بیست و پنجمین نشست شنبه های انقلاب با موضوع «روستاها، عشایر و جهاد سازندگی» و با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه، فردا شنبه 14 مهر برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ سدید به نقل از روابط عمومی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی، بیست و پنجمین نشست شنبه های انقلاب با موضوع «روستاها، عشایر و جهاد سازندگی» و با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه، فردا شنبه 14 مهر 97 ساعت 9:15 صبح در «مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گل حصار» برگزار می شود.

در این برنامه، کارنامه چهل‌ساله «روستاها، عشایر و جهاد سازندگی» در انقلاب اسلامی، در موضوعاتی همچون: خدمات زیرساختی و فیزیکی روستاها مانند؛ آب، برق، گاز، تلفن، بهداشت، راه، مسکن، مدارس، مساجد، مراکز تفریحی و ورزشی، خدمات کشاورزی، دسترسی به شبکه های تلویزیونی، طرح هادی روستایی و کارگاه های روستایی و در بعد فرهنگی_معنوی روستاها، مانند؛ درصد باسوادی، تعداد دانشجویان، ارتقاء فرهنگ روستایی و خانه عالم و حضور روحانی در روستاها مطرح می شود.

این گزارش می افزاید: در بخش عشایری نیز به موضوعاتی همچون: خدمات زیرساختی و فیزیکی عشایری مانند؛ برخورداری از زیرساخت‌ها و تأسیسات، برخورداری از آب آشامیدنی بهداشتی، برخورداری از برق، دسترسی به مخابرات، برخورداری از راه‌های دسترسی، برخورداری از خدمات مذهبی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی، مسکن و اسکان عشایر، ارائه تسهیلات و خدمات به کوچن کنندگان، طرح جایگزینی سوخت فسیلی و انرژی های نو، بهداشت عشایر، خدمات دامداری عشایر، تولیدات عشایر و در بعد فرهنگی_معنوی عشایر به موضوعاتی مانند؛ آموزش و سواد عشایر، صنایع دستی عشایر و نهادهای مشترک روستایی و عشایری و موقعیت و جایگاه انقلاب اسلامی در این بخش ها در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی، بررسی و تبیین می‌شود.

در این مراسم، اساتید و صاحب نظرانی، همچون؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، مهندس مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها و رئیس سابق شورای شهر تهران، سردار نعمان غلامي رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور، سردار مجید خراسانی مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه، سردار مهدي جمشيدي مسئول سابق سازمان بسيج جامعه عشايري کشور، جلیل بشارتی مشاور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و جمع دیگری از نخبگان و کارشناسان، دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی را در این حوزه، مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش، برنامه «شنبه‌های انقلاب» که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، شنبه‌های هر هفته، دستاورد‌های انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف را با حضور چهره‌های شاخص آن حوزه، بررسی می‌کند.

Iran (Islamic Republic of)
علي اصغر كريمي
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
قانون برنامه و بودجه - قانون مديريت خدمات كشوري - قانون مناقصات - قانون تجارت - نظام فني اجرايي كشور .............. بايد متضمن حضور جهادگران و نقش و شيوه جهاد سازندگي در كشور باشد ان شاءالله
ارسال نظر
captcha