در راستای ترویج و توسعه فرهنگ عاشورا و به منظور معرفی پیام قیام امام حسین (ع) موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، کتاب‌هایی که در این موسسه با موضوع قیام امام حسین علیه السلام و پیام‌های عاشورا در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم منتشر شده را با شرایط ویژه در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌دهد.
به گزارش فرهنگ سدید به نقل از روابط عمومی موسسه قدر ولایت، در راستای ترویج و توسعه فرهنگ عاشورا و به منظور معرفی ابعادملی و جهانی قیام امام حسین (ع) موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، کتاب‌هایی که در این موسسه با موضوع قیام امام حسین علیه السلام و پیام‌های عاشورا در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم منتشر شده را با شرایط ویژه در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌دهد.
هیات‌ها می‌توانند کتاب‌های معرفی شده را به صورت امانی برای برپایی نمایشگاه کتاب ویژه دهه اول محرم و یا خرید قطعی با تخفیف ۵۰ درصدی برای اهدا به عزاداران حسینی از موسسه دریافت کنند.

* کتاب‌های بخش عمومی:

۱ـ قیام و حیات حسینی
این کتاب در قطع وزیری در ۵۲۸ صفحه و با قیمت ۹۰۰۰ تومان ارائه شده است. کتاب درباره کربلا با رویکرد عزتمدارانه و افتخارآمیز که مورد تأکید رهبر معظم اسلامی است، نوشته شده است. در این کتاب، ویژگی‌ها و شخصیت امام حسین (ع)، زمینه‌های قیام آن حضرت، دلایل قیام از نگاه امام حسین (ع)، چگونگی قیام و واقعه عاشورا، اصول نهضت و قیام امام‌حسین (ع)، پیام آوران عاشورا و در مورد امام سجاد علیه‌السّلام و رفتار آن حضرت در کربلا و نیز سرگذشت یکصدتن از صحابی سیدالشهداء مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به  کامل بودن یک دوره واقعه کربلا و شناخت شخصیت امام‌حسین (ع) و ارائه شناسنامه نسبتاً جامع از صحابی امام‌حسین (ع) اشاره کرد.

۲ـ (زینب سلام الله علیها) پیام آور عاشورا
این اثر در قطع پالتویی در ۶۴ صفحه و با قیمت ۴۰۰۰ تومان عرضه شده است. کتاب با توجه به نقش تأثیرگذار حضرت زینب سلام الله علی‌ها در ماندگاری و حفظ ابعاد مختلف واقعه کربلا، تهیه و منتشر شده است.
مباحث این کتاب از دیدگاه حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌­ای تهیه شده است و تلاش شده است تا تأثیر ویژه پیام آور عاشورا که بسان یک رسانه پر قدرت، علاوه بر تبیین واقعه کربلا، در حفظ، حراست از تحریف آن، کوشیده است، بدرستی بیان شود.
این کتاب در عین اختصار، با زیبایی و جامعیت، این نقش را تشریح کرده است.

۳ـ زنان عاشورایی و دختران شیطان
زنان عاشورایی و دختران شیطان اثری است که در قطع وزیری چاپ شده است. کتاب، روایتی است از نقش مثبت و منفی زنان در حادثه عاشورا.
دختران و زنان، الگو‌های خوب و نمونه‌های بد عاقبت را بایستی جلوی روی خود داشته باشند. در این کتاب زنان عاشورایی، معرفی شده و سرگذشت و نقش آنان در حادثه ماندگار کربلا مورد بررسی قرار گرفته است. در مقابل دختران و زنانی نیز بودند که نقش کاملاً تخریبی و منفی را به عهده گرفتند.
از ویژگی‌های این اثر می‌توان به حکایتی بودن نوشتار و روان و جذاب بودن آن اشاره کرد.

*کتاب‌های بخش جوان و نوجوان:

۱ـ قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب جلد‌های ۶ (محرم) و ۷ (روضه حضرت قاسم).
این کتاب در قطع وزیری و ۴۰ صفحه به شکل مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» چاپ شده است، که شامل ۵۰ قصه (هر جلد ۵ قصه) از دوران نوجوانی شهدای بزرگ دفاع مقدس است. این قصه‌ها در موضوع‌های مختلف رفتار فردی، عبادی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی انتخاب شده‌اند و سنین وقوع این خاطرات اغلب مطابق سنین نوجوانان و جوانان (۱۳ـ۱۷ سالگی) است.
نوجوانان و جوانان احساس مشابهت و تطابق وضعیت خود با آنان را کرده و تشویق می‌شوند تا از این الگوها، پیروی و به آن‌ها تأسّی کنند. نام هر جلد برگرفته از یکی از قصه‌های شاخص مطرح شده در آن جلد است.
از ویژگی‌های این کتاب آن است که زبان جذاب قصّه‌گویی داشته، قصه‌ها در آن واقعی هستند و تصویرگری زیبا و جذاب چهار رنگ دارد.

۲ـ نذر عجیب
کتاب «نذر عجیب» در وزیری منتشر شده، این داستان بر اساس حدیث «جنود عقل و جهل» از کتاب «اصول کافی» نوشته شده است و ضمن آن دقت در رفتار و اهتمام به انجام اعمال خوب و پرهیز از خصوصیات بد و منفی بر اساس این حدیث تأکید شده و دو کتاب مهم «اصول کافی» و «جنود عقل و جهل» هم معرفی شده‌اند. اگر چه این کتاب برای نوجوانان تدوین شده، اما برای جوانان و عموم قابل استفاده و دارای جذابیت است.

* کتاب‌های بخش کودکان:

۱ـ «کربلا این جاست پدر»
«کربلا این جاست پدر» کتابی است به قلم سعیده اصلاحی که در این کتاب «فاطمه» فرزند شهید مدافع حرم، سردار «مصطفی صدرزاده» از معلمش معنای «مدافع حرم» را می‌­پرسد و معلم او نیز به دنبال راهی است تا سوال فاطمه را به بهترین و کامل‌ترین شکل پاسخ گوید و ضمن آرامش بخشیدن به آلام او، نقش او را در ایستادگی در برابر ستمگران زمان یادآوری می­‌کند.
به همین منظور اجرای نقش حضرت رقیه (س) در نمایش عاشورایی دانش آموزان دبستان به «فاطمه» واگذار می‌­شود و … ماجرای داستان شکل می‌­گیرد.
 
مخاطبان برای آگاهی از شرایط کتاب‌های امانی با تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱- ۶۶۹۷۰۲۱۲ تماس حاصل کنند.
ارسال نظر
captcha