دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: میلیون‌ها انسان در این مسیر دارای انگیزه و شناخت و هدف‌گیری واحدی هستند که از این رو در حال حاضر می‌توان تمدن اسلامی را تشکیل داد.

سرویس «آیین و اندیشه سدید» پس‌ از اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار موکب داران عراقی به تبیین نقش بی‌بدیل حماسه اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند، تحلیل‌ها درباره چرایی و چگونگی این امر مهم قوت گرفت.

چه اینکه ظرفیت اربعین به‌عنوان آوردگاه مؤمنین و مسلمین سراسر جهان، یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

البته در چند سال اخیر غریو لبیک‌گویان حسینی به کشورهای مختلف رسیده و جمعیت‌ انبوهی از محبین سیدالشهدا خود را در صفوف زائران سید و سالار شهیدان جای دادند و میهمان میزبانان آستان حسینی شدند.

بیشتر بخوانید:

حضور پرچم‌ها، چهره‌ها، رنگ‌ها و آداب‌ورسوم گوناگون از کشورهای مختلف پنج قارّه‌ی جهان، در مسیر راه‌پیمایی اربعین جلوه‌های زیبا، شگفت و وصف‌ناپذیری از عشق الهی حسین (علیه‌السلام) به رخ می‌کشاند که همراه آوای «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا» آبی بر آتش نمرودی‌ جبهه باطل می‌ریزد تا معنای وحدت کلمه و ائتلاف شکاف‌ها و تفرقه‌ها مصداقی حقیقی یابد.

از همین رو پایگاه مطالعاتی «فرهنگ سدید» در نظر دارد در قالب پرونده‌ای با عنوان «طلیعه‌داران تمدن» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران به تحلیل نقش راهپیمایی اربعین در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخته و مختصات نبرد جبهه حق و باطل در این رویداد آخرالزمانی را تشریح کند.

زمینه تشکیل امت واحده اسلامی در مسیر سیدالشهدا فراهم شده است/ تمدن اسلامی نیازمند زیرساخت فکری واحد و یکرنگی است

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دید درباره نقش اربعین حسینی در بازسازی تمدن اسلامی اظهار داشت: برای شکل‌گیری تمدن اسلامی ما نیازمند زیرساخت فکری و همدستی و یکرنگی امت اسلامی هستیم.

آیت‌الله اراکی بر همین اساس با بیان اینکه زیارت اربعین هم زیرساخت فکری دارد و هم یکرنگی امت در آن دیده می‌شود، گفت: کسانی که با پای پیاده به این سفر آمده و گرسنگی، سختی مسیر و دوری از خانواده را تحمل می‌کنند از انگیزه بسیار بالایی برخوردار هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: میلیون‌ها انسان در این مسیر دارای انگیزه و شناخت و هدف‌گیری واحدی هستند که از این رو در حال حاضر می‌توان تمدن اسلامی را تشکیل داد.

وی تاکید کرد: سرمایه ایجاد تمدن بزرگ اسلامی داشتن انگیزه و جهت‌گیری واحد داشتن است و از سوی دیگر این جمعیت کثیر نماینده میلیون‌ها انسان دیگر در سایر نقاط هستند.

آیت‌الله اراکی یادآور شد: بنابراین در حال حاضر زمینه تشکیل امت واحده اسلامی در مسیر سیدالشهدا علیه‌السلام و اهداف علوی و محمدی در حال شکل‌گیری است و این زمینه‌ساز تمدن اسلامی در آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha