مجتبی نوروزی گفت: طبق آمار سازمان ملل در سال 1979 ارزش صادرات کشاورزی ایران 200 میلیون دلار بود که این رقم در بعد از انقلاب به 2 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر مجتبی نوروزی استاد دانشگاه، صبح امروز (یکشنبه) در نهمین شنبه انقلاب با موضوع کشاورزی که در محل باشگاه خوارزم شرکت آبزی اکسیر کوثر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب بر مسئله کشاورزی تاکید زیادی دارند زیرا معتقد هستند که امنیت جامعه در درون آن است

این استاد دانشگاه افزود: در بعد از انقلاب صادرات نفت کاهش یافت اما در حوزه کشاورزی صادرات با رشد قابل توجهی روبرو بود.

نوروزی ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی در قبل از انقلاب 18 میلیون تن بود که این آمار در بعد از انقلاب به 120 میلیون تن رسیده است.

وی با شاره به آمار سازمان غذایی سازمان ملل بیان داشت: طبق آمار سازمان ملل در سال 1979 ارزش صادرات کشاورزی ایران 200 میلیون دلار بود که این رقم در بعد از انقلاب به 2 میلیارد دلار رسیده است.

نوروزی ادامه داد: روند سرانه محصولات کشاورزی با وجود جمعیت بالای کشور روبه رشد بوده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: در تولید دام و طیور ایران در بعد از انقلاب 2 میلیون و 892 هزار تن بوده است که این رقم در قبل از انقلاب حدود 160 هزار تن بوده است.

نوروزی گفت: در سال 57، 21 هزار مزرعه مرغ مادر وجودداشت که این مزارع در بعد از انقلاب به 600 هزار مزرعه رسیده است.

وی با اشاره به عدم وجود موسسات جوجه کشی در قبل از انقلاب بیان داشت: قبل از انقلاب موسسات جوجه کشی وجود نداشت اما بعد از انقلاب این موسسات به همت جهاد سازندگی تاسیس شد.

نوروزی ادامه داد: تولید گوشت قرمز در سال 57، 390 هزار تن بوده که این رقم در سال 94 به 860 هزار تن رسیده است.

وی افزود: تولید شیر در سال 57، 2میلیون و 620 هزار تن بوده که این رقم در بعد از انقلاب به 9 میلیون 653 هزار تن رسیده است.

استاد دانشگاه تاکید کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی تولید شیر و احداث گاوداری های صنعتی است.

وی در پایان گفت: طبق آمار سازمان فائو، کشور در تولید جانوران آبزی رشد حداکثری داشته که این آمار حدود 9 هزار و 300 تن گزارش شده است.

ارسال نظر
captcha