نخستین نشست هم‌اندیشی هنر دینی زنان با گفت و گو در محورهایی جنجالی با حضور زنان صاحب نظر به همت گروه هنر مقدس در مجموعه سرچشمه  برگزار شد.

به گزارش  فرهنگ سدید، نخستین نشست هم‌اندیشی هنر دینی زنان به همت گروه هنر مقدس در مجموعه سرچشمه  با حضور خانم ها؛ « معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان» ، «فاطمه گنجی، مدیر سازمان بسیج مداحان»، «عشرت شایق، پژوهشگر ارشد صدا و سیما و ایده پرداز فرهنگی»، «طاهره بیات، ایده پرداز و نخبه فرهنگی و اولین بانوی مؤسس تعاونی پوشاک و ژورنال مد اسلامی»،«محور و نجفی، مسئولان مؤسسه دیما»، «باکوچی، معاونت فرهنگی بانوان شهرداری تهران»، «مریم  شعبانی، نویسنده و کارگردان»، «زینب یزدانی؛ کارشناس رسانه»، «شهریاری، مدیر مؤسسه پند»، «معاونت فرهنگی حوزه علمیه» برگزار شد و نقطه‌نظرهای متفاوتی با راه‌حل های کارشناسان مختلف مطرح شد.

تئاتر اولیا مخدره ؛ جدیدترین اثر هنر مقدس/  از پانتومیم برای بیان پیام ها در سطح بین الملل استفاده شود/ چرا وزارت ارشاد معاونت زنان ندارد؟

  • رونمایی از جدیدترین اثر هنر مقدس؛ تئاتر اولیا مخدره

جلسه با طرح موضوع از سوی خانم ‌ها سمیع زاده، کارشناس فرهنگی و مریم  شعبانی، نویسنده و کارگردان نمایش‌هایی مانند: اقلیما، عروس روزدهم و... کار خود را شروع کرد و پس از پیگیری‌های مخاطبان، در این جلسه از ‌جدیدترین اثر این کارگردان به نام "اولیا مخدره"  رو نمایی و پوسترهای آن عرضه شد.

تئاتر اولیا مخدره ؛ جدیدترین اثر هنر مقدس/  از پانتومیم برای بیان پیام ها در سطح بین الملل استفاده شود/ چرا وزارت ارشاد معاونت زنان ندارد؟

  • رویکرد بزرگ داشته باش و به دیدگاهت مستمرعمل کن

حکیمیان، معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان با اشاره به جدیت بحث نفوذ نرم در رسانه و بیان تاریخچه آن، اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی مانند گروه هنر مقدس، باید تصمیم جهانی بگیرد و دیر نیست که پس از نشر و اقدام درست در ایران، حس کند که وظیفه دارد، در کشورهای اسلامی  و اروپایی، برنامه اجرا کند و راهکار این اتفاق این است که خود را کوچک نبیند اما با برنامه ریزی کوچک اما مستمر عمل کند و رویکرد بزرگ را پیش چشم خود داشته باشد.

حکیمیان، افزود: فراموش نکنیم که ادبیات انسانی مشترکی با کشورهای مختلف داریم مانند ادبیات پاک زیستن و عفیف بودن و این به راحتی در حوزه هنر قابلیت اجرا دارد و اگر بسته ای ارزشی با رویکرد هنری ایجاد شود، روح‌های لطیف هنرمندان نیز برای کمک جذب می‌شوند.

  • از زبان بین المللی "پانتومیم" استفاده کنیم

عشرت شائق، پژوهشگر ارشد صدا و سیما و ایده پرداز فرهنگی با بیان اجتناب از دوری جستن از جامعه فعلی هنری و قدم نهادن در عرصه بین الملل، بیان داشت: مسئله اول ارتباط مستمر داشتن با هنرمندان و استفاده از تجربه‌های آنان است و راهکار دوم استفاده از زبان بین المللی تئاتر؛ "پانتومیم" است که پیام‌های ما می‌تواند از این  راه بین المللی شود.

وی ادامه داد: باید ادبیات را جدی گرفت و در بحث ادبیات مکتوب هم هنرمندانه وارد شد.

