لازم است مسئله اول نظام را پیدا کرد و به آن اهتمام ورزید. این مسئله در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جلوه‌گر است و موتور محرک آن نیز ایمان و معنویت است؛ مسئله یک انقلاب اسلامی را اراده اجتماعی بر ایستادگی و مقاومت درحرکت تمدنی است. این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند ایستادگی کنند و مهم‌ترین عنصری در این مسیر که با ارتباط می‌گیرد هیئت است.
به گزارش خبرنگار «سدید»؛ حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست علمی تخصصی الگوی هیئت‌های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی-ایرانی با اشاره به‌ضرورت بازشناسی سرمایه بزرگی هیئت گفت: پیرامون هیئت یک نگاه عمیق جامعه‌شناسانه وجود دارد که قرار است با کدام سرمایه به مدد این انقلاب بزرگ بشتابیم.
وی افزود: بازشناسی این پدیده که اتصال انسان و جامعه را به باطن آدم فراهم می‌کند یک ضرورت است، کما اینکه با توجه به نقش هیئت‌ها مذهبی در انقلاب اسلامی، از آن‌طرف به فهم ماجرا حقیقتِ باطن انقلاب اسلامی نیاز است.
قمی گفت: لازم است مشخص شود که در امروز جامعه بشری، جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی چه می‌گذرد و مسئله امروز آن چیست. لازم است رویش‌ها و آسیب‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص شود. در همین رابطه فهم عمیق از نظام اسلامی و موقف کنونی آن بسیار ضرورت دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: درعین‌حال که هرکدام از هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم هستند، اما در عرض هم نیستند؛ رهبر معظم انقلاب معنویت را توضیح می‌دهند و آن را به‌گونه‌ای عنوان می‌کنند که معنویت جهت دهنده به همه فعالیت‌ها و محورهاست و این موضوع باید در علم و فناوری، اقتصاد، عزت و روابط خارجی و... به‌عنوان پشتوانه عمل می‌کند.
وی ادامه داد: اگرچه ایمان و عمل صالح در کنار هم ذکر می‌شود و حتماً اجتناب‌ناپذیر هستند، اما منزلت و مکانت ایمان متفاوت از عمل است. ایمان مانند پشتوانه می‌ماند و عمل مثل اسکناس، حجم اسکناس الزاماً ارزش‌آفرین نیست و پشتوانه آن مهم است.
قمی گفت: آنچه که به ساماندهی لایه‌های عمیق وجود انسان مانند قلب و لایه‌های معرفتی وجودی انسان می‌پردازد، هیئت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در تشریح مسئله یک انقلاب اسلامی گفت: سؤال بنده این است که مسئله یک امروز انقلاب اسلامی چیست؟ لازم است مسئله اول نظام را پیدا کرد و به آن اهتمام ورزید. این مسئله در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جلوه‌گر است و موتور محرک آن نیز ایمان و معنویت است.
وی افزود: مسئله یک انقلاب اسلامی را اراده اجتماعی بر ایستادگی و مقاومت درحرکت تمدنی است. این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند ایستادگی کنند و مهم‌ترین عنصری در این مسیر که با ارتباط می‌گیرد هیئت است.
قمی در پایان اظهارات خود گفت: مردم اگر تصمیم بگیرند ایستادگی و مقاومت کنند و در مسیر آفاق تمدنی گام بردارند، هم دولت اسلامی و هم نظام تمدنی محقق خواهد شد و همچنین مهم‌ترین درون‌مایه خودسازی یعنی «قیام» تحقق میابد.
 
/انتهای پیام/
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی تقی پور
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ایمان، معنویت و تقوا راه رسیدن به خدا و پیشرفت کشور است. گام دوم انقلاب با این صفات تکمیل خواهد شد انشالا
ارسال نظر
captcha