معاون سابق سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی گفت: مهمترین دستاورد در حوزه استقلال در این چهل سال از انقلاب اسلامی که می گذرد می توان به استقلال سیاسی کشور اشاره کرد.

علی باقری معاون سابق شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با «فرهنگ سدید» با اشاره به بازتاب دستاوردهای انقلاب در نشست‌های شنبه های انقلاب اظهار داشت: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای افکار عمومی به ویژه نسل جوانی که نه انقلاب، نه امام، نه جنگ و نه بسیاری از چالش ها و مشکلات گذشته را دیده اند بسیار خوب و امر مبارکی است.
وی تاکید کرد: باید توجه شود که صرف ارائه دستاورد ها و معرفی آنها مهم نیست بلکه مساله مهم، نحوه تدوین وارائه این دستاورد هاست به گونه‌ای که برای افکار عمومی خصوصا نسل جوان قابل فهم باشد و بانیان این برنامه‌ها باید برای این موضوع فکر کنند.
باقری گفت: برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تلاش کرد و از افراد متخصص بهره گرفت تا دستاورد‌های موجود را به نمایش بگذاریم و نه این که دستاوردسازی کنیم؛ ما این تجربه را داریم که دستاورد‌های انقلاب به خاطر بی تدبیری و عدم تبیین تبدیل به یک خسارت برای انقلاب شده است.
معاون سابق شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت‌وگوی خود با فرهنگ سدید با تاکید مجدد بر اینکه عدم بیان مناسب دستاوردها به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود خاطرنشان کرد: به عنوان مثال زمانی که ایران در فناوری هسته ای به پیشرفت هایی رسید متاسفانه مسئولان نتوانستند خوب این را در جامعه به عنوان یک دستاورد معرفی کنند.
وی ادامه داد: دشمنان که نمی توانستند مانع پیشرفت‌های هسته‌ای باشند از این بی تدبیری مسئولین استفاده کردند و در جامعه طوری القا کردند که انرژی هسته‌ای عامل اصلی تحریم هاست.
باقری در پایان گفت: متاسفانه جبهه انقلاب در تبیین دستاوردها بسیار ضعیف کار کرده و دشمنان با استفاده از این ضعف‌ها، دستاورد هارا تبدیل به یک ناکارآمدی کرده است.

ارسال نظر
captcha