پرونده ویژه «لانه سیاه» جوانی در گفت‌وگوی مشروح با سدید:
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسناد لانه جاسوسی بسیار دقیق است و ظاهراً کسانی که شبهاتی درباره سرکوب مخالفان پس از تسخیر را مطرح می‌سازند از وجود این اسناد بی‌اطلاع هستند و خوب است که دوباره آن‌ها را مرور کنند.
سرویس «راهبرد سدید»: رهبر انقلاب طبق سنت هرساله دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان به موضوع مهم تحریف تاریخ پرداختند و فرمودند: آمریکا همیشه با ملت ایران دشمنی کرده؛ حتی در رژیم طاغوت قبل از انقلاب هم که یک دولت ملی را در سال ١٣٣٢ ساقط کرد؛ بعد از انقلاب هم که تا امروز همه‌اش تحریم و تهدید و بدگویی و مشکل تراشی و نفوذ بوده؛ بعضی‌ها تاریخ را تحریف می‌کنند که «شروع اختلافات از تسخیر لانه جاسوسی بوده»؛ این تحریف تاریخ است. اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ٢٨مرداد و قبل آن بود که آن‌ها ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند.

۱۳ آبان سال ۵۸ دانشجویان انقلابی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و جاسوس خانه آمریکایی‌ها را برای محافظت از انقلاب نوپای اسلامی تسخیر کردند. چهل سال پس‌ازآن رویداد تاریخی چه چیز میان ایران و آمریکا تغییر کرده است؟
 
تسخیر لانه جاسوسی در آبان ماه چهل سال پیش، روزی را در تاریخ رقم زد که معمار کبیر انقلاب آن را «انقلاب دوم» نامید و فرمود؛ «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا تماشا کرده‌ایم» و «دانشجویان مسلمان و مبارزی که لانه جاسوسی را اشغال کردند ملت را سرافراز کردند.»

تا یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به عبارتی تا قبل از ۱۳ آبان ۵۸، فضای سیاسی و اجتماعی کشور به‌گونه‌ای بود که برای بخش مهمی از عوام و نخبگان، شناخت دوست و دشمن مشکل به نظر می‌آمد چه آنکه جریان‌ها و گروه‌هایی مانند جبهه ملی، نهضت آزادی و شعبه‌هایی از سازمان‌های ضدانقلاب با نگرش‌های مارکسیستی و لیبرالیستی در کابینه دولت بازرگان حضور داشته و از حیات سیاسی برخوردار بودند.
 
حالا بعد از گذشت 40 سال از انقلاب، عده‌ای می‌گویند «نظام سرطان گرفته» و «باید ملی مذهبی‌ها و نهضت آزادی‌ها و توده‌ای‌ها» و به عبارتی کسانی که روزگاری دوستان آمریکایی‌ها بودند «سوار یک قطار شویم!» و دشمنی و ددمنشی آمریکا بعد از انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است! درحالی‌که آمریکایی‌ها قبل از انقلاب و از روز‌های آغازین نهضت امام خمینی (ره) در دهه چهل، دشمنی خود با مردم و هرگونه مقاومت و انقلاب را بار‌ها نشان داده‌اند.

اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها در چهل سال گذشته در سه حوزه جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ نیمه سخت در ماجرا‌هایی مانند جنایت خونین ۱۷ شهریور، حمله نظامی آمریکا به طبس، کودتای نقاب، حصر اقتصادی و اجرای تحریم‌های گسترده ضد ایرانی (از سال ۵۹)، تحریک عراق به تجاوز به ایران، ورود مستقیم آمریکا به جنگ ایران و عراق در خلیج‌فارس، عملیات خرابکارانه علیه جمهوری اسلامی، ترور شخصیت‌های سیاسی و مردمی در دهه ۶۰، حمله ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرباس (۶۷)، هدایت و پشتیبانی نیرو‌های ضدانقلاب تحت عنوان «جنبش‌های تجزیه‌طلبانه»، طرح ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران (مانند ادعای نقض حقوق بشر در ایران، حمایت ایران از تروریسم و گروه‌های تروریستی در جهان، تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های کشتارجمعی و اختلال در روند صلح خاورمیانه)، تحریک اراضی و نفتی همسایگان، اشاعه تروریسم القاعده و داعش برای فروپاشی ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، عملیات خرابکارانه همچون استاکس نت و ... بروز و ظهور یافته و از فکر و ذهن مردم ایران و تاریخ این مرزوبوم هرگز محو نمی‌شود.

البته بااینکه 40 سال از ۱۳ آبان سال ۵۸ می‌گذرد و آمریکایی‌ها هرروز بر سیاهه خباثت‌ها و جنایت‌های خود می‌افزایند اما دگراندیشان داخلی، همچنان از سیاست تنش‌زدایی، مذاکره و تعامل سخن می‌گویند و ضدانقلاب نیز بر طبل شبهات سیزده آبانی و ادعای هزینه‌های گزاف این تسخیر می‌پردازند.
 
