چند روزقبل از خیابان دماوند تهران درحال گذربودم که با منظره عجیبی مواجه شدم، ساختمانی با تابلو «مجتمع تشریفاتی قصر محمد (ص)» ...
گروه اجتماعی فرهنگ سدید- محمد امیرخانی: چند روزقبل از خیابان دماوند تهران درحال گذربودم که با منظره عجیبی مواجه شدم، ساختمانی با تابلو «مجتمع تشریفاتی قصر محمد (ص)» که با یک بررسی اجمالی و ظاهری مشخص شد ساختمان مذکور یک تالار پذیرایی بوده و محلی برای برگزاری انواع جشن‌های عروسی، تولد و... است.

تعجبم از این بود که واژه «تشریفات» وعنوان «قصر» چه ارتباطی با نام مبارک پیامبراعظم (ص) دارد. آیا پیامبر عزیز اسلام اهل تشریفات بودند و یا درقصرزندگی می‌کردند که یک فرد مسلمان! درام القرای جهان اسلام از نام مبارک ایشان برای یک مجموعه تشریفاتی استفاده کردند؟!

آیا اینگونه اقدامات زائیده تجاهل است و یا خدای ناکرده دسته‌ای پنهانی وجود دارند و به صورت عامدانه در صدد تقدس زدائی از نام‌های مبارک هستند؟
بی شک نه پیامبرعزیزاسلام (ص) اهل تشریفات وقصر نشینی بوده اند و نه انشاءا.. تعمدی درکاراست و این مسائل نتیجه تجاهل است، اما آیا قابل قبول است که درشهری مثل تهران تا کنون این موضوع از چشم مسئولین امور شهری و نظارتی دور مانده باشد؟ آن هم در خیابان دماوند که یکی از معابر اصلی و پرتردد تهران محسوب می‌شود.

اما چه مراجعی و چه کسانی مسئولیت نظارت و رسیدگی به این امورات را به عهده دارند که باید در مقابل آن پاسخگو باشند؟ آیا شهرداری تهران مسئول اصلی مبلمان شهری نیست؟ آیا شورای اسلامی شهر تهران که از قضا در جای جای تهران دارای شعبات کوچکتری بنام شورا یاری نیز است در این خصوص مسئولیتی ندارد؟ آیا اداره نظارت برای اماکن عمومی نیروی انتظامی در این خصوص مسئولیتی ندارد؟ آیا اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی که بر اساس قانون مسئولیت نظارت بر فعالیت کسبه و اصناف را به عهده دارند، در این زمینه مسئولیتی ندارند؟ آیا ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر که الحمد لله پس از سال‌ها قانون امربه معروف و نهی از منکر را به تصویب مراجع ذیصلاح رسانده و معاونت‌های مختلفی مانند «دولت به مردم» و «مردم به دولت» دارد، دراین زمینه مسئولیتی ندارد؟

اما سوال مهم دیگر اینکه آیا مردم مسلمان شهر تهران و به ویژه اهالی متدین خیابان دماوند که منظره مذکوره همه روزه در مقابل دیدگان آن‌ها قرار دارد، به وظیفه دینی خود عمل کرده و مالک این مجموعه را متوجه این عمل ناشایست کرده اند؟ ولله اعلم
ارسال نظر
captcha