نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات نشان می‌دهد که حمله پهپادی انصار الله یمن به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان در صفحات روزنامه‌های امروز بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات نشان می‌دهد که حمله پهپادی انصار الله یمن به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان در صفحات روزنامه‌های امروز بازتاب گسترده‌ای داشته است.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که جدیدترین حمله انصار الله یمن با ۱۰ پهپاد انتحاری به بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی عربستان در روزنامه‌های کیهان، قدس، فرهیختگان، حمایت، صبح نو، جوان، عصر ایرانیان و جام جم با تیترهایی چون «بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی آل‌سعود در آتش»، «جوانه مقاومت در عربستان»، «قلب نفتی عربستان زیر آتش»، «عربستان در مهلکه آتش و دود»، «آرامکو در آتش قهر آزادگان حجاز و انصار الله یمن» و «ناآرامکو!» بازتاب داشته است. همچنین «مطالبه عمومی شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان مجلس»، «ابلاغ دستورالعمل ساماندهی زندانیان» و «واکنش‌ها به ضبط اموال ایران توسط کانادا» از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های اصولگرا است. امروز روزنامه فرهیختگان با تیتر «مجری پروژه عقلانیت انقلابی در منطقه» و جام جم با تیتر «رستاخیز مقاومت» به تحولات اخیر منطقه و برتر جریان مقاومت در برابر افول غرب پرداخته‌اند.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که هجمه به صداوسیما که تقریباً به روند عادی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب مبدل شده، این بار در روزنامه‌های ایران، آرمان ملی، آفتاب یزد، اعتماد شرق و همدلی با تیترهایی چون «تخریب بدون توقف»، «چرا تلویزیون فرصت دفاع نمی‌دهد؟»، «عتاب دولت به رسانه ملی»، «حمله بدون توقف به مجلس و دولت» و «پرونده‌سازی» دنبال شده است. حمله پهپادی یمن به عربستان نیز در روزنامه‌های ایران، سازندگی، آفتاب یزد، اعتماد، ابتکار، اطلاعات، همدلی و دنیای اقتصاد تیتر شده است. همچنین «تعبیر زنگنه از خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری اروپا»، «فرار شهردار اسبق صدرا از کشور» و «احتمال پیوستن بانک‌های ایرانی به سوئیفت روسی» و «انتصاب علی طیب نیا به رئیس کمیته اقتصاد وزارت آموزش‌وپرورش» از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های اصلاح‌طلب است. روزنامه سازندگی و هفت نیز به چگونگی ثروتمند شدن مرحوم عسگراولادی پرداخته‌اند. درحالی‌که نمایندگان اصلاح‌طلب با شفافیت آرای نمایندگان مجلس مخالف کرده‌اند محمود صادقی در مصاحبه‌ای با آرمان ملی خواستار شفافیت در همه ارکان حاکمیت شده است!

 

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

روزتامه

 

ارسال نظر
captcha