از ظاهر تابلو و رنگ و روی آن کاملا پیدا بود که "جدیدا" نصب شده است، شیرینی فروی که تلاش می کند تا با بهره گیری از نام‌های وارداتی برای خود در ایران، هویتی پیدا کند

گروه اجتماعی فرهنگ سدید - محمد امیرخانی: یادمان است که چند سال قبل، یک کاریکاتوریست دانمارکی با انتشار کاریکاتوری موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) توهین کرد و توانست با این حرکت قلب هزاران مسلمانان جهان را جریحه دار کند. همان زمان صنف قنادان و شیرینی پزان شهر زنجان که مشهور به پایتخت شور حسینی است در یک اقدام خلاقانه، نام شیرینی «دانمارکی» را به «گل محمدی» تغییر داد و طی سال‌های گذشته نه تنها در نرخ نامه های سالیانه اتحادیه قنادان دیگر نامی از شیرینی «دانمارکی» نیست بلکه کم کم اکثر قریب به اتفاق اهالی این شهر نام این شیرینی را به فراموشی سپرده و نام زیبای «گل محمدی» را جایگزین کرده‌اند. چند وقت قبل از ابتدای خیابان پاسداران تهران در حال عبور بودم که با کمال تعجب تابلوی بزرگ یک مغازه شیرینی فروشی توجه ام را به خود جلب کرد: «شیرینی دانمارکی»!

از ظاهر تابلو و رنگ و روی آن کاملا پیدا بود که "جدیدا" بر سر در شیرینی فروشی نصب شده است، شیرینی فروشی که تلاش می کند تا با بهره گیری از نام‌های وارداتی برای خود در ایران، هویتی پیدا کند و یا از هویت دیگران کمی به نام خود قرض بگیرد!

مقصر کیست؟ بی شک که ما به دنبال مچ گیری نیستیم اما واقعا یک قناد و شیرینی پز در پایتخت ایران اسلامی از ماجرا خبر ندارد، ولی قنادان شهر زنجان در جریان این اتفاق مهم قرار دارند؟! آیا برای درست رفتار کردن جامعه باید منتظر نظارت باشیم و یا اینکه خود مردم هم می توانند در عدم ایجاد چنین رویدادهایی پیشگام باشند؟ آیا مسئولین امر در اینگونه امور غفلت می کنند؟

آیا اینگونه مسائل جزء امور فرهنگی اجتماعی جامعه ما نیستند؟ آیا و آیا و سوالات فراوان بی جواب دیگری که می طلبد تا مسئولین امر پاسخ قانع کننده ای برای آنها داشته باشند!!!

Iran (Islamic Republic of)
سعید.امیرخانی فراهانی
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
وصلی الله محمد وآل محمد و لعنت الله علی اعدائهم و مخالفیهم و ظالمیهم و منکری فضائلهم و مناقبهم و غاصبی خلافتهم و حقوقهم اجمعین من الاولین و الاخرین و عجل فرجهم مولانا صاحب الزمان بقیةالله الاعظم(ارواحناه له الفداء).آمین یا رب العالمین. واما اون حقیقت تلخ اینستکه مسئولان مملکت ما کَکِشان هم نمیگزد اگر افرادی به مقدسترین مقدسات ما شیعیان از خود آقا رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) گرفته و اهلبیت اطهارشان که شامل سیزده تَن میباشند (صلوات الله علیهم اجمعین)بدترین توهینها و هتک حرمتها را انجام دهند عرض کردم عین خیال آقایون نیست که نیست اما اگر خدای نکرده به یکی از خلفای جور کسی بگوید بالای چشمت ابرویی هم هست چنان برخوردی با وی میکنند که الله اعلم و اسم خودرا هم شیعه میگذارند و اینها نه شرف دارند و نه حیا و آبرو.یادم نمیرود بچه بودم ۸سال داشتم .امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) با شنیدن یک گزارش ازرادیو که گزارشگر از یکی از شهروندان که خانومی کم سن و سال بودند پرسیدن که الگوی زندگیت کیه خانومه گفت اوشین!گزارشگر گفت چرا خانوم سیدةالنساءالعالمین(صلوات الله علیها) نه.خانومه گفت خب اونها قدیمی شده دیگه.!امام راحل نامه ای به محمد هاشمی نوشت و بسیار عصبانی و گفتندتحقیق کنید اگر این حرف رو از قصد و عالما و عامدا زده باشند مهدور الدم هستند.اون امام راحل و این هم ..........
Croatia
محمد
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
چرت ترین متن توی اینترنت بود که خواندم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
اسکل اسم شیرینی رو عوض کردی، خود شیرینی رو که داری می‌خوری؟ شما اساطیر حمق و وقاحت هستید.
ارسال نظر
captcha