دبیر پیشکسوت آموزش و پروش گفت: درصد باسوادی پیش از انقلاب 15.4 درصد بوده که پس از انقلاب به 87.6 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ سدید محمد فاضلی معلم پیشکسوت آموزش و پروش صبح امروز در دومین نشست تخصصی مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی که با عنوان تعلیم و تربیت در خانه موزه شهید مطهری برگزارشده بود از مقام 40هزار شهید دانش‌آموز و معلم تقدیر کرد.

وی افزود: عملکرد آموزش و پروش نسبت به گذشته بسیار خوب است اما رویکرد کشور باید به‌گونه‌ای باشد که از همه کشورهای دنیا بهتر باشم که شهید صدر نیز همواره بر این موضوع تأکید داشتند.

فاضلی ادامه داد: امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری همیشه بر ارتفاع کیفیت آموزش تأکید داشتند اما متأسفانه دولت‌مردان و قانون‌گذاران به‌اندازه کافی به حوزه آموزش و پروش توجه ندارند که اگر این مسئله حل شود گشایش‌های بسیار خوبی را خواهیم داشت زیرا ما در این حوزه دستاوردهای بسیای زیادی داریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عدالت آموزشی را درباره زنان، محرومان و مناطق دور دست برقرار کرد گفت: قبل از انقلاب دو سوم زنان حتی توان نوشتن اسم خودشان را هم نداشتند.

معلم پیشکسوت تصریح کرد: مزیت آموزش‌وپرورش نسب به دستگاه‌های دیگر این است که قالبی مدون دارد. اگر آثار شهید مطهری را بخوانیم هنوز حرف‌های زیاد برای گفتن دارد، شهید مطهری در تهیه و تضمین این برنامه مدون زحمت زیادی کشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری معتقد بود اگر حیوانات بر اساس غریزه زندگی می‌کنند غریزه انسان هم نگاه تحولی است، که بامطالعه آثار این شهید گران‌قدر می‌توان تحول بزرگی در نظام آموزش‌وپرورش ایجاد کرد.

معلم پیشکسوت آموزش و پروش بابیان این نکته که در نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر سپردن مدارس و امور مرتبط با آن به دانش آموزان تاکید شده است، افزود: انجام‌های اسلامی دانش‌آموزی و دیگر اتحادیه‌های دانش‌آموزی ظرفیت بسیار مناسب و خوبی دارند که می‌توان از آن‌ها در پیشرفت کشور استفاده کرد.

فاضلی با اشاره به اینکه در سال 35 تنها 15.4 درصد از مردم ایران باسواد بودند تصریح کرد: طبق آمارهای در سال 95 میزان مردم باسواد به 87.6 درصد رسیده است که نشان می‌دهد اگر اجماعی در مدیریت این حوزه انجام شود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر مدارس در سطح کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح کشور 70 مدرسه با یک دانش‌آموز فعالیت می‌کند؛ ضمن اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ازای هر روز 4 مدرسه در کشور ساخته شده است.

معلم پیشکسوت با اشاره به فعالیت 563 هزار و 899 معلم در آموزش و پرورش، گفت: نسبت دانش‌آموز به معلم شامل 36 معلم و 26 دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش‌وپرورش تفاوتی بین زن و مرد قائل نیستیم و تجرد یعنی تفاوت جنسیتی در این حوزه جایی ندارد.

این دبیر پیشکسوت بابیان اینکه بعد از انقلاب روند ساخت مدارس سرعت بسیار زیاد به خود گرفت خاطرنشان کرد: در برخی مدارس تنها یک دانش‌آموز تحصیل می‌کند که نشان از اهمیت حوزه آموزش و پروش در نگاه انقلاب اسلامی دارد اما در برخی از مدارس تراکم جمعیتی دانش آموزان آن‌ها را رنج می‌دهد که ان شاء الله به‌زودی رفع خواهد شد.

فاضلی افزود: رتبه‌های علمی دانش آموزان در المپیادهای جهانی در سال‌های اخیر بسیار خوب بود که باعث سربلندی کشور است و در حقیقت انقلاب اسلامی دانش آموز بی خبر از مسائل شهر خودش را به دانش آموز مشرف به مسائل جهانی تبدیل کرده است.

Germany
خاکسار
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
منظور از این جمله چیست؟!
"نسبت دانش‌آموز به معلم شامل 36 معلم و 26 دانش‌آموز است."
ارسال نظر
captcha