قاضی زاده گفت: 7هزار شهید زن و 5 هزار جانباز در کشور وجود دارد و کمتر کسی آنها را می شناسد و یا از آمار و تعداد شهدای زن باخبر است.

به گزارش فرهنگ سدید، افسانه قاضی زاده نویسنده کتاب "خانه ام همینجاست" و پرستار دوران دفاع مقدس در دوازدهمین شنبه انقلاب با محور زنان و خانواده که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در منزل خانم رقیه حداد از رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: 23هزار امدادگر و 2هزار و 300 پزشک زن در زمان جنگ تحمیلی فعالیت داشتند.

وی گفت: زمانی که جنگ به کشور تحمیل شد، مردم مجبور به دفاع از خاک خود شدند، از این رو زنان و کودکان درگیر جنگ شدند. زنانی در دفاع مقدس حضور داشتند که علاوه بر امداد گری و پشتیبانی، سنگر می ساختند و از انبار مهمات محافظت می‌کردند.

قاضی زاده با توجه به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: زنان در خرمشهر حضور جدی داشتند و در راه مبارزه و دفاع از کشور از هیچ تهاجمی هراس نداشتند و تنها موردی که زنان را رنج می داد ترس از اسارت بود.

نویسنده کتاب "خانه ام همینجاست" ادامه داد: در زمان سقوط خرمشهر، محمد جهان آرا زنان را برای ارائه گزاش وضعیت شهر، نزد امام خمینی(ره) فرستاد؛ شهید جهان آرا با این حرکت قصد داشت تا ضمن انجام یک حرکت سیاسی، زنان را از فضای جنگ دور کند و این نشان دهنده نگاه و غیرت مردان ایرانی نسبت به زنان است.

قاضی زاده با اشاره به فداکاری های زنان در عرصه دفاع ملی گفت: 7هزار شهید زن و 5 هزار جانباز در کشور وجود دارد و کمتر کسی آنها را می شناسد و یا از آمار و تعداد شهدای زن باخبر است.

پرستار دوران دفاع مقدس ضمن برشمردن رشادت های زنان در جبهه حق علیه باطل گفت: شهناز محمدی کسی بود که با چادر در خون خود غلتید و شهید شد، مریم کهندل بانویی که با اسلحه به جلو می رفت و مجروحان و اجساد شهدا را به عقب می‌آورد، زهرا حسینی نیز با دست خود پدر و برادر شهیدش را دفن کرد و اکنون خود جانباز دفاع مقدس است.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است تا خاطرات این بزرگ زنان برای آیندگان ضبط و حفظ شود تا جوانان کشور بدانند که انقلاب امروز حاصل حضور جدی بانوان در عرصه های مختلف است.

ارسال نظر
captcha