رحماندوست گفت: انقلاب اسلامی ایران فضایی را برای همه نویسندگان و مطالعه کنندگان کتاب به وجود آورد که حجت را برای تولید کتاب و کتاب خواندن بر همه تمام کرده است.

به گزارش فرهنگ سدید، مجتبی رحماندوست نویسنده با سابقه رمان در سومین نشست تخصصی مردمی پاسداشت چهل انقلاب اسلامی که صبح امروز با عنوان کتاب و نشر در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد در سخنانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه سازی تولید و نشر آثار مکتوب گفت: قبل از انقلاب اسلامی در زمان رژیم منحوس پهلوی، مهم ترین مساله‌ای که مورد حساسیت ساواک بود بحث کتاب و کتاب خوانی دانشجویان بود به گونه‌ای که اگر یک دانشجو در اتاق خود از کتاب نهج البلاغه استفاده می‌کرد مجرم شناخته می شد.

وی افرزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به عنوان رهبری فقیه، شاعر و اهل ادب زمام کار را به دست گرفت و در زمان ایشان همواره مطالعه و کتاب خوانی ترویج شد.

رحماندوست عنوان کرد: رهبران انقلاب اسلامی، کتابخوان های حرفه ای و مولفان برجسته هستند؛ ارتباط رهبر انقلاب با کتاب در میان رهبران جهان استثنائی است و ایشان مولفی برجسته، کتابخوان حرفه ای، منتقد ممتاز و مروج پرانگیزه و حامی همه جانبه کتاب هستند.

این نویسنده انقلابی گفت: از زبان حضرت امام خمینی(ره) نقل شده است که ایشان شب ها را به مدت زیادی به همراه اعضای خانواده با رمان خوانی سر می کردند و در جایی دیگر نقل است که امام خمینی نزیک به یک هزار رمان خوانده‌اند البته شخصیت ادبی و هنری ایشان بر کسی پوشیده نیست به گونه‌ای که جلسات حضوری امام با شعرا و اهل ادب ترک نمی‌شد.

 

رحماندوست عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران فضایی را برای همه نویسندگان و مطالعه کنندگان کتاب به وجود آورد که حجت را برای تولید کتاب و کتاب خواندن بر همه تمام کرده است.

وی افزود: امروز در فضای انقلاب کسی نمی تواند ادعا کند که برای تولید یک رمان سوژه نیست زیرا انقلاب فضای آزاد و بازی را در این زمینه ایجاد کرده است.

رحماندوست با اشاره به آثار تاریخ شفاهی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه نشر کتاب بیان داشت: امروز تولیدات مکتوب در حوزه تاریخ شفاهی ایران به عنوان یک رمان معاصر ایرانی شناخته می شود که یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی است.

این نویسنده محبوب کشورمان گفت: یکی از محور های رمان نویسی باور پذیری است، برخی از آثار کتاب های تاریخ شفاهی ایران به قدری باور پذیر است که به تجدید چاپ چندباره می‌رسد و این یعنی مردم علاقه مند هستند و این رمان‌ها را باور دارند.

ارسال نظر
captcha