فاطمه آلیا نماینده اسبق مجلس در گفت‌وگو با «فرهنگ سدید» مطرح کرد:
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مشکلات درجاهایی رخ می‌دهد که خانواده‌های هزار فامیل سعی در حمایت از یکدیگر داشته‌اند و با ترکیب ثروت و قدرت از اهداف انقلاب فاصله گرفته‌اند بنابراین به‌کارگیری نیروی انسانی ولایت مدار، جهادی و معتقد به اهداف اسلامی بسیار بااهمیت است.
فاطمه آلیا، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فرهنگ سدید در پاسخ این سؤال که برای ساخت دولت اسلامی نیازمند تحقق چه باید‌ها و مؤلفه‌هایی هستیم، اظهار داشت: تمرکز بر روی عناصر و مؤلفه‌هایی که موجب ایجاد و پیروزی انقلاب شد، می‌تواند موجب بقا و همچنین آفت زدایی و آسیب‌زایی از جمهوری اسلامی‌شود که امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود فرمودند که رمز بقا، قدرتمند‌تر شدن و دوام این انقلاب، همان رمز پیروزی اولیه است.

راه‌های ممانعت از اثرگذاری و کارایی توطئه‌های دشمنان
وی بابیان اینکه اگر به مولفه‌های اولیه انقلاب پرداخته شود، باید‌ها و مؤلفه‌های تحقق دولت اسلامی نیز ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: هم‌اکنون انقلاب و نظام جمهوری اسلامی چهلمین سال از عمر خود را سپری می‌کند که به طبع آن، حوزه‌های فعالیت و اثرگذاری نیز وسیع‌تر شده است لذا دشمنان موانعی را ایجاد کرده‌اند که برای رفع آن‌ها باید ابتدا ملزوماتی مانند شناخت دشمن و شناسایی ترفند‌ها و راهبرد‌های آنان را ایجاد کرد و به تقویت عوامل درونی ایجادکننده انقلاب پرداخت تا مانع از اثرگذاری و کارایی توطئه‌های دشمنان شویم.

آلیا با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم اعتقادداریم که: «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم، خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند!» تصریح کرد: دشمن برخی از ترفند‌های خود را با بهره‌گیری از نیرو‌های داخلی انجام می‌دهد و حتی کنگره آمریکا برای کمک به این افراد خودفروخته بودجه مصوب کرده است که شناخت این افراد از باید‌ها و نباید‌های عملیاتی برای تحقق دولت اسلامی است.

دشمن با عوامل داخلی خود به دنبال انحراف ریشه‌های انقلاب است
این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ریشه‌های انقلاب باید شناسایی شوند گفت: دشمن با عوامل داخلی خود به دنبال انحراف ریشه‌های انقلاب است به این معنا که بنا دارد انگیزه‌های مادی را جایگزین ریشه‌های اساسی انقلاب کند و به این ترتیب با ایجاد مشکلات مالی و اقتصادی و پرداختن به فشار ناشی از آن، فرایند درخشان انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرد لذا باید ریشه‌های انقلاب را برای نسل جوان و رویش‌های کشور مرور کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید هدف دشمن از تخریب اسلام و ایجاد شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی را بشناسیم، گفت: در حوزه مدیریت و ادارات، نیروی انسانی بسیار تأثیرگذار است که در سفارش‌های امام خمینی (ره) نیز داریم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد لذا فرایند به‌کارگیری نیروی انسانی بسیار مهم است.

مشکلات امروز کشور حاصل ترکیب ثروت و قدرت در بین خانواده‌های هزار فامیل است
آلیا ادامه داد: امروز مشکلات درجا‌هایی رخ می‌دهد که خانواده‌های هزار فامیل سعی در حمایت از یکدیگر داشته‌اند و با ترکیب ثروت و قدرت از اهداف انقلاب فاصله گرفته‌اند بنابراین به‌کارگیری نیروی انسانی ولایت مدار، جهادی و معتقد به اهداف اسلامی بسیار بااهمیت است و التزام آنان به انقلاب و ولایت‌فقیه باید به‌صورت جدی بررسی شود.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که تابعیت دوگانه دارند، بدون هیچ توجیهی خلاف قانون عمل کرده‌اند لذا به‌کارگیری چنین فردی در ادارات دولتی موجب فساد است.

