یکی از ارکان بیانیه گام دوم انقلاب شناخت تهدید ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیری می باشد که محل اخبارهای ضد معنویت و اخلاق است و سبک زندگی و روان جامعه را تهدید می کند و مقام معظم رهبری از این تهدید با نام بمباران شیمیایی نام می برند.

به گزارش فرهنگ سدید؛ حسین قنادیان رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در نشست استانی تبیین و گفتمان سازی گام دوم انقلاب در محل دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار داشت: چهل سال از انقلاب گذشته است و ما از ابتدای حیات خود با دشمنی های بسیار مواجهه بوده ایم اما با همه ی کینه توزی ها وارد چهل سال دوم انقلاب شده ایم و مقام معظم رهبری برای نشان دادن نقشه راه چهل سال دوم، بیانیه ی گام دوم را عرضه داشتند.

وی گفت: در بهمن سال گذشته به دلیل فضای ملتهب امکان فراهم‌نشد که بیانیه ی گام دوم مورد کنکاش قرار گیرد و اکنون که فضای آرام تری وجود دارد باید به این موضوع  پرداخت.

اولین رکن بیانیه گام دوم ترسیم چشم انداز جامعه آرمانی و جهت دهی به افراد است

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این که رساندن صدا و پیام‌ امام به جامعه یک رسالت و جهاد فکری و اندیشه ای است؛ خاطر نشان کرد: شاکله ی بیانیه ارکان‌ متفاوتی دارد که اولین رکن در این بیانیه وجود یک چشم انداز است و چشم انداز برای یک جامعه ی آرمانی است که راه را نشان و به افراد جهت می دهد .

قنادیان ادامه داد: اکنون رهبری به عنوان وظیفه ی خود قله ای را به جامعه نشان می دهد تا مسیر انقلاب و تفکر انقلابیون دچار انحراف نشود و آن چشم انداز تحقق جامعه اسلامی برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی افزود: حال اگر نگاه جامعه چنین باشد با مشکلات اقتصادی و مدیریتی کنار خواهد آمد و در برابر سیلی دشمنان صبوری خواهد کرد.

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران تشریح کرد: انسان برای مقصد و چشم انداز خود گاهی باید برگردد و مسیری را که طی کرده نگاه کند و اندیشه نماید که چه مسائل و مشکلاتی داشته و اکنون دارای چه وضعیتی است زیرا نگاه به گذشته امید به آینده را در افراد بوجود خواهد آورد و این رکن دوک بیانیه است.

قنادیان ابراز داشت: جوانان ما باید تاریخ را مطالعه کنند چرا که تاریخ به ما تجربه، عبرت و آموزش می دهد و ما را توانمند می سازد تا مسیرهای طولانی را در کمترین زمان طی کنیم به همین دلیل مقام معظم رهبری می گویند یکبار مرور کنید که در گذشته چه بوده اید.

وی اضافه کرد: رکن سوم این بیانیه موضوع فرصت هایی است که در اختیار افراد می باشد زیرا فرصت ها به انسان ها توانایی خودباوری و قدرت می دهند و در حال حاضر دارای فرصت های مادی، معنوی، اقتدار و امنیت انسانی هستیم.

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران توضیح داد: بیکاری کنونی حکایت از نیروی منسجم توانمندی دارد که آماده به کار است و تنها باید فرصت کار را برایشان فراهم کرد و فرصت ها یک ‌موتور انرژی زا و متحرک هستند که می توانند جامعه را در مسیر تمدنی خود پیش ببرند.

قنادی با بیان این که یکی دیگر از ارکان، شناخت مهم ترین آسیب حاکم بر جامعه است، تصریح کرد: اگر این شناخت صورت گیرد آسیب زدایی انجام خواهد شد و در غیر این صورت گریبانگیر ما خواهد بود و به ما آسیب خواهد رساند.

ریشه آسیب های کشور بی توجهی به شعارهای انقلاب است

وی گفت: مقام معظم رهبری این آسیب را این گونه بیان می کنند که ریشه ی آسیب های کشور بی توجهی به شعار انقلاب است؛ استقلال شعار انقلاب بود و آیا اکنون ما در تمام حوزه های جامعه از جمله فرهنگ، سیاست، دفاع و اقتصاد مستقل هستیم؟

تهدید با چوب تحریم دلیل مستقل نبودن در حوزه اقتصادی است

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به این که عدم استقلال به معنای سیلی و ضربه خوردن است، اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه ی دفاعی، امنیتی و سیاسی مستقل بوده ایم اما در حوزه ی اقتصادی به دلیل مستقل نبودن با چوب تحریم تهدید می شویم.

قنادیان توضیح داد: رکن دیگر شناخت مهم ترین تهدید امروز جامعه است؛ تهدیدی که مقام معظم رهبری به عنوان امام جامعه بدان اشاره می کند ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیری می باشد که محل اخبارهای ضد معنویت و اخلاق است و سبک زندگی و روان جامعه را تهدید می کند و مقام معظم رهبری از این تهدید با نام بمباران شیمیایی نام می برند.

وی ادامه داد: بنابراین اولویت اول ما برای طی کردن گام دوم انقلاب مبارزه با این تهدید است و به همین دلیل مقام معظم رهبری می فرمایند "اولین و مهم ترین اقدام برای طی کردن گام دوم انقلاب شکستن محاصره ی تبلیغاتی دشمن است" .

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان این که دشمن بواسطه ی سلاح تبلیغاتی و رسانه ای ذهن افراد جامعه رو به سمت آنچه که می خواهد می برد، یادآور شد : دشمن با این کار امید و خودباوری ما را می شکند و آنچه را که خود دارد بزرگ می کند و خود را مقتدر می سازد.

قنادیان بیان کرد: یک انسان متفکر و فرهیخته ذهن و اندیشه ی خود را از رسانه نمی گیرد و باید محتوا را با پیش فرض های ذهنی مبتنی بر اصول محک بزند و به سلسله ی راویات توجه کند.

وی با اشاره به این که مدیریت بر فضای مجازی باید ملی شود؛ خاطر نشان کرد: ملی کردن فضای مجازی ارزشمندتر و مهم تر از صنعت نفت است و باید این را مطالبه کرد .

رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: موضوع دیگری که در این بیانیه به عنوان هسته ی مرکزی وجود دارد، دفاع ابدی از نظریه ی نظام انقلابی با اصول غیر قابل تغییر است.

قنادیان اصول اسلامی را بدون تغییر دانست و تصریح کرد: وقتی در سیاست قاعده ی نفی سبیل وجود دارد دیگر رفتار مسالمت آمیز معنایی ندارد .

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان مخاطب خاص هستند زیرا انرژی جوان به عنوان سرمایه ی بی بدیل این انقلاب است و مسئولین امروز برای تحقق بیانیه باید به جوانان ایفای نقش دهند .

 

منبع : آرمان کرمان

ارسال نظر
captcha