طی سال‌های اخیر و بخصوص در دوره‌های ریاست علی کفاشیان و مهدی تاج در فوتبال ایران زیاد رخ داده و امروز کار را بجایی رسیده که حجم عظیمی از شکایت‌های بین المللی و پرونده‌های مفتوح در محاکم خارجی و داخلی برای فوتبال ایران به ارمغان آورده است، اما سوال اینجاست که چرا کسی پیدا نمی‌شود تا جلوی این حجم بالای تخلف و فساد را بگیرد؟
گروه جامعه «سدید»؛ فریدون حسن: اینکه چرا کسی پیدا نمی‌شود تا به این همه فساد و تخلف آشکار و پنهان در فدراسیون فوتبال رسیدگی کند دیگر خواسته ایی عمومی است. فدراسیون نشینان فوتبال کارشان به‌جایی رسیده که دیگر بدون ترس و علنی تخلفاتشان را فریاد می‌زنند، چون می‌دانند کسی کاری با آن‌ها ندارد و نهایتا هم به بهانه هایی، چون مریضی و ناخوش احوالی از کشور خارج می‌شوند و آب‌ها که از آسیاب افتاد برمی گردند بدون اینکه مجبور به پاسخگویی باشند.
حتما می‌دانید که در اخرین هنر نمایی فدراسیون فوتبال با ریاست مهدی تاج قرار است ۲۰۰ هزار دلار بابت مقام خیالی و غیر موجود سومی آسیا پاداش به کارلوس کی روش تقدیم کنیم. جالب اینکه آقایان فدراسیون نشین از جمله اسلامیان نایب رئیس اول فدراسیون این پاداش را حق مسلم کی روش قلمداد می‌کنند و وقیحانه می‌گوین او بعد از ۲۰ سال ما را به جایگاه سومی آسیا رسانده است. جای تاسف دارد که این دروغ واضح و روشن با چنین جسارتی بیان می‌شود. برای همه روشن است که جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ امارات اصلا بازی رده بندی نداشت که تیم ایران با شرکت در آن و پیورزی مقابل حریف به مقام سومی این مسابقات دست پیدا کرده باشد. اما اوضاع اینقدر آشفته است که هر کس هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد و پاسخگو هم نیست.
البته در این میان نباید از نقش پررنگ و تاثیر گذاری عمیق سیستم دلال پرور فوتبال نیز غافل شد. به هر حال دلال‌های اطراف فدراسیون خوب می‌دانند که چطور باید تورشان را پهن کنند و بموقع ماهیگیری کنند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد حمایت برخی فدراسیون نشینان از چنین جریاناتی حتما سود و فایده ایی به همراه دارد.
بگذریم از این دست اتفاقات طی سال‌های اخیر و بخصوص در دوره‌های ریاست علی کفاشیان و مهدی تاج در فوتبال ایران زیاد رخ داده و امروز کار را بجایی رسیده که حجم عظیمی از شکایت‌های بین المللی و پرونده‌های مفتوح در محاکم خارجی و داخلی برای فوتبال ایران به ارمغان آورده است، اما سوال اینجاست که چرا کسی پیدا نمی‌شود تا جلوی این حجم بالای تخلف و فساد را بگیرد؟ هر چند وقت یکبار حرف از پرونده فساد در فوتبال زده می‌شود، اما کار بجایی نمی‌رسد و جالب اینکه آقایان متخلف هم آزادانه برای خود می‌گردند و طلبکارانه حرف می‌زنند.
فساد در فوتبال ایران مثل روز روشن است. این واقعیتی است که خود آقایان فدراسیون نشین هم به آن اذعان دارند. مهدی تاج در دوران ریاستش بار‌ها گفت که قبول دارم فوتبال فاسد است. کفاشیان، اما با درجه ایی تخفیف می‌گفت نگویید فساد بگویید تخلف، وقتی دو رئیس فدراسیون به این روشنی از فساد و تخلف در زیر مجموعه شان حرف می‌زنند ایا نباید مورد مواخذه قرار بگیرند؟ اتفاقی که امروز رخ داده و قرار است بایت آن ۲۰۰ هزار دلار از پول بیت المال و مردم روانه جیب کارلوس کی روش شود یک نمونه کوچک این تخلفات است، اما به نظر می‌رسد باید کسی و جایی پیدا شود تا جلوی این همه ولنگاری مالی و فساد و تخلف را بگیرد که اگر جلوی تخلفات دوره علی کفاشیان گرفته می‌شد این تخلفات در دوره مهدی تاج به فساد تبدیل نمی‌شد و کار بجایی نمی‌رسید که آقایان امروز برای کسب یک مقام خیالی کیسه بدوزند و وقیحانه و با افتخار برای کسب آن مقام دست در جیب مردم و بیت المال کنند. پس تا دیر نشده به داد فوتبال برسید و تا دیر نشده از این همه مسئول متخلف و فاسد پاسخ بخواهید که دقیقا در فدراسیون چه کاری انجام می‌دهند که کار فوتبال به اینجا کشیده شده است. فقط امیدواریم که این مطالبه اینقدر طولانی نشود که کار بیش از این از دست برود.
/انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha