افزایش مضامین همجنس‌گرایانه در انیمیشن‌های خارجی
افزایش مضامین همجنس‌گرایانه در فیلم‌های هالیوودی در چند سال گذشته باعث حساسیت مضاعف رسانه‌ها نسبت به این موضوع شده است؛ موضوعی که بیش از همه با انتشار «داستان اسباب‌بازی ۴» توجه‌ها نسبت به این موضوع جلب شد.
به گزارش «سدید»؛ کمپانی‌های دیزنی و پیکسار به عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید انیمیشن خارجی، محتوا‌های غیراخلاقی و همجنس‌گرایانه خود را افزایش داده‌اند.
افزایش مضامین همجنس‌گرایانه در فیلم‌های هالیوودی در چند سال گذشته باعث حساسیت مضاعف رسانه‌ها نسبت به این موضوع شده است؛ موضوعی که بیش از همه با انتشار «داستان اسباب‌بازی ۴» توجه‌ها نسبت به این موضوع جلب شد.
در این انیمیشن یک زوج همجنس‌گرای زن بود که کودک خود را به مهدکودک می‌برند و بعد از آن محل را ترک می‌کنند. این اتفاق البته با اعتراض گروهی از مادران آمریکایی نیز روبه‌رو شد و موسسه «یک میلیون مادر» کمپینی برای تحریم انیمیشن «Toy Story۴» به راه انداخت و ۱۲ هزار مادر آمریکایی به این کمپین پیوستند و خواستار جلوگیری از پخش این انیمیشن شدند که البته موفق نشدند.
بعد از آن نیز یک بار دیگر کمپانی دیزنی که سازنده «داستان اسباب‌بازی ۴» بود، با ساخت انیمیشن همجنس‌گرایانه دیگری با نام «Onward» (به پیش) باز هم از این موضوع حمایت کرد! موضوعی که به نظر می‌رسد برنامه بلندمدت این کمپانی باشد.
تسنیم در گزارشی که روز گذشته در ارتباط با این موضوع منتشر کرده، نوشته است: «دیزنی در سالی که گذشت تنها در حوزه انیمیشن تابوشکنی نکرد، بلکه درباره مجموعه جنگ‌ستارگان که نزدیک به ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد و جزو معدود فیلم‌های نسبتاً سالم هالیوودی تلقی می‌شد، برای اولین بار نیز این مضمون غیراخلاقی را در فیلم خود به نمایش گذاشت. جدی گرفتن مخاطبان همجنس‌گرا و تولید محتوا برای آنان یکی از اتفاقات حساسی است که صنعت سرگرمی‌سازی غرب به آن توجه کرده است. البته بیشتر از آنکه مخاطبان همجنس‌گرا جدی گرفته شوند، این آموزش و خط‌دهی همجنس‌گرایانه است که جدی گرفته شده است. بعید به نظر می‌رسد میزان دگرباشان جنسی آنقدر زیاد و این مسأله مهم باشد که حتی پای این موضوع به فضای کارتون‌ها نیز باز شود. به عنوان مثال سایت شبکه نتفلیکس در میان دسته‌بندی‌های خود مانند درام، جنایی، ورزشی و... در بخشی که آثار خود را بر اساس مخاطبان مانند خانواده، کودکان و نوجوانان تقسیم‌بندی می‌کند، بخشی جدا برای مخاطبان همجنس‌گرا دارد!»
همه این اتفاقات و تمرکز ویژه کمپانی‌های فیلمسازی بزرگ در دنیا باعث شده تا نگرانی‌ها درباره تعمیم این‌گونه مضامین در سایر آثار نمایشی نیز افزایش پیدا کند، بویژه آنکه بخش عمده‌ای از کودکان ایرانی مخاطبان انیمیشن‌های آمریکایی هستند و به نظر می‌رسد خانواده‌های ایرانی باید از این به بعد با حساسیت بیشتری چنین محصولاتی را در اختیار فرزندان‌شان قرار دهند.
 
/انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha