شنبه های انقلاب (4)/همسر مرحوم سبزواری:
همسر مرحوم سبزواری گفت: شایسته نیست که نامی از اساتید همچون سبزواری پس از مرگشان باقی نماند. ایشان شخصیتی بود که زندگی خود را به پای مردم و انقلاب گذاشت.

به گزارش فرهنگ سدید، همسر مرحوم سبزواری در چهارمین شنبه انقلاب با موضوع شعر و ادبیات که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در منزل این استاد فقید برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به اساتید و پیشکسوتان عرضه شعر و هنر انقلاب اسلامی گفت: شایسته نیست که نامی از اساتید همچون سبزواری پس از مرگشان باقی نماند. ایشان شخصیتی بود که زندگی خود را به پای مردم و انقلاب گذاشت.

بنابر این گزارش محسن سبزواری فرزند مرحوم حمید سبزواری، ضمن انتقاد از وجود کمرگ آثار و کتب شاعران بزرگ در نمایشگاه کتاب گفت: به عنوان فرزند کوچک استاد سبزواری وقتی که به نمایشگاه کتاب سر زدم متاسفانه کتابی از استاد سبزواری پیدا نکردم این در حالی است که روحیات استاد سبزواری روحیاتی بود که همواره برای مردم جان می داند.

وی افزود: تصور نمی کردم در نمایشگاه کتاب، کتابی از اسطوره شعر انقلاب وجود نداشته باشد. متاسفانه من به عنوان فرزند استاد اگر بخوام کتابی از ایشان هدیه کنم، کتاب ایشان در منزل خودمان نیست. من از شما شاعران و اساتید شعر انقلاب در خواست دارم اگر انقلاب برایتان مهم است برای این موضوع کاری کنید.

وی افزود: البته تصور نشود خواسته من برای پدرم است این موضوع شامل سایر اساتید مرحوم و دیگر شاعران زنده نیز می شود. همچون استاد شاهرخی که آثار و کتب ایشان نیز به راحتی در اختیار نسل جوان قرار نمی گیرد.

سبزواری عنوان کرد: حیف است که زحمات اساتید همچون سبزواری از بین رفته و در اختیار نسل جوان قرار نگیرید.

ارسال نظر
captcha