برهمین اساس پایگاه خبری سدید، در مجموعه گفتار و مصاحبه‌هایی با کارشناسان و نخبگان و دیپلمات‌ها به بررسی ۱۲ شبهه درزمینهٔ ۱۳ آبان پرداخته است که مشروح آن در قالب پرونده «لانه سیاه» منتشر می‌شود.
 
تسخیر لانه جاسوسی مقابله با دشمنی آمریکا بود نه منشأ پیدایش دشمنی/ ضدانقلاب اسناد لانه جاسوسی را مرور کنند
 
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «سدید» پیرامون شبهات ۱۳ آبان در سؤالی مبنی بر اینکه ضدانقلاب طوری وانمود می‌کند که نظام سیاسی ایران پس از تسخیر سفارت آمریکا هر مخالفی را بهانه ارتباط با این کشور سرکوب کرده است، اظهار داشت: کسانی که این شبهات را مطرح می‌کنند بهتر است اسناد لانه جاسوسی را بررسی کنند چراکه این اسناد از سوی دانشجویان پیرو خط امام شناسایی و معرفی شد و در صحت آن هیچ شکی نیست.

جوانی ادامه داد: هرچند که کارمندان سفارت آمریکا سعی داشتند برخی از اسناد را نابود کنند، اما دانشجویان باکار شبانه‌روزی دوباره این اسناد را بازسازی و ترمیم کردند و اگر کسی در ماجرای ۱۳ آبان ۵۸ بر اساس این اسناد متهم به جاسوسی با آمریکا شده است این امر کاملاً صحت دارد.
 
*سرکوب مخالفان پس از تسخیر سفارت آمریکا دروغ است
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه آمریکا قصد داشته تا به افرادی که نفوذی این کشور بودند، اهداف خود را در داخل کشور پیش ببرد، یادآور شد: اسناد لانه جاسوسی بسیار دقیق است و ظاهراً کسانی که چنین شبهاتی را مطرح می‌سازند از وجود این اسناد بی‌اطلاع هستند و خوب است که دوباره آن‌ها را مرور کنند.
 
*مقابله با زورگویی و نفوذ آمریکا مقدس است
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی دگراندیشان در داخل مبارزه با آمریکا را «تقدس آمریکاستیزی» می‌نامند اظهار داشت: هر اقدامی که در مقابله با ظلم و ستم باشد از مقبولیت برخوردار است و هرکسی که در برابر دشمنی‌ها بایستد و از خود دفاع کند کاری مقدس انجام داده است.
 
جوانی بابیان این‌که ملت ایران بعد از سال‌های انقلاب در مقابل آمریکا ایستادگی کرده است یادآور شد: آمریکایی‌ها پیش از انقلاب ملت ایران را چپاول و تحقیر می‌کردند و قبل از آن نیز خبری از حکومت ملی نبود لذا آن‌ها هر کاری کردند تا بتوانند مجدداً بر ایران مسلط شوند و سلطه گذشته خود را احیا کنند.
 
این مقام مسئول در سپاه پاسداران بر همین اساس تأکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی کاری بسیار ارزشمند بود که از سلطه مجدد آمریکایی‌ها جلوگیری و اجازه استمرار نفوذ آن‌ها را در داخل کشور نداد.
 
وی افزود: با پایان یافتن مسئله گروگان‌ها بازهم آمریکا دست از خواسته‌های خود برنداشت و سعی کرد فشار بر ایران را بیشتر از گذشته کند و این موضوع ۴۰ سال است که استمرار داشته است و از سوی دیگر طبیعی است که ملت ایران از منافع خود دفاع کند.
 
* تسخیر لانه جاسوسی مقابله با دشمنی آمریکا بود نه منشأ پیدایش دشمنی
جوانی در پاسخ به شبهه دیگری که ریشه جنگ ۸ ساله و تحریم‌های اخیر را در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا می‌دانند گفت: ریشه اصلی رابطه ایران و آمریکا خلق‌وخوی سلطه‌گرانه آمریکاست چراکه آن‌ها از ابتدای حرکت انقلاب استقلال ملت ایران را برنتافتند و دشمنی این کشور با جمهوری اسلامی به دلیل همین آزادی‌خواهی ملت ایران بوده است.
 
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری این نکته که اساس انقلاب اسلامی رهایی ایران از سلطه بیگانگان بوده است تأکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی مقابله با دشمنی آمریکا بود نه منشأ پیدایش دشمنی این کشور.
 
* سفارت آمریکا در ایران محملی برای تداوم دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران بود
وی بابیان اینکه سفارت آمریکا در ایران یک محملی برای تداوم دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران بود تصریح کرد: دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی به مقابله با توطئه آمریکا پرداختند و ازاین‌رو ما در تحلیل چرایی تسخیر سفارت آمریکا نباید دچار اشتباه شویم و باید بدانیم که آن‌ها از طریق سفارت خود با ما به دشمنی می‌پرداختند و مقابله با این رویکرد کاملاً طبیعی بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha