توییت‌های جنجالی ترامپ علیه اقدامات رئیس‌جمهور فرانسه در میانجی‌گری بین آمریکا و ایران، پس‌ازاینکه امانوئل ماکرون طی کمتر از سه ماه گذشته، شش بار تلفنی با رئیس‌جمهور ایران گفتگو کرده محور مطبوعات امروز است؛ همچنین تلاش از پیش شکست‌خورده آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج‌فارس از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های امروز است.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که توییت های جنجالی ترامپ علیه اقدامات رئیس‌جمهور فرانسه در میانجی‌گری بین آمریکا و ایران، پس‌ازاینکه امانوئل ماکرون طی کمتر از سه ماه گذشته، شش بار تلفنی با رئیس‌جمهور ایران گفتگو کرده و همچنین استعفای رئیس اینستکس در پی فشارهای وارده به وی محور مطبوعات امروز است. همچنین تلاش از پیش شکست‌خورده آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج‌فارس و واکنش شدید ایران به اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای پیوستن به این ائتلاف از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های امروز است.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد درگیری‌های شدید و بی‌سابقه‌ای بین نیروهای وابسته به امارات و عربستان در شهر «عدن» و همچنین شهادت «ابراهیم بدرالدین الحوثی» از اعضای سرشناس جنبش انصارالله و برادر «عبدالملک الحوثی» در روزنامه‌های کیهان، حمایت، صبح نو، جوان و خراسان بازتاب یافته است. بحرانی شدن وضعیت در کشمیر هند نیز در روزنامه‌های کیهان، قدس و صبح نو پوشش داده‌شده است. همچنین «آزادی مشروط شیخ زکزاکی» و «اظهارات رئیس قوه قضایی مبنی بر لزوم برخورد با قضات یا کارکنان فاسد به جهت تقویت دستگاه قضایی» از دیگر سوژه‌های روزنامه‌های اصولگرا است. امروز روزنامه فرهیختگان با تیتر «پروژه بزک آبنبات فرانسوی کلید خورد» به بررسی پروژه بزک فرانسه توسط گروهی از همراهان ترامپ و کاسبان ترس داخلی پرداخته است همچنین روزنامه جوان با تیتر «سنگ روی یخ» به‌نقد تلاش ماکرون برای نزدیک شدن دیدگاه‌های ایران و امریکا موردنقد و تحلیل قرار داده است. همچنین تلاش اسرائیل برای حضور در خلیج‌فارس نیز در روزنامه‌های حمایت، جوان و عصرایرانیان با واکنش همراه است.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که توییت های اعتراضی ترامپ به تلاش‌های میانجیگرانه رئیس‌جمهوری فرانسه و استعفای رئیس آلمانی اینستکس در روزنامه‌های ایران، آفتاب یزد، اعتماد، همدلی و همشهری با تیترهایی چون «فرانسه: برای کاهش تنش‌ها نیازی به مجوز نداریم»، «استعفاء زیر فشار»، «ترامپ گورباچفِ بد آمریکا شده است»، «آقای تناقض»، «پایان میانجی‌گری» و «کشمکش پنهان بر سر ایران» بازتاب داشته است. اهدا جایزه جهانی موسیقی (وومکس) به کیهان کلهر نوازنده کمانچه و سه‌تار نیز در روزنامه‌های ایران، اعتماد، همدلی، شهروند و هشهری محور است. تلاش شکست‌خورده آمریکا برای تشکیل ائتلاف در خلیج‌فارس علیه ایران نیز در روزنامه‌های شرق، جمهوری اسلامی، ابتکار و اطلاعات با نقد و تحلیل همراه است. «سفر دوروزه جهانگیری به استان خراسان رضوی و افتتاح خط ۲ مترو مشهد» و «موضوعات مرتبط با انتشار اخبار دستگیری دادستان سابق تهران» از دیگر موضوعاتی است که روزنامه‌های اصلاح‌طلب به آن پرداخته‌اند. موضوعات مرتبط با انتخابات نیز در روزنامه سازندگی با تیتر «اصلاحات رهبران جدید می‌خواهد»، روزنامه ایران با تیتر «تعامل داخلی و خارجی مشارکت در انتخابات را بیشتر می‌کند»، ابتکار با تیتر «عبور از اصولگرایی؟» و روزنامه همدلی با تیتر «دغدغه‌های رئیس دولت اصلاحات» در حال پیگیری است. 

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

روزنامه

 

ارسال نظر
captcha