نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که انتشار ویدئویی از سوی محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران و دعوت وی از جوانان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی با نام م«جلس نو» در مطبوعات امروز بازتاب داشته است.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاهی کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که انتشار ویدئویی از سوی محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران و دعوت وی از جوانان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی با نام م«جلس نو» در مطبوعات امروز بازتاب داشته است. همچنین پیروزی تیم والیبال ایران برابر تیم روسیه در تبریز و حفظ جایگاه صدرنشینی این تیم با پوشش گسترده روزنامه‌های امروز همراه بوده است.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که دعوت قالیباف از جوانان برای ایجاد تحول در مجلس در روزنامه‌های وطن امروز، صبح نو، رسالت و جوان با تیترهای «راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است»، «مجلس نو در گام دوم انقلاب» و «پیش به‌سوی مجلس نو» بازتاب داشته است. پاسخ‌های گسترده و جدی یمن به تجاوزهای عربستان و درخواست آل‌سعود از انگلیس برای میانجی‌گری نیز در روزنامه‌های وطن امروز، حمایت، قدس و جوان بازتاب داشته است. صفحات امروز روزنامه‌های اصولگرا واکنش جدی به مواضع انگلیس علیه ایران داشته‌اند و روزنامه‌های وطن امروز، قدس، رسالت و حمایت با موضوعاتی چون «به خطر انداختن امنیت سفارت ایران در انگلیس 3 روز پس از جشن تولد ملکه این کشور»، «دروغ‌پراکنی انگلیس علیه ایران در ماجرای انفجار کشتی‌ها» و «برگزاری نمایشگاه کاریکاتور آسوده باش من ملکه‌ام» به نقد و بررسی اقدامات این کشور پرداخته‌اند. کیهان نیز با دو تیتر «سهم ناچیز ایران از بازار چند هزار میلیارد دلاری غذای حلال در جهان» و «سازمان ملل: مسکن مهر تجربه‌ای منحصربه‌فرد و قابل انتقال به سایر کشورهاست» منتشر شده است.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که اولین نشست خبری علی ربیعی سخنگوی دولت با سانسور گسترده روزنامه‌های این جریان همراه بوده است و تنها روزنامه دولتی ایران این نشست را پوشش داده است. نگرانی روزنامه‌های اصلاحات از دعوت قالیباف برای حضور جوانان در انتخابات مجلس نیز در روزنامه‌های ایران، شرق, آرمان، ابتکار، سازندگی، اعتماد و آفتاب یزد با تیترهایی چون «پرچم جدایی‌طلبی یا سهم خواهی»، «ابهام دوباره در وحدت اصولگرایان»، «وحدت‌شکنی به اسم نو اصولگرایی»، «دعوت قالیباف از جوانان اصولگرا»، «آغاز جدایی»، «در تمنای تَکرار» و «قالیباف دنبال شبکه‌سازی است نه حضور در انتخابات» بازتاب داشته است. آخرین تغییرات کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز در روزنامه‌های شرق، ایران، سازندگی، آرمان و ابتکار با واکنش‌های اغلب انتقادی همراه بوده است. همچنین «حضور روحانی در حرم مطهر رضوی و دیدار با تولیتان آستان مقدس»، «گسترش فعالیت‌های اقتصادی و زیرساختی ایران با روسیه» و «تلاش اصلاح‌طلبان برای ایجاد حیات شبانه تهران» از دیگر موضوعاتی است که روزنامه‌های این جریان به آن پرداخته‌اند.

 

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

روژنامه

 

Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کیانفر
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی خطاب به جوانان گفت: اگر به میدان انتخابات نیایید در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

آقای قالیباف،
مطمئن باشید نه تنها جوانان بلکه تمام ملت در صورتی به پیام شما لبیک خواهند گفت که کاندیداهای مخالف انقلاب رد صلاحیت نشوند.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
ارسال نظر
captcha