فرقه تابنده با وجود ادعای عدم دخالت در سیاست، ولی از طرق مختلف طبق اسناد منتشر شده حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا همین امروز بعنوان ابزار سیاسی بیگانگان علیه کشور فعالیت های مخرب گسترده ای داشته اند.

گروه وحدت فرهنگ سدید، علی جعفری / فرقه تابنده با وجود ادعای عدم دخالت در سیاست، ولی از طرق مختلف طبق اسناد منتشر شده حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا همین امروز  بعنوان ابزار سیاسی بیگانگان علیه کشور فعالیت های مخرب گسترده ای داشته اند. دشمنان ایران برای مبارزه با شیعی اصیل و انقلابی، حساب ویژه ای بر روی فرق ضاله بویژه فرقه تابنده باز کرده اند. کشورهای خارجی با کمک نیروهای داخلی و خارجی بدنبال همگرایی معارضان نظام جمهوری اسلامی ایران به هر طریق ممکن هستند. یکی از گروههایی که همچون فرقه تابنده بازیچه دست بیگانگان قرار گرفته گروه "ری استارت" می باشد. «ری استارت» نام یک برنامه رادیویی است که به  مباحث عرفانی -فلسفی می‌ پردازد و ناظر بر نوعی ردّیه بر ساختار رسمی تمام ادیان است و به جای آن همچون دراویش بر شکلی از عرفان و تصوف توجه دارد. این برنامه که بدنبال مشوش کردن ذهن جوانان است توسط سید محمد حسینی تهیه و تولید می شود. سید محمد حسینی شومن سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود که با فرار از کشور در رسانه های بیگانه شروع به فعالیت نمود. نام گروه "ری استارت" با آتش زدن مساجد، شکستن شیشه بانک ها، اداره ها و قطارهای شهری بر سر زبان ها افتاد. جالب است بدانیم نقطه اشتراک فرقه تابنده و گروه « ری استارت » در این می باشد که هر دو طیف بدنبال عرفانهای کاذب بوده و خود را افرادی در جستجوی حقیقت می دانند و همچنین هر دو برای رسیدن به اهداف شوم خویش راهبرد های علملیاتی مشترکی یعنی تخریب اموال عمومی و آتش زدن امکان مذهبی را در دستور کار  قرار داده اند.

لازم است بدانیم فرقه فرقه تابنده از زمان تأسیس تاکنون هفت قطب داشته که قطب فعلی آن، نورعلی تابنده (مجذوب علیشاه) است. مهمترین عقاید فرقه تابنده عبارتند از : 1) اجتماع در خانقاه و دشمنی با مسجد (مسجد را خانه ضرار میدانند!)  2) نفی مذهب و یکسان دانستن همه ادیان (اعم از الهی و غیرالهی) 3) جدایی طریقت و شریعت: بی اهمیت دانستن نماز، خمس، حجاب  4)وحدت وجود و ادعای الوهیت و ربوبیت: آنها بر این باورند حتی کسانی که بت ،جن ، گاو و آلات تناسلی را می پرستند، در واقع پرستش خدا می کنند 5) تعرض متعدد اقطاب و افراد صوفیه به زنان 6) اعتقاد به جدایی دین از سیاست 7) شارب ( سبیل بلند) گذاشتن 8) مریدپروری، جادوگری و ثروت اندوزی) ادعای جانشینی امام زمان (نیابت خاصه) 10) اعتقاد تام به قطب و سجده کردن به او

با توجه به این عقایدی که ذکر گردید فرقه تابنده در واقع منحرفین از شیعه راستین هستند که بدنبال بدنام کردن و ضربه زدن به شیعه هستند و عامداً در راستای برنامه های دشمن که از مهم ترین اهدافشان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق تقابل شیعه با شیعه هست حرکت می کنند. فرقه تابنده بر عکس اعتقاداتشان که باید از سیاست دوری می کردند طبق اسناد و مدارک همواره با سیاست و منفعت طلبی عجین بوده اند چنان چه در دوره پهلوی آنها با تشکیلات و رهبران فراماسونری ارتباط تنگاتنگی داشته و در طول حکومت پهلوی همکاری بسیار نزدیکی با دربار داشتند چنانچه طبق آمار رسمی در سال 1337 هشت نفر از فرمانداران استان خراسان صوفی مسلک و از فرقه تابنده بودند و حتی آنها پیوندهای خویشاوندی با مقامات پهلوی نظیر آقای اقبال، نصیری و ... داشتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نورعلی تابنده قطب فرقه تابنده به علت ارتباطی که با رهبران نهضت آزادی داشت توانست با وجود مغایرت اعتقاداتشان برای دوری از سیاست پستهای سیاسی مهمی در وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت دادگستری بدست آورد. در سال 1388 فعالیت های سیاسی فرقه تابنده با حمایت از مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری پر رنگتر از گذشته نیز شد. چندی پیش سایت بی بی سی فارسی مستندی را بنام "بیست و چندم خرداد" پخش کرد که در بخشی از فیلم، مهدی کروبی با تیم مشاورانش در حال برنامه ریزی برای بر هم زدن وضع انتخابات و نتایج آرا بودند که اعضای تیم اغتشاش فرقه گنابادی مانند حمیدرضا مرادی، صالح مرادی و چند نفر دیگر از این عناصر ضد انقلاب همراه کروبی حاضر بودند. دشمنی آشکارا فرقه تابنده پس از حضور گسترده در فتنه 88 با آتش زدن مساجد در اغتشاشات دی ماه 96 بار دیگر بروز پیدا کرد و در 30 بهمن 96 با گستاخی تمام با به شهادت رساندن چهار نفر از حافظان امنیت کشور و تخریب اموال عمومی همچنان در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند. فرقه تابنده با بوجود آوردن این اغتشاشات، بر طبق آموزشهای و راهبردهای خرابکارانه گروه «ری استارت» عمل می کنند و دقیقا به بدنبال آتش زدن اموال دولتی و غیر دولتی بخصوص اماکن مذهبی هستند. در تایید این گفته همین را بس  است در زمانی که برخی عناصر سطحی نگر و  فریب خورده داخلی تحت تاثیر عقاید سید محمد حسینی رهبر مزدور گروه «ری استارت» ، مساجد و اماکن مذهبی را به آتش کشیدند « نور علی تابنده» رهبر فرقه تابنده از این اقدام ناشایست آنها حمایت تلویحی کردند.

  در پایان بسیار ضروری است ضمن هوشیاری امنیتی برای مقابله با فرق انحرافی مانند فرقه تابنده که -  از طریق  ارتباط گیری با بیگانگان و رسانه های خارجی معاند نظام مانند ری استارت - با صرف هزینه های میلیونی در حال جذب جوانان و نفوذ در بین دستگاههای دولتی و غیر دولتی هستند، توسط نخبگان علمی کشور چاره جویی اساسی و نه مقطعی و زودگذر شود. به نظر می رسد می توان با تشکیل جبهه فرهنگی واحد با کمک اندیشمندان دینی و رسانه ها راه انحراف جوانان را بوسیله عقاید پوچ و شیطانی فرق ضاله مسدود شود و همه در روشن نمودن چهره حقیقی فرق منحرف، از جمله فرقه گنابادی نقش فعال و مستمری ایفا نمایند.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
چرا چیزی که نمیدونی رو میگی ؟ خدا ببخشتت
Turkey
امیر
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
خوبه این گروه درویش و ری استارت خودشون رو به دنبال حقیقت معرفی میکنن، شما و امثال شما که خودتون رو به حقیقت رسیده معرفی میکنید محل بروز مشکل هستید
ارسال نظر
captcha