پوروهاب بااشاره به جایگاه زنان در نشریات پس از انقلاب گفت: 17 درصد از مدیران مسئول نشریات و رسانه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که بانوان با قلم خود اندیشه و فکر تولید می کنند و بخش اعظم بدنه رسانه را تشکیل می دهند به نحوی که طبق آمار 40 درصد فضای رسانه کشور در دست بانوان است.

به گزارش فرهنگ سدید زهره پور وهابی سردبیر روزنامه سپهر غرب در شانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع مطبوعات و خبرگزاری‌ها که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در پاتوق رسانه‌های انقلاب اسلامی واقع در مجموعه فرهنگی سرچشمه  برگزار شد، تصریح کرد: پس از جنگ جهانی اول، انقلاب اسلامی تأثیر بسیار زیادی در منطقه داشته است. انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کاملاً فرهنگی است و این به‌واسطه وجود رهبری آگاه و مخابره پیام فطری به انسان‌ها آزادی‌خواه است و این پیام فطری، پیامی فرهنگی است.

وی با اشاره به عدم آزادی بیان قبل از انقلاب گفت: در رژیم پهلوی تنها راه انتقال پیام و سخن مخالف، منبر و کاست بود.

پوروهاب در بیان پیدایش اولین روزنامه‌ها در عرصه زنان گفت: اولین روزنامه ویژه بانوان در سال 1328 به نام روزنامه دانش که جهت‌گیری آن از سیاست دوربرد منتشر شد و فقط به مسائل بانوان می‌پرداخت، دومین آن نشریه شکوفه و سومین آن زن‌روز بود.

سردبیر روزنامه سپهر غرب با اشاره به محتوای روزنامه‌های قبل از انقلاب ادامه داد: الگوی رسانه‌های قبل از انقلاب که با محور زنان منتشر می‌شد کاملاً غرب محور بود و هیچ‌گونه فضایی به زن ایرانی و مسلمان داده نمی‌شد.

وی گفت: موضوع دیگر درباره رسانه‌های قبل از انقلاب نادیده گرفتن بدنه زنان بود، در آن زمان رسانه‌ها یک سری کالای شیک بودند که باید پیامی را به مخاطبان خاص و اندک خود می‌رساندند آن‌هم از سوی روزنامه‌های زردی که تنها مدل بودند و سلبریتی های آن زمان را معرفی می‌کردند.

این روزنامه‌نگار در بیان همراهی زنان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هم‌زمان با آغاز جنبش‌های انقلابیون، زنان نیز جایگاه خود را یافتند و توانستند در عرصه انقلاب بسیار تأثیرگذار باشند و از چارچوب‌های انقلاب دفاع کنند.

وی در بیان جایگاه زن در عرصه رسانه‌ها پس از انقلاب گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی جریان فکری رسانه‌های زن متفاوت شد و این از توجه انقلاب به تفکر و ایده زن بود. پس از انقلاب زن از شیء بودن و تبلیغ‌کننده اجناسی که  برای آن از زیبایی خود استفاده می‌کرد؛ خارج شد.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: در مدت اندکی پس از انقلاب اسلامی، زن ایرانی جایگاه خود را پیدا کرد و از تبلیغ لوازم‌آرایشی به دفاع از کیان نظام و انقلاب رشد یافت.

پوروهاب با اشاره به این موضوع که زنان قشر انسان‌ساز جامعه هستند، گفت: با انقلاب اسلامی این پیام مخابره شد که زنان فعال در نشریه می‌توانند از اندیشه زیبای خود به‌جای جسم و کالای تبلیغی بودن استفاده کنند.

وی در خصوص ادامه فعالیت روزنامه و نشریه‌های قبل از انقلاب، پس از انقلاب اسلامی گفت: روزنامه زن‌روز که قبل از انقلاب خواست‌های پهلوی را پیگیری می‌کرد بعد از انقلاب نیز با تغییر موضع چاپ و منتشر می‌شود.

سردبیر روزنامه سپهر غرب با اشاره به جایگاه زنان در نشریات پس از انقلاب گفت: 17 درصد از مدیران مسئول نشریات و رسانه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که بانوان با قلم خود اندیشه و فکر تولید می‌کنند و بخش اعظم بدنه رسانه را تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که طبق آمار 40 درصد فضای رسانه کشور در دست بانوان است.

پوروهاب در پایان به چالش‌های موجود در عرصه رسانه زنان اشاره کرد و گفت: موضوع اول اینکه نشریات زن به‌اندازه کافی جریان ساز نیستند و در زمان لازم به نیاز و شبهات موجود در عرصه زن پاسخ لازم و کافی را نمی‌دهند و موضوع دیگر تبدیل‌شدن رسانه زنان به ابزار جریان‌های سیاسی است که این در حوزه دغدغه زنان تعریف نمی‌شود.