کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تحرکات جبهه باطل در عراق و سوءاستفاده از مطالبات مردم این کشور تصریح کرد: مبنای اعتراضات کنونی مطالبات بر زمین‌مانده مردم عراق است، اما جریان‌های نفوذی و بقایای حزب بعث بر این اعتراضات سوار شده و سعی دارند که تحرکات را در آستانه اربعین حسینی به اغتشاش تبدیل کنند.

سرویس «آیین و اندیشه سدید» پس‌ از اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار موکب داران عراقی به تبیین نقش بی‌بدیل حماسه اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند، تحلیل‌ها درباره چرایی و چگونگی این امر مهم قوت گرفت.

چه اینکه ظرفیت اربعین به‌عنوان آوردگاه مؤمنین و مسلمین سراسر جهان، یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

البته در چند سال اخیر غریو لبیک‌گویان حسینی به کشورهای مختلف رسیده و جمعیت‌ انبوهی از محبین سیدالشهدا خود را در صفوف زائران سید و سالار شهیدان جای دادند و میهمان میزبانان آستان حسینی شدند.

بیشتر بخوانید:

حضور پرچم‌ها، چهره‌ها، رنگ‌ها و آداب‌ورسوم گوناگون از کشورهای مختلف پنج قارّه‌ی جهان، در مسیر راه‌پیمایی اربعین جلوه‌های زیبا، شگفت و وصف‌ناپذیری از عشق الهی حسین (علیه‌السلام) به رخ می‌کشاند که همراه آوای «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا» آبی بر آتش نمرودی‌ جبهه باطل می‌ریزد تا معنای وحدت کلمه و ائتلاف شکاف‌ها و تفرقه‌ها مصداقی حقیقی یابد.

از همین رو پایگاه مطالعاتی «فرهنگ سدید» در نظر دارد در قالب پرونده‌ای با عنوان «طلیعه‌داران تمدن» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران به تحلیل نقش راهپیمایی اربعین در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخته و مختصات نبرد جبهه حق و باطل در این رویداد آخرالزمانی را تشریح کند.

امت‌سازی اربعین مقدمه تمدن‌سازی نوین اسلامی است/ تحلیل پشت پرده ناآرام‌سازی عراق در آستانه اربعین

رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهنگ سدید» با اشاره به نقش‌آفرینی اربعین حسینی در برساخت تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: راهپیمایی باشکوه اربعین گام مؤثری در جهت امت‌سازی است و اگر بخواهیم به چشم‌انداز بلند تمدن‌سازی برسیم باید مسیر امت سازی و دولت سازی را طی کنیم.

*امت‌سازی اربعین مقدمه تمدن‌سازی نوین اسلامی است

سراج بابیان اینکه ما باید در سراسر کشور‌های اسلامی به تشکیل دولت اسلامی پرداخته و سپس به خیز بلند تشکیل تمدن اسلامی برسیم گفت: بنابراین راهپیمایی جهانی اربعین مقدمه‌ای در جهت امت سازی و تمدن سازی اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تحرکات جبهه باطل در عراق و سوءاستفاده از مطالبات مردم این کشور تصریح کرد: مبنای اعتراضات کنونی مطالبات بر زمین‌مانده مردم عراق است، اما جریان‌های نفوذی و بقایای حزب بعث بر این اعتراضات سوار شده و سعی دارند که تحرکات را در آستانه اربعین حسینی به اغتشاش تبدیل کنند.

وی ادامه داد: نظام سلطه فهم دقیقی از اهمیت زیارت اربعین و حضور ۲۰ میلیون زائر در این ایام یافته است و ازاین‌رو می‌داند در بحث بیداری اسلامی و امت سازی اربعین بسیار تعیین است.

سراج بر همین اساس خاطرنشان کرد: این جریان تلاش دارد از طریق حضور حزب بعث و کسانی که دچار اشتباه محاسباتی هستند فضا را ناآرام کنند.

*تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت از دلایل عصبانیت جبهه عربی، عبری و غربی

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه ما باید در ناآرامی‌های اخیر عراق به موضوع دیگری نیز توجه کنیم یادآور شد: این آشوب‌ها در حالی ایجادشده که ما در منطقه شاهد تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت و تغییرات ژئو استراتژیکی در غرب آسیا هستیم که آن را به رخ محور عربی، عبری و غربی می‌کشاند.

وی تصریح کرد: بنابراین این جریان تلاش دارد علاوه بر مقابله با اربعین در جهت بی‌ثبات‌سازی در منطقه نیز فعالیت کند ضمن اینکه آن‌ها می‌خواستند از این طریق شکست‌های سعودی را نیز تحت شعاع قرار داده و حتی این ناآرامی‌ها را به قومیت‌های ایران نیز تسری دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha