«یاسر یحیی عبدالله حبیب سلام الحبیب» در سال 1979 در کویت و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. او در نوجوانی وارد فعالیت‌های خبری ـ سیاسی کویت شد و با روزنامه‌های مختلفی (از جمله: الوطن، صوت الکویت، الطلیعه، الرای العام، القبس) همکاری کرد.

به گزارش گروه وحدت فرهنگ سدید، «یاسر یحیی عبدالله حبیب سلام الحبیب» در سال 1979 در کویت و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. او در نوجوانی وارد فعالیت‌های خبری ـ سیاسی کویت شد و با روزنامه‌های مختلفی (از جمله: الوطن، صوت الکویت، الطلیعه، الرای العام، القبس) همکاری کرد. وی پس از آشنایی با سید محمد شیرازی (برادر بزرگتر سید صادق شیرازی) در سال 1996 یعنی زمانی که تنها 17 سال داشت به قم سفر کرد و مدتی را به شاگردی سید محمدرضا شیرازی (فرزند سید محمد) گذراند. این ارتباط استاد و شاگردی باعث شد که در مراسم گرامیداشت محمدرضا شیرازی که در حسینیه رسول اعظم لندن برگزار شد نیز یاسرالحبیب به عنوان سخنران مراسم از سوی بیت شیرازی برگزیده شود. یاسر الحبیب بعد از مدتی به کویت بازگشته و در 21 سالگی (سال 2000) فعالیت‌های مذهبی‌اش را با تأسیس هیئت «خدام المهدی» و انتشار مجله «المنبر» در کویت آغاز کرد تا آنکه در سال 2003 و در پی انتشار سخنانی بر ضد عایشه، همسر پیامبر(ص) توسط دولت کویت بازداشت شد. اگر چه یاسرالحبیب تحت فشار سلفی‌های کویت مجموعاً به 15 سال زندان محکوم شده بود اما دوران زندان او مدت زیادی طول نکشیده و تنها پس از گذشت سه ماه در سالروز ملی شدن کشور کویت نام وی در میان لیست کسانی که مشمول عفو شده‌اند قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

الف- حمایت دولت انگلستان از یاسر الحبیب

برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌های خارجی از فشار پشت پرده مقامات انگلیسی برای محقق شدن این اتفاق خبر می‌دادند. یاسر الحبیب به محض خروج از زندان از کویت گریخته و مدتی را به صورت مخفی در عراق و ایران سپری کرد و بعد از مدتی سکوت خبری به یک باره در انگلستان مشاهده شد. دولت انگلیس به محض ورود یاسرالحبیب برای وی پناهندگی و اجازه فعالیت‌های مذهبی صادر کرد.

1- محل حسینیه، شبکه ماهواره‌ای و اقامت یاس الحبیب در انگلیس، در روستایی به نام فولمر (Fulmer)

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

 

به نوشته روزنامه دیلی میل این خانه در ابتدا کلیسا بوده که به قیمت دو میلیون پوند خریده داری شده است

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

امری که باعث شد این گمانه برخی رسانه‌ها که او از سوی سیستم جاسوسی انگلستان اجیر شده است، قوت بگیرد و حتی کسانی نظیر سید حسن نصرالله و شیخ اسد قصیر نیز درباره آن سخن بگویند.

ب- ارتباط یاسر الحبیب با جریان شیرازی

جریان شیرازی حمله پیروان یاسر الحبیب به سفارت لندن را انکار نموده و آن را حرکتی مستقل قلمداد کرده اند.

716

نفی ارتباط جریان شیرازی با یاسرالحبیب در رسانه های بیگانه 

 با بررسی سوابق یاسرالحبیب روشن می شود که وی ارتباط تنگاتنگی با سران و رهبران جریان شیرازی دارد:

2- شاگرد سید محمدرضا شیرازی

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

3- داماد سید مجتبی شیرازی برادر سید صادق شیرازی

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

4- عکس اقتدای یاسرالحبیب به مجتبی شیرازی که حامیان وی در صفحه فیس‌بوک‌شان منتشر کرده‌اند

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

5- اجازه نامه یاسرالحبیب از سید صادق شیرازی

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

 

پ- اهم اقدامات و فعالیت های یاسر الحبیب

اقدامات زیرساختی

1- راه اندازی روزنامه Shia newspaper

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

2- حوزه امامین عسکریین (ع)

3- هیئت خدام المهدی (ع)

 

 

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

 

