معاون سابق سازمان برنامه و بودجه گفت: بیشترین اعتبارات و احکام بودجه کشور برخلاف تبلیغات دشمن به حوزه رفاه اختصاص پیدا می‌کند و بودجه دفاعی و امنیت کشور با وجود تمام دشمنان، در حد متوسط میانگین است.

به گزارش فرهنگ سدید، نادعلی الفت‌پور، معاون سابق سازمان برنامه و بودجه در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع رفاه و ارتقاء سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: بیان عملکرد همواره سخت‌تر از نقد عملکرد است، اما در چهل سالگی انقلاب اسلامی به دلیل دور شدن از زمان پیروزی انقلاب و همچنین تولد نسل‌های جدید، فرصت مغتنمی برای بیان دستاورد‌ها رخ داده است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که «انقلاب ما معجزه قرن بود» که این تعبیر در بیان اهمیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی کاملا گویاست.

الفت‌پور با اشاره به اینکه عملکرد خبرنگاران و نخبگان در پیگیری امور و اطلاع رسانی امور در جامعه، موجب شاخص شدن موضوعات در جامعه می‌شود، تصریح کرد: اگر تنشی در شرایط کنونی جامعه بوجود می‌آید، خبرنگاران باید میان آن با خط مشی انقلاب تفکیک قائل شوند.

معاون سابق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه قانون تامین اجتماعی برای اولین بار در قرن ۱۷ در اروپا به تصویب رسید، گفت: در اوایل این قرن در یک کشور اروپایی مصوب شد که بخشی از حقوق کارگران معادن برای بیمه، درمان بیماری و بازنشستگی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اولین قانون تامین اجتماعی در ایران در سال ۱۳۰۱ مصوب شد، گفت: تامین اجتماعی سابقه‌ای ۹۶ ساله در ایران دارد که خدمات ۴۰ ساله آن در دوران انقلاب بسیار چشم گیر‌تر از ۵۶ سال قبل از آن است.

الفت پور با اشاره به اینکه در کشور‌های مختلف هدف توسعه صرفا رفاه است و توسعه را رفاه معنی می‌کنند، افزود: بیشترین اعتبارات و احکام بودجه کشور برخلاف تبلیغات دشمن به حوزه رفاه اختصاص پیدا می‌کند و اگر جست‌وجویی در قانون برنامه و بودجه کشور صورت گیرد، مشهود است که بیشترین بودجه را وزارت خانه‌های رفاه، آموزش عالی و آموزش و پرورش دریافت می‌کنند در حالی که بودجه دفاعی و امنیت کشور با وجود تمام دشمنان، در حد متوسط میانگین است.

سرپرست اسبق وزارت رفاه و تامین اجتماعی در پایان گفت: جایگاه آموزش عالی ایران امروز براساس اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله در منطقه اول است و در همین رابطه بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور در کشور در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه تحقق عدالت اجتماعی از میان روستاییان کشور هستند.

ارسال نظر
captcha