طالبی دارستانی گفت: همانطور که میبینیم در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی قرار دارد که به جرات می‌توان گفت؛ دشمن را به استیصال کشانده است و در این عرصه زنان نقش بسیار پویا و فعالی داشته اند.
مهری طالبی دارستانی فعال حوزه زنان و خانواده در گفت‌وگو با فرهنگ سدید درباره نقش زنان در حرکت‌های اجتماعی-سیاسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: همانطور که میبینیم در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی قرار دارد که به جرات می‌توان گفت دشمن را به استیصال کشانده است و در این عرصه زنان نقش بسیار پویا و فعالی داشته اند.

وی ادامه داد: زنان و مردان غیور ایران اسلامی در مسیر مبارزه با استکبار چه در زمان طاغوت که با استکبار داخلی به مبارزه پرداختند چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که دمادم در حال مبارزه با استکبار جهانی بودند دوشادوش و هم قدم با مردان جامعه، برمبنای طراحی الهی خلقت پیش رفتند.

طالبی دارستانی افزود: با احترام به تلاش ارزشمند مردان به جرات می‌توان گفت که زنان ایران زمین همیشه و در همه حال مهمترین نقش را در لحظه لحظه مسیر انقلاب اسلامی دارا بودند.

این فعال زنان با اشاره به نقش پر رنگ مبارزاتی زنان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی و در مبارزه با طاغوت، زنان با صبر، ایثار و محبت، مردان را تشویق به مبارزه با استبداد می‌کردند و در زمان لازم خود قدم به میدان مقابله با حکومت ظلم و جور نهاده و فرزند به آغوش در صف تظاهر شعار و شعور قد علم کردند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز زنان با پشتیبانی معنوی واستقامتی که در مکتب فرزند سرور بانوان عالم صدیقه طاهره (س) آموخته بودند مشوق مردان شده و با دستان خود جامه رزم و شهادت بر تن عزیزانشان کردند و اشک‌های فروخورده خود را بدرقه راه مقدس دفاع از ناموس و شرف و عزت کردند.

طالبی دارستانی با بیان اینکه زنان حتی در میدان مبارزه جنگ تحمیلی از پای ننشسته و رسالت را پایان یافته ندیدند، گفت: در دوران جنگ تحمیلی، زنان در پشت جبهه نبرد حق علیه باطل به خدمت رسانی مشغول می‌شدند و گاه بنا بر لزوم در خط مقدم همدوش مردان به دفاع، تیمار و جهاد می‌پرداختند. تا اینکه دوران دفاع و شهادت با افتخار و سربلندی در تاریخ ایران و ایرانی ثبت شود.

این فعال عرصه زنان در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت زنان پس از انقلاب اسلامی ایران با دوران طاغوت تفاوت معنا داری پیدا کرده است؟ اظهار کرد: همانطور که گفته شد زنان این سرزمین در عرصه دفاع و مبارزه چه در دوران طاغوت و چه هشت سال دفاع مقدس پرچم دار ایجاد گفتمان جهاد و شهادت بودند که البته این وظیفه در کنار وظیفه مادری به شیوه تربیتی اسلام ناب محمدی، آنان را از کسب علوم و معارف زمان و پیشرفت در زمینه‌های مختلف بر اساس ظرفیت عظیم خدادادی باز نداشت و این فرصتی بود که پس از انقلاب اسلامی برای زنان ایجاد شد.

وی افزود: همانطور که آمار‌های رسمی نشان می‌دهد بانوان همزمان در عرصه‌های گوناگون علمی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چنان خوش درخشیدند که دشمن اهمیت و خطر این ظرفیت عظیم و نیروی غیر قابل افول که با نگاه ارزشی اسلام شکل گرفته بود را جدی دانست و رو به مقابله آورد.

طالبی دارستانی گفت: زنان انقلاب اسلامی خطری برای دیدگاه غربی پدید آوردند که نگاه ابزار محور به زن منتج شده از فرهنگ و مفاهیم غرب را زیر سوال برد و در مقابل نگاه ابزاری به زنان به آن‌ها هویت و معنا بخشید.

وی تشریح کرد: بالندگی اعجاب انگیز زنان تحت چتر حمایتی جمهوری اسلامی ایران آنچنان نمو پیدا کرد که دشمن دریافت تا زمانی که این عنصر حیات بخش معنوی در مسیر الهی قدم بردارد تمامی نقشه‌ها و هزینه‌ها برای به زانو درآوردن نظام به هدر خواهد رفت.

این فعال حوزه زنان افزود: بنابراین دشمن تمام توان تبلیغاتی خود را علیه موج بالندگی زن که توسط زنان مومنه وانقلابی ایجاد شده بود به کار بست تا با تهاجم فرهنگی و زدودن رنگ دینی از جامعه و با تبلیغات به ظاهر جذاب فمنیستی زنان را از دایره شرع، ایمان و اخلاق به سمت فساد و فحشا و بردگی مدرن بکشد.

وی ادامه داد: اما در این راه نه تنها موفق نبوند بلکه برخلاف تزریق فرهنگ غرب با استفاده از همه امکانات و سعی فراوان در تغییر مبانی و اصول شاهد حضور پرنگ فرهنگ جهاد و شهادت در بین خانواده‌های ایرانی هستیم.

طالبی دارستانی با اشاره به حفظ روحیه جهاد و شهادت پس از چهل سال انقلاب اسلامی گفت: پایداری فرهنگ جهاد و شهادت بین جوانان و حتی نوجوانان عصر ما به معجزه‌ای می‌ماند که قابلیت نگارش صد‌ها جلد کتاب از مناظر مختلف را دارد.

وی تصریح کرد: از دامن زنان که دشمن، سال‌ها با تمام توان تلاش و هزینه کرده بود که جذب فرهنگ سخیف غرب شوند فرزندانی غیور پا به عرصه گذاردند و شاهد بودیم که زنان این بار ورای مرز‌های ملیتی به دفاع از حقانیت اسلام خارج از مرز‌های ملی شتافتند و این حرکت در عصر مادی گرایی و فرهنگ لیبرال که به دنبال قطع ریشه‌های عقیدتی انسان و انسانیت با ساخت برده‌ای تحت عنوان شهروند جهانی است آب پاکی بر نقشه‌ها و برنامه‌های شیخون فرهنگی دشمن بود.
 
طالبی دارستانی تاکید کرد: این ضربه به قدری آزار دهنده و کارساز بود که دشمن نهایتا مستأصل و ناچار به سخیف‌ترین روش مقابله یعنی جنگ با سفره مردم تا با تنگ کردن معیشت ملت روی آورد تا مردم را از نظام دلسرد کند و به مطامع خویش دست یابد.

وی در پایان اظهارات خود گفت: در این جبهه نیز بانوان ما با بصیرت صبر و هوشیاری سربلند قد علم کرده و معنای مقاومت را به منصه ظهور گذاردند و حتی درمقابل امضای اسناد خفت باری که بر مبنای رفع تنگنای معیشتی مردم چشم امید بر تصویبش داشتند ایستادگی کرده و سر به دار سپردن و تن به ذلت ندادن را معنایی دوباره کردند تا با شکست آخرین تیر استکبار توان بی مثال زن بودن با تعریف الهی را به رخ جهانیان بکشد.
ارسال نظر
captcha