رحماندوست گفت: جهش خیره‌کننده در فراگیری زبان فارسی در جهان مدیون انقلاب اسلامی است به صورتی که در حال حاضر شاهد تأسیس بیش از 200 مرکز و 52 کرسی زبان فارسی در دانشگاه‌های جهان و همچنین آموزش زبان فارسی به بیش از 77000 دانشجو و طلبه مقیم ایران هستیم.

به گزارش فرهنگ سدید، استاد رحماندوست شاعر و نویسنده برجسته انقلابی در چهارمین شنبه انقلاب با موضوع شعر و ادبیات که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در خانه پدر شعر انقلاب مرحوم حمید سبزواری برگزار شد، ضمن بیان ویژگی ها و شخصیت کم نظیر استاد سبزواری گفت: رهبر معظم انقلاب پرچمدار خیزش ادبی ایران، در دوره معاصر هستند؛ ایشان همواره به شاعران نسبت به موضع گیری در مسائل روز گوشزد می کنند تا شعرشان از این توانمندی خالی نباشد. بر همین اساس استاد سبزواری نمونه عملی توصیه های مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: جهش خیره‌کننده در فراگیری زبان فارسی در جهان مدیون انقلاب اسلامی است به صورتی که در حال حاضر شاهد تأسیس بیش از 200 مرکز و 52 کرسی زبان فارسی در دانشگاه‌های جهان و همچنین آموزش زبان فارسی به بیش از 77000 دانشجو و طلبه مقیم ایران هستیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه انقلاب اسلامی به حوزه شعر و ادب گفت: 4000 زن شاعر و داستان نویس، سند افتخار ادبی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: استاد سبزواری در اوج توانمدی شعری و ادبی، فعال و کار آمد بود و حضور فعال و با نشاط ایشان در عرصه های سیاسی، ادبی و فرهنگی بر کسی پوشیده نبود.

رحماندوست خاطر نشان کرد: بهترین دلیل برای امکان چیزی وقوع آن است و استاد سبزواری وقوع شعر انقلاب بود و امروز همه شاعران، منزل ایشان را مأوا و پناهگاه خود می دانند و ایشان در قلب همه ما قرار دارد.

ارسال نظر
captcha