«فرهنگ سدید» از روند درمانی رهبر شیعیان‌نیجریه درهند گزارش‌می‌دهد
شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که به جهت طی دوره درمان و رفع جراحات به‌جامانده از حمله دولت نیجریه به وی روز گذشته ۱۳ آگوست ۲۰۱۹ (۲۲ مردادماه) به هند فرستاده‌شده بود، امروز خبر برگشت به نیجریه از هند به دلیل آنچه ناامنی در بیمارستان گفته‌شده، داده است.
به گزارش فرهنگ سدید؛ شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که به جهت طی دوره درمان و رفع جراحات به‌جامانده از حمله دولت نیجریه به وی روز گذشته ۱۳ آگوست ۲۰۱۹ (۲۲ مردادماه) به هند فرستاده‌شده بود، امروز خبر برگشت به نیجریه از هند به دلیل آنچه ناامنی در بیمارستان گفته‌شده، داده است. شیخ زکزاکی با انتشار یک پیام صوتی، ابراز داشته که ناامنی موجود در بیمارستان مندانتا، اجازه نمی‌دهد برای علاج بمانیم و باید برگردیم به نیجریه، تا به کشور دیگر برویم. این در حالی است علامه سید ابراهیم زکزاکی و همسرشان زینت ابراهیم در حالی روز گذشته به کشور هند منتقل شدند که بر اساس شواهد انتقال ایشان به بیمارستان معیّن با پزشکان از پیش تعیین‌شده موفقیت‌آمیز نبوده است.
 
7

امروز ۲۳ مردادماه (۱۴ آگوست ۲۰۱۹)، دفتر علامه سید ابراهیم زکزاکی در ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
متاسفانه در هنگام ورود شیخ زکزاکی به فرودگاه به طرز فریبکارانه‌ای شیخ و همسرش را تحویل گروهی دادند که مشخص شد با گروه پزشکی از پیش تعیین شده متفاوت بوده است. شواهد نشان دهنده اعمال نقشه‌ای از پیش طراحی شده توسط نیرو‌های امنیتی نیجریه NIA و همدستان آنهاست. دولت نیجریه، علی الخصوص نیرو‌های امنیتی آن باید مسولیّت هرگونه پیشامد منفی در سلامتی شیخ زکزاکی و همسرش را بپذیرد.

۱. در ۱۳ آگوست ۲۰۱۹ علامّه سید ابراهیم زکزاکی و همسرشان زینت ابراهیم به کشور هند منتقل شدند.
۲. انتقال ایشان به بیمارستان معیّن با پزشکان از پیش تعیین شده موفقیت آمیز نبوده است.
۳. متاسفانه در هنگام ورود شیخ زکزاکی به فرودگاه به طرز فریبکارانه‌ای شیخ و همسرش را تحویل گروهی دادند که مشخص شد با گروه پزشکی از پیش تعیین شده متفاوت بوده است.
۴. شواهد نشان دهنده اعمال نقشه‌ای از پیش طراحی شده توسط نیرو‌های امنیتی نیجریه NIA و همدستان آنهاست.
۵. دولت نیجریه، علی الخصوص نیرو‌های امنیتی آن باید مسولیّت هرگونه پیشامد منفی در سلامتی شیخ زکزاکی و همسرش را بپذیرند.
ارسال نظر
captcha