مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون سلام‌الله‌علیها عنوان کرد؛
مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون سلام‌الله‌علیها گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ نیروی جهادی ما در بیمارستان‌های تهران مشغول فعالیت هستند و سه بیمارستان نیز در صف انتظارند؛ در حالی که ۱۰۰۰ نیروی جهادی در مرحله سوم نیاز است.

به گزارش «سدید»؛ حجت‌الاسلام رضا کریمی، استاد حوزه معصومیه قم و مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون سلام‌الله‌ علیها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه نیروهای جهادی در موج سوم شیوع ویروس کرونا هم‌اکنون در سه بیمارستان تهران در حال خدمت‌رسانی هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰۰ نیروی جهادی ما در بیمارستان‌ها مشغول فعالیت هستند و سه بیمارستان نیز در صف انتظار برای ورود نیروهای جهادی هستند.

نیروهای جهادی بسیج شوند

وی با اشاره به اینکه برای خدمت‌رسانی کامل به بیمارستان‌های درگیر با ویروس کرونا نیازمند حضور هزار نیروی جهادی هستیم، گفت: نیروهای جهادی و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت قرارگاه سلامت نرجس خاتون به نشانی jsalamat.ir ثبت‌نام لازم را انجام دهند تا پس از گذراندن دوره‌های لازم بتوانند در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی کنند.

نیاز مبرم بیمارستان‌های کرونایی به ۱۰۰۰ نیروی جهادی

کریمی گفت: در موج سوم شیوع ویروس کرونا، متاسفانه هم شدت این بیماری افزایش پیدا کرده است و هم حجم بیماران و تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است و از سوی دیگر نیز خستگی کادر درمان در طول این ۸ ماه تلاش برای مبارزه با این بیماری موجب شده است، نیازمندی بیش‌تری برای حضور نیروهای جهادی حتی به نسبت به دوره اول وجود داشته باشد. بنابراین برای خدمت‌رسانی کامل به بیمارستان‌های تهران نیازمند ثبت نام ۱۰۰۰ نیروی جهادی هستیم که بتوانند دو روز در هفته در بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند.

 فراخوان نیروهای جهادی برای موج سوم

مسئول قرارگاه جهادی نرجس خاتون با بیان اینکه دومین قدمی که این قرارگاه بنا دارد در موج سوم شیوع ویروس کرونا بردارد، خدمت‌رسانی روحی و معنوی به کادر درمان و خانواده‌های کرونایی برای کاهش فشار روانی است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران و تعداد مرگ و میرها فضای روانی بیمارستان‌ها بسیار به هم ریخته است که نیازمند اجرای برنامه‌های متنوعی برای کنترل استرس و مدیریت آن هستیم، بنابراین نیازمندیم خیرین و بانیان خیر به ویژه در مناسبت‌های ماه ربیع  با برنامه‌ها و کمک‌های خود برای تغییر حال و هوای بیمارستان‌ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، جهادگران این قرارگاه بنا دارند برای اموات کرونایی به منظور ادای احترام و آداب نسبت به آنان و همچنین کمک به خانواده اموات برای ایجاد آرامش روانی نیز تلاش کنند.

روزانه چند هزار نفر بر اثر مرگ بیماران کرونایی متألم می‌شوند

کریمی افزود: این روزها کشته‌های ویروس کرونا به قریب ۲۷۰ نفر در برخی از روزها می‌رسد که به تبع، چند هزار نفر را درگیر می‌کند. بنابراین نیازمند اجرای برنامه‌هایی به منظور کنترل استرس این خانواده‌ها هستیم.

برنامه روحیه‌افزایی نیروهای جهادی در بیمارستان بهارلو تهران همزمان با اربعین

مسئول قرارگاه جهادی نرجس خاتون با اشاره به سومین برنامه این قرارگاه گفت: نیروهای جهادی و کادر درمان در طول این ۸ ماه خسته شدند و خانواده‌های آنها نیز با مشکلات بسیاری مواجه شدند. بنابراین نیازمند آن هستیم تا برای افزایش روحیه و نشاط این عزیزان نیز برنامه‌ریزی کنیم که این اقدامات می‌تواند جنبه‌های مختلف داشته باشد تا بتوانیم فضای آرام و امیدبخش و به دور از استرس فراهم کنیم. فعالیت‌های مردمی که برآمده از عشق و همدلی درونی آنهاست، مانند دوره اول می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

نیروهای جهادی «همراه بیمار» کرونایی‌ها می‌شوند

وی با اشاره به خدمات نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها گفت: نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها درست مشابه یک همراه بیمار، خدمت‌رسانی می‌کنند و کارهایی همچون غذا دادن به بیماران، تعویض لباس و پوشینه‌های سالمندی، استحمام و ... را انجام می‌دهند.

نهادهای خدماتی مجددا به پا خیزند

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در موج سوم شیوع ویروس کرونا هیچ نهاد و سازمانی مانند موج اول پای کار نیستند. در موج اول سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد علوی و غیره کمک‌رسان نیروهای جهادی بودند، اما در این دوره متاسفانه هنوز وارد عمل نشده‌اند که حضور مجدد آنها می‌تواند بسیار مفید باشد. نیروهای جهادی رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند و نیازمند پول نیستند، اما می‌توان با حمایت از طرح‌های این جهادگران در بیمارستان‌ها اقدامات را موثرتر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha