یاراحمدی گفت: پیش از انقلاب قرآن در عرض امور قرار داشت که بعد از انقلاب در رأس قرار گرفت. برگزاری 35 دوره مسابقه بین‌المللی قرآن کریم، 40 دوره مسابقه کشوری، 26 نمایشگاه بین‌المللی و صدها نمایشگاه استانی از دستاوردهای انقلاب در حوزه قرآن است.

ولی یاراحمدی دبیر کمیته قرآن کریم جنبش مردمی پاسداشت دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در گفتگو با فرهنگ سدید درباره دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی توجه جدی به قرآن است که آن را در سه محور عمل به قرآن، تعمیق مبانی و مفاهیم قرآنی و ترویج جهانی این کتاب الهی نهادینه کرد.

وی افزود: امروز شاهد این موضوع هستیم که انقلاب اسلامی قرآن را از مجالس ختم و کنج خانه‌ها به عرصه زندگی وارد کرد و تأثیرات جهانی این کتاب مقدس موجب رعب و وحشت دشمنان شده به‌طوری که برای رهایی از فراگیری مکتب الهی اقدام به قرآن سوزی می‌کنند.

دبیر کمیته قرآن کریم جنبش مردمی پاسداشت دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب، جمهوری اسلامی تبدیل به علمدار جریان ترجمه و تفسیر در جهان شد و قرآن را به پرشمارترین کتاب جهان تبدیل کرد.

یاراحمدی اظهار داشت: ایران کشوری است که قوانین آن پس از انقلاب اسلامی منطبق بر قرآن تنظیم شده و از همین رو طبق قانون، رهبر آن باید فقیه و مفسر قرآن باشد. همچنین سیستم قضاء کشور نیز منطبق بر قرآن است و نهادی به نام شورای نگهبان برای صیانت و انطباق قوانین با قرآن تاسیس شده است.

این فعال حوزه قرآن در مقایسه جایگاه قرآنی کشور، قبل و بعد از انقلاب گفت: عملکرد ضعیف رژیم پهلوی در حوزه قرآن، کشور را مورد هجمه افکار انحرافی قرار داده بود و اینگونه تلقی می‌شد که شیعیان از قرآن فاصله گرفته‌اند اما انقلاب اسلامی به این شبهه وهابیت پاسخ داد و از پیروان اهل‌بیت رفع اتهام کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ظاهری از قرآن در کشور وجود داشت تصریح کرد: بزرگ‌ترین هنر رژیم ستم‌شاهی در چاپ قرآن آن‌هم در شمار بسیار پایین بود اما انقلاب با عبور از مقدمات به تدبر در مفاهیم و عمل به رفتار قرآنی اصالت بخشید، به‌نحوی‌که علیرغم وجود قرآن در همه کشورهای مسلمان، گسترش فرهنگ قرآنی خاص جمهوری اسلامی است.

یاراحمدی افزود: پیش از انقلاب، قرآن در عرض امور قرار داشت اما بعد از انقلاب در رأس قرار گرفت به صورتی که امروز شاهد رشد قابل‌توجه تعداد حافظان قرآن در کشور هستیم. نگاه ویژه انقلاب به عرصه قرآن موجب افزایش قاریان و حافظان رتبه دار در مسابقات بین‌المللی شده است.

دبیر کمیته قرآن کریم جنبش مردمی پاسداشت دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی همچنین در تبیین فعالیت‌های قرآنی کشور پس از انقلاب گفت: برگزاری 35 دوره مسابقه بین‌المللی قرآن کریم، 40 دوره مسابقه کشوری، 26 نمایشگاه بین‌المللی و صدها نمایشگاه استانی از دستاوردهای انقلاب در حوزه قرآن کریم است.

وی افزود: پس از انقلاب، قرآن به 130 زبان زنده دنیا ترجمه شد و در حال حاضر تیراژ این کتاب الهی به 200 میلیون جلد رسیده است. چاپ 37 هزار عنوان کتاب قرآنی نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

یاراحمدی گفت: در راستای پوشش فعالیت های قرآنی، سازمان ها و نهادهای متعددی در سطوح سیاست گذاری و اجرایی تاسیس شده‌اند که می توان به تشکیل 400 سایت قرآنی، چهار شبکه رادیویی و یک شبکه اختصاصی قرآنی اشاره کرد. راه‌اندازی رادیو قرآن، رادیو تلاوت، رادیو ترتیل و رادیو معارف ازجمله برکات قرآن درطول حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه و جهان، 50 شعبه جامعه المصطفی العالمیه را در سایر کشورها ایجاد کرد. اعزام مبلغان و روحانیون به 60 کشور مختلف در راستای هدف جهانی‌سازی مکتب قرآن و معرفی دین اسلام از توفیقات قرآنی انقلاب است.

 

ارسال نظر
captcha