4- شبکه ماهواره‌ای فدک

 

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانانواکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

 

 

5- شبکه ماهواره‌ای صوت العتره

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانانواکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

6- سایت القطره

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

7- پروژه بزرگ ساخت مسجد محسن شهید

8- حسینیه‌ رسول اعظم

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، موضوع حمایت جنبش صهیونیستی «تبلیغ اسرائیل» از ساخت یک مسجد و حسینیه در گُلدرز گرین (golders green) لندن در رسانه‌های بریتانیا بسیار برجسته شد. چند ماه قبل، یهودیان محله گولدر گرین لندن با جمع آوری امضا مخالفت خود را با ساخت یک حسینیه (الرسول الاعظم) در این منطقه اعلام کرده بودند. اما اعضای "جنبش تبلیغ اسرائیل " که یک حرکت صهیونیستی است ضمن بازدید از این مرکز به یهودیان اطمینان داده اند که این حسینیه به هیچ وجه تهدیدی برای آنها نیست. جوزف کوهن رئیس و بنیانگذار این جنبش که شخصا از حسینیه بازدید کرده گفته که صهیونیست ها پس از آنکه اطمینان پیدا کردند این مرکز مانند ایران نیست، هوادار تشیع خمینی نیست و وابسته به تشیع شیرازی است از ساخته شدن آن حمایت می کند. کوهن به ۶۰۰۰ یهودی مخالف ساخت حسینیه گفته است: این مکان متعلق به آیت الله خمینی نیست، متعلق به آیت الله شیرازی است، بنابراین ارتباطی با روز قدس ندارد، افرادی که با آنها دیدار کردیم بسیار مهربان و خونگرم بودند و از ما استقبال کردند. " و نکته درست در همین جمله جوزف کوهن است که «شیعه لندنی» چون «شیعه خمینی» نیست، پس باید به آن آزادی عمل داد.

 

9- بازدید شماری از رهبران جامعه یهودی لندن از حسینیه الرسول الاعظم، متعلق به فرقه شیرازی

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانانواکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

 

440

تبلیغ حسینیه رسول اعظم در  لندن 

ت- فعالیت های فرهنگی

1- ترویج قمه زنی

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

یاسرالحبیب در لندن حسینیه‌ای به اسم رسول اعظم سازماندهی کرده و مراسم قمه‌زنی را روزهای تاسوعا و عاشورا با تأمین پلیس انگلستان در خیابان منتهی به این حسینیه و در ملأ عام برگزار می‌کند.

2- سب و لعن

یاسرالحبیب در ۱۷ رمضان ۱۴۳۱ در سالروز وفات عایشه٬ مراسم جشنی را برگزار کرد که اعتراضات بسیار زیادی را در کویت برانگیخت. اینجا بود که آیت الله العظمی خامنه ای - برای چندمین بار- در حرام بودن توهین به سیده عایشه همسر رسول خدا و دیگر مقدسات اهل سنت فتوا دادند. سید حسن نصرالله نیز به تمجید از فتوای آیة الله خامنه ای پرداخت.

546

توهین به مقدسات توسط یاسر الحبیب

3- تالیف کتاب

یاسر الحبیب  کتابی با عنوان «الفاحشه الوجه الآخر لعائشه» را با هدف توهین به مقدسات اهل سنت به چاپ رساند که سبب خشم و نفرت بسیاری از بزرگان اهل سنت شده و حتی برخی از آنان این عمل را به کل شیعه سرایت دادند.

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

همچنین این جریان علی‌رغم تندروی‌های مذهبی در کویت که در دوره راه ‌اندازی هیئت خدام ‌المهدی انجام می‌داد و الان هم در هیئت‌های خود دنبال می‌کند هیچ محدودیتی برای تردد به کشور کویت ندارد که از هم سویی عملکرد آن با خواسته‌های سرویس‌های امنیتی کشورهای عربی حکایت می‌کند.

ث- فعالیت های نظامی

سید رضا قزوینی(الغرابی) تحلیل‌گر عراقی‌تبار مقیم ایران در گزارشی از شهرک «فدک الصغری» در لندن  در کانال تلگرامی خود نوشت: «شهرک فدک الصغری، منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهر لندن است که توسط شیخ یاسر الحبیب، داماد سید مجتبی شیرازی، برادر سید صادق شیرازی در لندن خریداری شده است. این شهرک پس از آماده سازی و ساخت یک مسجد در داخل آن درسال ۱۳۹۱ افتتاح شد و پرچم گروه یاسر الحبیب یعنی " هیئة خدام المهدی " در یکی از تپه های آن و طی مراسمی که اعضای این گروه یونیفورم های سبز نظامی بر تن کرده بودند برافراشته شد. نمازهای عمومی این گروه در این شهرک برگزار می شود. یک حوزه علمیه و مدرسه نیز در آن ساخته شده است. به گفته یاسر الحبیب قرار است این شهرک پس از خرید زمین های اطراف به یک دهکده اسلامی شیعی تبدیل شود و ساکنان انگلیسی نیز به تشیع هدایت شوند. پوشیدن یونیفورم های نظامی، تأسیس یک شهرک و برگزاری رژه در مناسبت های مذهبی، و بیان اینکه هدف از ساخت چنین دهکده ای، فتح یک کشور خارجی (عربستان) است – ولو در شعار -، و توسعه روزافزون آن در شهر لندن، جالب توجه است. "

منابع عراقی در لندن اعلام کرده‌اند که انگلیس در حال آموزش نطامی طرفداران «یاسر الحبیب» فردی که به اشاعه سخنان ضد وحدت و تفرقه افکنانه و سب خلفای مورد احترام اهل سنت مشهور شده، است. این منابع به خبرگزاری لبنانی آسیا نیوز تصاویری را داده‌اند که نشان می‌دهد افرادی در حال ادای احترام نظامی به یاسر الحبیب هستند.

1- تقلید مضحک  یاسر الحبیب از حزب الله لبنان

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانانواکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

 

440

فعالیت های نظامی یاسر الحبیب در انگلیس

ج- فعالیت‌های سیاسی

نمونه ای از فعالیت های سیاسی می توان به حادثه اخیر حمله به سفارت ایران در انگلیس اشاره نمود. روز جمعه 18 اسفند حوالی ساعت 21 به وقت ایران گروهی وابسته به هیئت انگلیسی «خدام المهدی» با یورش به سفارت کشورمان در لندن با توهین به پرچم جمهوری ‌اسلامی آن را پایین آورده و پرچم خدام المهدی را نصب نمودند. اعضای این فرقه در حالی که تصاویر سیدصادق شیرازی و سیدحسین شیرازی را به همراه داشتند با شعار علیه مقامات کشورمان به توهین به مقدسات اهل سنت پرداختند. این اقدام که همزمان با سفر بن سلمان به انگلیس صورت گرفت به صورت زنده از شبکه‌های فدک و ... وابسته به تشیع انگلیسی به صورت زنده پخش گردید.

واکاوی ارتباط یاسرالحبیب با جریان شیرازی و بیگانان

این اقدامات به دنبال بازداشت «سید حسین شیرازی» یکی از روحانیون اصلی جریان تشیع انگلیسی در هفته گذشته رخ داد. پس از بی اعتنایی چند باره سید حسین شیرازی به احضار قانونی مراجع قضائی، این مراجع اقدام به جلب وی در خیابان چهارمردان قم کردند. سید حسین شیرازی در حالی که از حداقل صلاحیت‌های لازم برخوردار است، با استفاده از امکانات تهیه شده توسط انگلیس و سعودی ها، به دنبال مرجعیت موروثی است.

403

حمله شاگردان یاسرالحبیب به سفارت ایران در لندن 

سخنان سید حسین شیرازی در توهین به ولایت فقیه به نوعی تأیید مواضع یاسر حبیب به شمار آمده و طرفداران وی را بسیار خشنود نمود. به دیگر سخن، توهین‌های صریح سید حسین شیرازی به ولایت فقیه، نشان داد آن ‌چه به عنوان تندروی‌های بعضی طرفداران جریان شیرازی مطرح می ‌شده، در واقع متن و دیالوگ رسمی بیت آیت الله سیدصادق شیرازی بوده است. حال به نظر می رسد حمله طرفداران وی به سفارت ایران در لندن، آن هم با پرچم هیأت رسمی شبکه فدک یعنی خدام‌ المهدی و حضور عوامل رسانه‌ای آن، نوعی ادای دینِ یاسر حبیب به سید حسین شیرازی بوده است. در این شرایط بهترین فرصت است تا دستگاه دیپلماسی ایران، دولت انگلیس را مجبور به ممنوعیت ادامه فعالیت این فتنه‌گران مذهبی در انگلیس کند.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
خدا لعنت کنه شما کافر را انشاالله‌شکست میخورین
ارسال نظر
captcha