وی با اشاره به اینکه فاصله مسئولان با مردم باید کاهش یابد، تصریح کرد: تکریم ارباب جوع که در ادارات دولتی بسیار مورد تأکید قرار دارد، به‌هیچ‌عنوان اجرایی نمی‌شود، درحالی‌که مردم، ولی نعمت‌های این کشور و مسئولین هستند.


تضعیف روحیه انقلابی گری و ترویج روحیه بی‌تفاوتی یکی از حربه‌های دشمن
آلیا با اشاره به اینکه مراقبت از فرهنگ و جلوگیری از استحاله فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: تضعیف روحیه انقلابی‌گری و ترویج روحیه بی‌تفاوتی یکی از حربه‌های دشمن برای استحاله فرهنگی در کشور است که در راستای این تلاش‌ها در مردان به ترویج بی‌غیرتی و خنثی بودن و در زنان به ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی می‌پردازند و برای مقابله با آن‌ها باید تحکیم و تقویت بنیان‌های خانواده را در دستور کار قرارداد که در این زمینه لازم است سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سطح جامعه اجرایی شود.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مؤثر مجلس شورای اسلامی درزمینه آسیب‌شناسی و ارائه راهکار تصریح کرد: اگر نمایندگان ما عقبه و پختگی لازم اجرایی را نداشته باشند نمی‌توانند در این زمینه‌ها نقش‌آفرینی باشند به‌طوری‌که مقام معظم رهبری مدت‌هاست که سیاست‌های انتخاباتی را مطرح کرده‌اند، اما هنوز اجرایی نشده و به قانون تبدیل نشده است و دلیل عدم اجرای این سیاست‌ها تلاش دشمنان برای جلوگیری از سومین هدف انقلاب یعنی تشکیل دولت اسلامی است.


سرگرم شدن دولت به قرارداد‌های بین المللی از جمله حربه‌ها و دست انداز‌های دشمن است
وی ادامه داد: برای تحقق این هدف دشمن به تحرکات سازمان‌های بین‌المللی یا تحمیل برخی از قرارداد‌ها می‌پردازد، به‌طور که بیش از ۵ سال است دولت فعل ما درگیر قرارداد برجام شده است و هر میزان بر روی اهمیت دادن به جوانان و توان داخلی تأکید می‌شود، دولت فعلی درگیر دست‌انداز‌های خارجی اعم از برجام، کنوانسیون پالرمو و FATF  است.

آلیا با اشاره به اهمیت تکیه‌بر درون و توان داخل و همچنین اعتماد ملی و مدیریت جهادی و بهره‌گیری از سرمایه‌های داخلی، گفت: در دوران تحریم  فشار‌های بین‌المللی سرمایه‌های داخلی توانستند کشور را در صنایع موشکی و دفاعی که قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کند، به پیشرفت برسانند، اما متأسفانه نسبت به این عرصه‌ها بی‌توجهی می‌شود.

سیاه نمایی داشته‌ها و سرمایه‌های کشور برای رای گرفتن از مردم است
این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که عدم تحقق دولت اسلامی چه میزان ناشی از عوامل درونی و بیرونی است، تصریح کرد: بسیاری از افراد تلاش دارند تا زمانی که در قدرت حضور ندارند، درصد تأثیر عوامل بیرونی را کم جلوه دهند و درصد تأثیر عوامل داخلی را بیشتر جلوه دهند تا درنهایت بتوانند قدرت را به دست آورند، اما زمانی که قدرت را به دست آوردند، درصد عوامل خارجی را افزایش می‌دهند که هیچ‌کدام صحیح نیست و واقعیت این است که این کشور، ملتی با تاریخ ۷ هزارساله و تمدن نوین است که می‌تواند بدون تأثیر عوامل خارجی با تکیه‌بر عوامل و سرمایه‌های داخلی پیش برود.

وی اضافه کرد: زمانی که با وادادگی مسئولین و غلبه غرب‌زدگی در کشور مواجه می‌شویم، دچار انفعال فرهنگی می‌شویم و تأثیر عوامل بیرونی بر کشور افزایش می‌یابد درحالی‌که اگر انقلابی گری، تکیه‌بر داشته‌ها و تجارب داخلی و پیشرفت‌های ۴۰ ساله صورت گیرد، عوامل بیرونی بی‌تأثیر خواهند شد.

آلیا اضافه کرد: تاریخ کشور بیان می‌کند که هرزمانی که پادشاهان و مسئولان واداده بودند و پشتوانه ملت را به دلیل عملکرد ضعیف از دست دادند، عوامل خارجی تأثیرگذار بوده است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمودند: تا زمانی که استکبار جهانی بنا داشته باشد با هواپیما و یا دیگر عدوات جنگی این انقلاب را از بین ببرد، موفق نخواهد شد، اما اگر توطئه تفرقه‌اندازی و اختلاف میان اقوام و ادیان را در پیش بگیرد، با از میان رفتن انسجام و وحدت مردم خدایی نکرده به اهداف خود خواهد رسید.


مردم سالاری دینی امکان صدور به دیگر کشور‌های مظلوم جهان را دارد
وی بابیان اینکه یکی از برگ‌های برنده و موفقیت‌های نظام اسلامی، مردم‌سالاری دینی است، گفت: حضور و آزادی مردم در انتخابات‌های مختلف نظام انقلاب اسلامی بی‌نظیر است لذا دشمن این دستاورد را هدف می‌گیرد و با القای تقلب و بهره‌گیری از یاران انقلاب که واداده، خسته و گسسته شدن، به مردم‌سالاری دینی آسیب می‌زند، زیرا همین رویکرد مردم‌سالاری دینی می‌تواند جنبه الگویی برای دیگر کشور‌های تحت ستم داشته باشد.

آلیا ادامه داد: در جریان فتنه ۸۸ دشمن به همین خاطر چندین ماه کشور را دچار تشنج کرد و افرادی که روزی رئیس‌جمهور و رئیس مجلس بودند، به رأی مردم پشت کردند و منویات دشمن را پیگیری کردند و تاکنون هم حاضر به عذرخواهی نشده‌اند.

حضور فرزندان مسئولین در خارج، نقشه دشمن برای تاثیرگذاری بر آنان
این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دشمنان به دنبال تغییر ذهنیت نخبگان هستند، افزود: دشمنان در تلاش هستند به‌واسطه حضور فرزندان مسئولان در خارج از کشور، آنان را تحت تأثیر و فشار خود قرار دهند که متأسفانه امروز به دلیل طعمه‌گذاری‌های دشمن و ضعف‌های داخلی وزیر ما در کشور انگلیس پناهنده شده است، اما باوجود تمام این آفت‌ها و آسیب‌ها منحنی انقلاب روبه‌پیشرفت است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از موانع تحقق دولت اسلامی باروی کار آمدن یک دولت انقلابی مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مردم معیار‌های اسلامی که هرسال در ۶ شهریورماه در دیدار مسئولین دولتی با مقام معظم رهبری یا ۷ -۸ تیرماه که مسئولان قوه قضاییه به دیدار معظم له می‌روند، توسط ایشان بیان می‌شود و عوامل رکود و پیشرفت را ایشان بیان می‌کنند، ملاک انتخاب‌های خود در انتخابات عمل قرار دهند، این موانع از بین خواهد رفت.

آلیا در پایان خاطرنشان کرد: در افق چشم‌انداز ۲۰ ساله و وصیت‌نامه امام خمینی (ره)  مقصد انقلاب اسلامی مشخص‌شده است لذا باید دولت‌هایی بر سرکار بیایند تا با به‌کارگیری تخصص، تدوین و سرمایه انسانی خوب در راستای تحقق این اهداف عمل کنند تا درنهایت صدور انقلاب اسلامی و تلاش برای زمینه‌سازی جهت شکل‌گیری اتحاد جوامع اسلامی را فراهم آوریم.
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
باسلام و تشکر بسیارعالی است
ارسال نظر
captcha