  • تاریخ عبرت آیندگان است

طاهره بیات، ایده پردازو نویسنده کتاب" زنان و جنگ نرم" بر ایجاد هسته اندیشه ای با حضور افراد متخصص و مشهور و داشتن برنامه ای طولانی مدت، تأکید کرد و گفت: ما با پژوهش‌ها و مطالعات بسیار محتوایی برای ده ها سال آینده ایران داریم و برای موفقیت در آینده باید از گذشته به خوبی استفاده کرد و ورود به تاریخ اسلام و ادیان با استفاده از فرمول‌های آماده راه اقدام درست هنری برای جامعه سازی است.

  • چرا وزارت ارشاد معاونت زنان ندارد؟

باکوچی، معاون فرهنگی بانوان شهرداری تهران با طرح این سؤال که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد برای فرهنگ‌ساز ترین قشر جامعه یعنی زنان، معاونت ندارد؟ گفت: با ایجاد یک معاونت و پیگیری تأسیس آن توسط مجلس، ارتباط مؤسسات تخصصی در امور زنان با سهولت  و تأثیر بیشتری می‌تواند راه خود را ادامه دهد.

تئاتر اولیا مخدره ؛ جدیدترین اثر هنر مقدس/  از پانتومیم برای بیان پیام ها در سطح بین الملل استفاده شود/ چرا وزارت ارشاد معاونت زنان ندارد؟

  • هرچه در تنگنای سختی باشیم، تلاشگر تر می‌شویم

مدیر مسئول مؤسسه قرانی آل یاسین و از اعضای گروه "دیما" که خود را همه جا با افتخار یک "‌خانه دار" معرفی می کند، اظهار داشت: باید با شبهات به صورت جدی آشنا شد و از بحث‌های نظری که تا کنون جمع شده به صورت عملی استفاده کرد. دیگر وقت آن است که بحث های رهبری را در عمل نشان داد و فراموش نکنیم که هرچه در فشار باشیم، تجربه ملیت شناسی ما نشان داده که بیشتر عمل می‌کنیم و هم‌بسته می‌شویم.

  • باید آن قدر قوی عمل کرد که مراکز رسانه‌ای تو را منبع خود بدانند

مهدیه سادات محور، مدیر مسئول دیما و عضو سابق خانه‌مستندسازان انقلاب اسلامی، با توضیح این مسئله که اگر ما تولیدات قوی در حوزه زنان داشته باشیم ، مراکز رسانه‌ای خودشان به ما رجوع خواهند کرد چراکه تولیدات قوی برای بانوان نیاز همیشگی جامعه است.

وی ادامه داد: تمرکز ما باید بر دو بخش هنر دینی و به کارگیری زنان هنرمند متعهد باشد تا چتری باشیم بر روی مراکزی که اتفاقأ دغدغه هویت زنان را دارند.

*  اقتصاد در فرهنگ مسئله اولویت داریست!

شهریاری، مدیر مؤسسه پند که مخفف پیوند و دانش است بر روی مسئله اقتصادی برای کار در فرهنگ تمرکز کرد و ادامه داد: مردان چون در خانواده فعالیت اقتصادی داشتند به راحتی در جذب سرمایه و به‌کارگیری آن برای اهدافشان توفیق می‌یابند و ما نیز باید حامی اقتصادی برای توفیق یافتن طرح‌های بزرگمان جذب کنیم و باید کانال‌های ارتباطی خود را قوی کنیم.

  • تئاتر هنری عمیق و زنده است

نجفی،  مدرس و مسئول مدرسه ای دخترانه، در پایان اجرای تئاتر برای نوجوانان را راهی درست و مؤثر دانست و اذعان داشت: تمامی دانش‌آموزان از تماشای تئاتر و گرفتن نقطه نظرهای آن احساس رضایت داشتند و تئاتر به جهت داشتن ارتباط مؤثر و زنده دارای عمق اثر زیاد است و باید گروه هنر مقدس کار خود را در این زمینه ادامه دهد.

منبع : تسنیم

ارسال نظر
captcha