منتظری گفت: جوان موجودی است که باید انرژی خود را تخلیه کند و این کار را به وسیله موسیقی می‌تواند انجام دهد اما اگر به وسیله موسیقی‌هایی که اکنون در سطح جامعه است تخلیه کند جوان تبدیل به یک مخرب اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
هادی منتظری، نوازنده سرشناس کمانچه در گفتگو با فرهنگ سدید، با بیان این موضوع که قبل از انقلاب کار‌های انقلابی انجام داده است اظهار داشت: اغلب کار‌های من قبل از انقلاب زیرزمینی بود و بعد ازانقلاب تا قبل از جنگ کار‌های زیادی برای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی انجام داده ام.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی موسیقی و هنر به خود رنگ گرفت و پربارتر شد، اما متاسفانه بعد از جنگ موسیقی ایرانی و انقلابی آرام آرام کم رنگ شد و بدین منوال موسیقی ایرانی در دهه‌های بعد از جنگ نابه سامان‌تر شد.

منتظری تاکید کرد: موسیقی‌های امروز بی هویت و زننده شده است و تهیه کنندگان فقط به فکر درآمد کلان هستند و اصلا برای آن‌ها نوع موسیقی مهم نیست.

این نوازنده سرشناس کمانچه تاکید کرد: موسیقی امروز گرفتار یک مافیا است که این مافیا موسیقی فقط در فکر درآمد هستند که هیچ چیز برای آن‌ها مهم نیست و درحال رواج موسیقی زننده در جامعه هستند.

وی افزود:متاسفانه مافیای موسیقی از این طریق ذائقه و سلیقه مردم را عوض کرد و با این تغییر ذائقه درآمد هنگفتی را کسب کرده است.

منتظری در باره وضعیت موسیقی پاپ گفت: من مخالف موسیقی پاپ نیستم حتی مخالف موسیقی محلی و کودکانه هم نیستم، چون معتقد هستم که همه اقشار جامعه نیاز به موسیقی مخصوص خود دارند مثلا یک راننده تاکسی با فضای ذهنی و جهان بینی متفاوت خود نیاز به یک نوع موسیقی دارد و یک پزشک هم به به یک نوع دیگر.

وی افزود: امروز موسیقی دچار یک سردرگمی شده است که مانند یک غده سرطانی درحال رشد است؛ این غده موسیقی است که در قالب موسیقی پاپ به خورد مردم می‌دهند.

منتظری با اشاره به شور و نشاط جوانان ادامه داد: جوان موجودی است که باید انرژی خود را تخلیه کند و این کار را به وسیله موسیقی می‌تواند انجام دهد اما اگر به وسیله موسیقی‌هایی که اکنون در سطح جامعه است تخلیه کند جوان تبدیل به یک مخرب اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی با بیان راهی برای حل این معضلات موسیقی تصریح کرد: باید یک کارگروهی ویژه تشکیل شود تا معضلات موسیقی را ریشه یابی و یک دارو برای آن تجویز کند تا معضل بزرگ‌تری برای کشور ایجاد نشود.

این نوازنده سرشناس ادامه داد: متاسفانه ۸۰ درصد از موسیقی‌های زننده شب و روز در رادیو و تلویزیون در حال پخش هستند.

منتظری درباره وجود موسیقی پاک گفت: این را هم باید بگویم که موسیقی ناپاک نداریم. موسیقی پاک و مطهر است مگر اینکه شعر یا متن بدی داشته باشند.

وی با اشاره به نیاز جامعه به موسیقی تاکید کرد: زمانی که فردی گرسنه است باید به او غذا داد نمی‌توان گفت این غذا را نخور و در عوض هیچ نوع غذای دیگری هم به او نداد، اگر غذا را از فرد گرسنه گرفتیم باید یک غذای خوب به آن بدهیم؛ ذائقه مردم تشنه است و باید آن‌ها را سیراب کرد که این کار باید از طریق درست انجام شود.

منتظری با بیان اینکه باید در تمام عرصه‌ها کارگروه تشکیل شود تا آسیب شناسی انجام دهند ادامه داد: یک سیاستی باید اعمال شود تا تلویزیون مروج این گونه موسیقی‌ها نباشد، زیرا تاثیر و برد تلویزیون از یک کنسرت بسیار بیشتر است و همه جامعه را دربرمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: وضعیت اکثر هنرمندان به لحاظ درآمدی اصلا خوب نیست، اما نباید هم فراموش کرد که قبل از انقلاب خوانندگان و موزیسین‌ها دلی کار می‌کردند و برای آرمان و ارزش‌های خود موسیقی می‌ساختند که باید توجه شود همه چیز مادی نیست.
ارسال نظر
captcha