عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زیارت اربعین که امروز این‌گونه جهانی شده، بسترساز امت سازی و تمدن سازی محسوب می‌شود ازاین‌رو امروز محور مقاومت اسلامی، پیروزی‌های درخشان امت اسلام و حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم به نهضت سیدالشهدا و زیارت اربعین گره‌خورده است.

سرویس «آیین و اندیشه سدید» پس‌از اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار موکب داران عراقی به تبیین نقش بی‌بدیل حماسه اربعین در تشکیل تمدن نوین اسلامی پرداختند، تحلیل‌ها درباره چرایی و چگونگی این امر مهم قوت گرفت.

چه اینکه ظرفیت اربعین به‌عنوان آوردگاه مؤمنین و مسلمین سراسر جهان، یکی از پایه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

البته در چند سال اخیر غریو لبیک‌گویان حسینی به کشورهای مختلف رسیده و جمعیت‌ انبوهی از محبین سیدالشهدا خود را در صفوف زائران سید و سالار شهیدان جای دادند و میهمان میزبانان آستان حسینی شدند.

بیشتر بخوانید:

 تشریح مؤلفه‌های تمدن اسلامی

حضور پرچم‌ها، چهره‌ها، رنگ‌ها و آداب‌ورسوم گوناگون از کشورهای مختلف پنج قارّه‌ی جهان، در مسیر راه‌پیمایی اربعین جلوه‌های زیبا، شگفت و وصف‌ناپذیری از عشق الهی حسین (علیه‌السلام) به رخ می‌کشاند که همراه آوای «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا» آبی بر آتش نمرودی‌ جبهه باطل می‌ریزد تا معنای وحدت کلمه و ائتلاف شکاف‌ها و تفرقه‌ها مصداقی حقیقی یابد.

از همین رو پایگاه مطالعاتی «فرهنگ سدید» در نظر دارد در قالب پرونده‌ای با عنوان «طلیعه‌داران تمدن» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران به تحلیل نقش راهپیمایی اربعین در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی پرداخته و مختصات نبرد جبهه حق و باطل در این رویداد آخرالزمانی را تشریح کند.

گام دوم انقلاب اسلامی به «اربعین» گره‌خورده است/ زیارت جهانی اربعین بسترساز تمدن سازی نوین اسلامی است

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن حماسه عظیم راهپیمایی اربعین و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اربعین حسینی زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی است اظهار داشت: سخن اول این است که زیارت اربعین به‌عنوان تجدیدعهد، پیمان و بیعت با سیدالشهدا درواقع اعلام آمادگی برای تداوم راه امام حسین علیه‌السلام و عاشورایی فکر کردن و عاشورایی زیستن است.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: از همان اربعین اول که اهل‌بیت این مسیر را رفتند تاکنون این حماسه سال‌به‌سال گسترده‌تر شده اگرچه ظالمان و دشمنان اهل‌بیت تلاش کردند عاشقان سیدالشهدا را از زیارت باز بدارند اما شکست خوردند.

عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه ظهور و بروز انقلاب اسلامی که بر پایه نهضت حسینی شکل‌گرفته یک حرکت نوینی را برای احیای انسان‌ها کلید زده است افزود: در این چهل سال گام بزرگی در رابطه با ترویج فرهنگ حسینی برداشته‌شده هرچند بعد از سقوط صدام بستر لازم برای زیارت اربعین فراهم و این موضوع جهانی شد.

* حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم به نهضت سیدالشهدا و زیارت اربعین گره‌خورده است

وی تأکید کرد: زیارت اربعین که امروز این‌گونه جهانی شده، بسترساز امت سازی و تمدن سازی محسوب می‌شود ازاین‌رو امروز محور مقاومت اسلامی، پیروزی‌های درخشان امت اسلام و حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم به نهضت سیدالشهدا و زیارت اربعین گره‌خورده است.

آیت‌الله کعبی راهپیمایی اربعین را گام استوار امت برای حرکت به سمت خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی عنوان کرد و گفت: امروز کربلا و زیارت اربعین برای همه آزادی خواهان و مخالفان ظلم و جنایت و فقر و بی‌عدالتی و تبعیض، مرکزیت دارد و قرارگاه کسانی است که می‌خواهند به فطرت خود بازگردند.

* گستره جهانی اربعین دشمنان اسلام و صهیونیسم را به وحشت انداخته است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امتداد و گستره جهانی اربعین دشمنان اسلام و مکتب اهل‌بیت را به وحشت انداخته است، یادآور شد: قطعاً پیروزی‌های یمن نیز مرهون نگاه عاشورایی است و ازاین‌رو بسترها برای پیروزی‌های بزرگ بر پایه نهضت حسینی و تجدید بیعت با آرمان‌های حسینی فراهم‌شده است.

وی در پایان تصریح کرد: شعار اربعین حسینی می‌تواند مقاومت، اقتدار باشد چراکه زیارت اربعین انسجام بخش امت اسلام و انسان‌های مظلوم جهان است.

 انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha