پرونده «طلیعه‌داران تمدن»/ میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با سدید:
کارشناس مسائل سیاسی راهپیمایی اربعین را سوق دادن انسان‌ها به یک هدف مشترک در جهان اسلام برای کمال انسانی توصیف کرد و گفت: وقتی بشریت بر محور حق گرد آید قطعاً زمینه‌های تشکیل تمدن اسلامی فراهم می‌شود.

سرویس «آیین و اندیشه سدید» پس‌ از اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار موکب داران عراقی به تبیین نقش بی‌بدیل حماسه اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند، تحلیل‌ها درباره چرایی و چگونگی این امر مهم قوت گرفت.

چه اینکه ظرفیت اربعین به‌عنوان آوردگاه مؤمنین و مسلمین سراسر جهان، یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

البته در چند سال اخیر غریو لبیک‌گویان حسینی به کشورهای مختلف رسیده و جمعیت‌ انبوهی از محبین سیدالشهدا خود را در صفوف زائران سید و سالار شهیدان جای دادند و میهمان میزبانان آستان حسینی شدند.

بیشتر بخوانید:

حضور پرچم‌ها، چهره‌ها، رنگ‌ها و آداب‌ورسوم گوناگون از کشورهای مختلف پنج قارّه‌ی جهان، در مسیر راه‌پیمایی اربعین جلوه‌های زیبا، شگفت و وصف‌ناپذیری از عشق الهی حسین (علیه‌السلام) به رخ می‌کشاند که همراه آوای «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا» آبی بر آتش نمرودی‌ جبهه باطل می‌ریزد تا معنای وحدت کلمه و ائتلاف شکاف‌ها و تفرقه‌ها مصداقی حقیقی یابد.

از همین رو پایگاه مطالعاتی «فرهنگ سدید» در نظر دارد در قالب پرونده‌ای با عنوان «طلیعه‌داران تمدن» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران به تحلیل نقش راهپیمایی اربعین در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخته و مختصات نبرد جبهه حق و باطل در این رویداد آخرالزمانی را تشریح کند.

ایده مذهبی راهپیمایی اربعین ساخت تمدن اسلامی را تسهیل می‌کند/ تبیین شاخص‌های تمدن‌سازی

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهنگ سدید» با اشاره به عظمت حرکت اربعین و نقش این راهپیمایی در تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: حرکت بی‌نظیر راهپیمایی اربعین یک پدیده عجیب در تاریخ است که اگر آن را به یک پدیده معجزه‌آسا تشبیه کنیم حرف مبالغه‌آمیزی‌ نزده‌ایم.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه حرکت اربعین در دنیا بدیلی ندارد و بیش از ۳۰ میلیون نفر در این مسیر قرار می‌گیرند گفت: یک حرکت عظیم معنوی در اربعین رقم می خورد و همه به صورت متحد یک اجتماع عظیم بشری را رقم می‌زنند که ایده مرکزی همه آنها محبت به امام حسین علیه السلام است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور ملیت‌های مختلف در راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: اگر همه ملت‌های ایده واحد داشته باشند به یک مجموعه عظیم و امتی واحد تبدیل می‌شوند که در تاریخ بشر تاثیرگذاری بسیاری دارند‌.

به گفته وی حرکت اربعین در گذشته این چنین نبوده اما امروز این تمرکز و ایده مذهبی در یک نقطه واحد به یک انرژی بسیار عظیمی تبدیل شده است که بسیاری از امور از جمله ساخت تمدن نوین اسلامی را می تواند تسهیل کند.

میرتاج‌الدینی راهپیمایی اربعین را سوق دادن انسان ها به یک هدف مشترک در جهان اسلام برای کمال انسانی توصیف کرد و گفت: وقتی بشریت بر محور حق گرد آید قطعاً زمینه‌های تشکیل تمدن اسلامی فراهم می‌شود.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی معنویت، علم و دانش محبت انسان‌ها به یکدیگر و رفتارهای شایسته مبتنی بر آرمان الهی را از جمله شاخصه‌های تمدن اسلامی برشمرد که همه آنها در راهپیمایی اربعین تجلی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha