شاید این ابهام ایجاد شود که عجب مصادره به مطلوبی شده است که حتی در دل مراسم پیاده روی اربعین هم دنبال کار‌های فرمالیته خودشان هستند، اما نباید زود قضاوت کرد
گروه آیین و اندیشه «سدید»؛ شاید این عنوان برای مخاطبی که واژه‌های همایش و وحدت و ... برایش مرسوم و عادی شده است و از بس برخی از آن‌ها را فرمالیته بدون بازخورد یافته است و از تیتر و عنوان‌هایی که راجع به برگزاری چنین موضوعاتی است، دلزده شده است.
شاید این ابهام ایجاد شود که عجب مصادره به مطلوبی شده است که حتی در دل مراسم پیاده روی اربعین هم دنبال کار‌های فرمالیته خودشان هستند، اما نباید زود قضاوت کرد آنچه که در پس این عنوان نهفته است، این است که این بار به معنای واقعی کلمه خارج از تشریفات و تکلفات اداری، لباس‌های اتوکشیده و عناوین دانشگاهی و حوزوی و هزینه‌های بیت المال و پوشش رسانه‌های مجازی در حد واقعی، همایشی در ایام اربعین به میزبانی مغناطیس حسینی دل‌های زائران برگزار می‌شود چندان که فتنه‌های داخلی و خارجی هم نمی‌توانند از حرارت آن بکاهند و شیب منحنی آمار شرکت کنندگان هر سال تندتر و پرشتاب‌تر می‌شود و خارج از عقول عقل‌های ابزاری دست اندرکاران دولتی و مایه شگفتی خادمان از برکت سفره میزبان است انگار زمین کربلا وسعت پیدا می‌کند و مرز‌های ورود و خروج زائران فراخ‌تر و آسان‌تر می‌شود ترافیک روان‌تر می‌شود این احساسی است که بنده زائر داشتم برخلاف تصوری که مبتنی بر کمیات حساب می‌کردم.
اگر در نهایت امر همایش‌ها به دنبال تقریب عقلانی اقوام و مذاهب در طی سال‌ها هستیم که درخت صبرمان ریشه دواند و میوه دهد در همایش اربعین حسینی شاهد همدلی اقوام و حتی مذاهب مختلف از سرزمین‌های دور و نزدیکی بودیم که بی تکلف با هزینه‌های شخصی خود را مدیون امام حسین (علیه السلام) می‌دانستند که به مسیر عشق طلبیده شده اند.
این همایش مصداق بارز وحدت و هم دلی اقوام و نمونه و مشتی از خروار زمان و مکان زندگی در قالب امت واحده‌ای است که در آفرینش نخستین بودیم و در مسیر ظهور به دنبال تحقق آن در حکومت موعود (عج) هستیم، آن ده روز از ۳۶۵ روز سال و ردپای قدم‌های زائران از کل مکان ها، درآمدی است بر «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»
همایش وحدت اقوام در کربلا با همه شیطنت‌های شیاطین جنی و انسی دور و نزدیک برگزار شد به امید آنکه در این همایش‌های سالانه مشق وحدت کنیم تا به زندگی توام با وحدت به وسعت حکومت صاحب زمان و مکان برسیم تا چنین تیتر و عنوان‌هایی آنقدر در جریان زندگی مردمان عادی باشد که نتوان به عنوان خبر به آن پرداخت.
رسیدن به این هدف را بیانیه گام دوم انقلاب نشان می‌دهد این هدف بدون رهبر و راهبرد از مسیرش منحرف و دور می‌شود شاید زود دیر شود تا برسی و در صورت رسیدن هم همچون کوفیان برسی!
زندگی در مسیر ظهور و انتظار فرج به امید یاوری موعود (عج) در این بیانیه در راستای عمل به توصیه‌های نایبش در همه ابعاد زندگی است از اصلاح سبک و سیره زندگی و نفی سبک شیطان در نمود عینی غربی تا تلاش بر استقلال فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... در سایه آزادی و شجاعت تفکر و عمل، سرلوحه قرار دادن شاخص‌های اخلاق و معنویت، حق طلبی و عدالت و سلاح و سلطنت علم نافع در روش و کنش هایمان و مبارزه با فساد برای تنگ کردن عرصه میدان داری شیاطین و تحقق بخشین به کلمه «لا اله الا الله» و زدودن همه مظاهر نفی توحید در همه دوگانه‌های متضاد قرآنی کفر و ایمان، شرک و توحید، ضلالت و هدایت، شک و یقین، ظلمت و نور، فساد و صلاح و...
هر سال در ایام قبل، بعد و حین اربعین و در همه ایام سال می‌توان به این همایش حسینی با رویکرد وحدت و همدلی اقوام پرداخت و با چراغ بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر پیاده روی به سمت تمدن مهدوی و ظهور موعود (عج) حاضر غایب از نظر را با امید طی کرد انشالله.
/انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha