگ ها می توان بنیان های سیاسی ایران را به چالش کشید.

لطفیان ادامه داد: کلینتون دیگر وزیر خارجه زن آمریکا نیز در فضل 18 کتاب خود پیرامون جمهوری اسلامی می گوید، زمانی که برخی از مردم ایران در سالهای گذشته در خیابان های این کشور در حال مبارزه بودند، ای کاش طدای خود را بر سر این کشور بالا می بردیم و ازنی فرصت استفاده می کردیم اما نکردیم و تنها میلیاردها دلار صرف کردیم تا میلیاردها نفر را در جهان آموزش دموکراسی در پی این اتفاقات دهیم.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی افزود: براساس نظر کارشناسان غربی ما دو نوع اسلام در جهان داریم یک اسلام خوب که تنها به دنبال عبادات فردی است و دیگری اسلام بد که به دنبال تمدن اسلامی و به چالش کشیدن تمدن غربی است که این نوع اسلام در هرجای جهان که پرچم عدات خواهی برافراشته شود، از آن حمایت می کند.

وی ادامه داد: اسلام آیینی فراگیر است که فراگیری آن نیز به شیعه و سنی ارتباطی ندارد بلکه اسلام جامعه بشری را به سمت اسلام ناب محمدی فرامی خواند و به وسیله این نگرش نیز تمدن غرب را به چالش می کشد.

لطفیان افزود: اسلام بیش از هزاران سال است که با تمدن غربی رقابت می کند لذا در این رقابت غربی ها در تلاش هستند تا مردم را به سمت اسلام خوب دعوت کنند و در این جهت به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی هستند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: امت اسلامی باید بداند که هرمسلمانی از دروازه شهادتین وارد دین اسلام می شود لذا جان، مال و ناموس آنها محترم است و هیچ کس حق دست اندازی به آن را ندارد لذا پدیده های شومی مانند تکفیری ها عملشان مورد قبول ما نیست، همچنین امت اسلامی هویت مشترک همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است لذا همکان باید به سمت آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: آینده و سرنوشت امت اسلامی اعم از شیعه و سنی یکی است لذا هر حرکتی که به تفرقه افکنی منجر شود، مورد قبول نیست.

لطفیان در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت های شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: این شورا تنها شان خدمت رسانی برای علما، طلاب و اساتید اهل سنت دارد و دارای شان دیگری نیست و این مجموعه مانند مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای شیعیان ایران است تا انسجام فعالیت ها را در این بخش ایجاد کند.

 

ارسال نظر
captcha