فدراسیون فوتبال ناکارآمد است و این ناکارآمدی به بدنه تیم ملی نیز تزریق می‌شود؛ تیمی بی انگیزه که بازیکنانش با خاطر جمع از حضور در ترکیب ثابت تیم کوچکترین تلاشی برای موفقیت انجام نمی‌دهند.
سرویس جامعه و اقتصاد «سدید»؛ فريدون حسن: یک نگاه به وضعیت کشور عراق و مشکلات فوق العاده ایی که این همسایه طی دهه‌های اخیر با آن دست به گریبان بوده باعث می‌شود شکست پنج شنبه شب تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی عراق دردناکتر از قبل شود. چگونه می‌شود عراقی هیچ گاه بعد از پایان جنگ تحمیلی روی آرامش و آسایش را ندیده و همیشه با التهاب روزگار گذرانده در طول همین سال‌های پر حادثه قهرمان آسیا شود و هر بار که مقابل ایران صف آرایی کرده ما را با چالشی جدی روبرو و حتی شکست داده است؟
این سوالی است که پاسخ را باید در نوع مدیریت فوتبال این کشور و انگیزه فراوان بازیکنان آن و میل به پیروزی در آن‌ها جستجو کرد، فاکتور‌هایی که هیچ کدام از آن‌ها در فوتبال ایران دیده نمی‌شود. فدراسیون فوتبال ایران یکی از فاسدترین و پرتخلف‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور است که با استفاده از اهرمی بنام " عدم دخالت دولت در امور فدراسیون " که از سوی فیفا به آن‌ها دیکته شده هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند و کسی هم نمی‌تواند به آن‌ها حرف بزند، چون بلافاصله از آن به دخالت تعبیر کرده و به فیفا گزارش می‌دهند تا کل ورزش کشور با خطر تحریم روبرو شود.
از سویی دیگر سکوت برابر ناکارآمدی، تخلف و فساد حاکم بر فدراسیون فوتبال از ترس قدرت گرفتن جناحی دیگر در این فدراسیون است. بنابراین تاج و همکارانش با خیال راحت و به خاطر نزدیکی صرفا شعاری با برخی دیگر هرگونه که دلشان می‌خواهد می‌تازانند و به کسی هم پاسخگو نیستند.
 
وقتی عراق ناکارآمدی فدراسیون فوتبال ایران را عیان می‌کند
فدراسیون فوتبال ناکارآمد است، اقتدار لازم را ندارد و این را می‌توان به وضوح در نوع برخورد این فدراسیون با سرمربی تیم ملی دید. مارک ویلموتس از روزی که با تیم ملی قرارداد امضا کرده در مجموع یک ماه در ایران حضور نداشته و تیم ملی کاملا از راه دور توسط ار کنترل می‌شود. این مسئله ایست که می‌شد در همان ابتدای کار متوجه آن شد وقتی که مهدی تاج برای عقد قرارداد با او راهی بلژیک شد و حتی برای پرداخت مطالباتش به ترکیه رفت، بنابراین تعجبی ندارد که ویلموتس هر طور که دلش می‌خواهد رفتار کند و، چون یک آدم حرفه ایی است حتما در قراردادش چنین چیز‌هایی را لحاظ کرده و دست فدراسیون فوتبال ایران را کاملا بسته است قراردادی که مهدی تاج به هیچ عنوان حاضر نیست مفاد آن و حتی مبلغش فاش شود.
فدراسیون فوتبال ناکارآمد است، فدراسیونی که به اسم مستقل بودن بصورت مستقیم از بیت المال ارتزاق می‌کند و دست در جیب مردم دارد، اما از فراهم کرد یک باز تدارکاتی برای تیم ملی عاجز است و سالهاست افکار عمومی و ذهن هواداران فوتبال را با به راه انداختن بازی با نام‌های بزرگ منحرف کرده است. برای مثال بهتر است به این مسئله توجه کنید که تیم ملی بعد از باخت روز ۲۳ مهر ماه مقابل بحرین یک ماه تعطیل شد، بدون تمرین و بدون بازی تدارکاتی و حتی بدون سرمربی! و روز ۲۳ آبان مقابل عراق قرار گرفت و دوباره باخت.
فدراسیون فوتبال ناکارآمد است، و این ناکارآمدی به بدنه تیم ملی نیز تزریق می‌شود. تیمی بی انگیزه که بازیکنانش با خاطر جمع از حضور در ترکیب ثابت تیم کوچکترین تلاشی برای موفقیت انجام نمی‌دهند. تیمی که سرمربیش بیخیال و به قول امروزی‌ها "ریلکس" بدون برنامه ریزی برای تیم و بازی‌ها فقط می‌آید و میرود و پولش را میگیرد و طبیعی است که بازیکنان هم با دیدن چنین شرایطی عملا میلی برای جنگندگی و پیروزی نخواهند داشت و همه این‌ها به بی کفایتی و ناکارآمدی فدراسیونی برمی گردد که نه از مربیش کار و پاسخ می‌خواهد و نه توانایی توبیخ بازیکنان مغرورش را دارد.
فدراسیون فوتبال از بالا تا پایین ناکارآمد و فاسد است و فوتبال ایران اگر در جستجوی موفقیت و برون رفت از بن بست امروز است باید کار اصلاح را از فدراسیون شروع کند و کار را بدست کاردانش بسپارد و الا با مدیریت مهدی تاج و مدیران فاسد زیر دستش کار فوتبال ایران بجایی جز سقوط به ته دره شکست نمی‌انجامد. این ناکارآمدی را مدتهاست که رسانه‌ها می‌گویند و می‌نویسند و فریاد میزنند، اما گوش شنوایی پیدا نمی‌شود ولی حالا عراقی‌ها با تمام مشکلات ریز و درشت و بحران‌هایی که با آن روبرو هستند آن را عیان‌تر از همیشه به ما و تمام دنیا نشان دادند.
/انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha