نیم‌نگاه کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که تعدد خبرهای نه‌چندان مهم و عمدتاً دور از تحلیل در روزنامه‌های امروز مشهود است و اغلب روزنامه‌های امروز تیترهای پراکنده‌ای با موضوعات متفاوت را برای خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش فرهنگ سدید؛ نیم‌نگاه کلی به صفحه نخست مطبوعات امروز نشان می‌دهد که تعدد خبرهای نه‌چندان مهم و عمدتاً دور از تحلیل در روزنامه‌های امروز مشهود است و اغلب روزنامه‌های امروز تیترهای پراکنده‌ای با موضوعات متفاوت را برای خود انتخاب کرده‌اند. محوریت اغلب روزنامه‌های اصولگرا بر اساس "سیاست خارجی، اخبار جریان مقاومت منطقه، آشفتگی دولت آمریکا و وضعیت ناخوشایند اقتصادی داخلی" است و رویکرد روزنامه‌های اصلاح‌طلب مبتی بر "اخبار دولت، رویدادهای داخلی با ورزشی و اقتصادی و مشکلات داخلی دولت ترامپ" است.

پایش روزنامه‌های اصولگرا نشان می‌دهد که موضوعاتی چون سردرگمی آمریکا، تفرقه در تیم ترامپ، احتمال اخراج جان بولتن، واکنش منفی افکار عمومی آمریکا به جنگ با ایران و تأکید مقامات آمریکایی بر عدم رویارویی با ایران محور روزنامه‌های این جریان بوده است. حمله یمن به عربستان و واکنش مقامات سعودی و شیوخ منطقه نیز در روزنامه‌های کیهان، وطن امروز، قدس و جوان بازتاب داشته است. انتقاد روزنامه‌های جریان اصولگرا از «گران‌فروشی، بالا رفتن قیمت خودرو و آشفتگی بازار کالا و عدم اراده دولت برای مدیریت اقتصادی» هم در صفحه نخست آن‌ها دیده می‌شود. «اظهارات آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان» و «سخنان خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی مبنی بر ناامیدی ایران از اروپا» از دیگر موضوعاتی بوده است که در روزنامه‌های اصولگرا به آن پرداخته‌شده است.

پایش روزنامه‌های اصلاح‌طلب حاکی از آن است که جلسه هیئت دولت و گفتگوهای خبرنگاران با وزرا در حاشیه این جلسه با محوریت «تصویب لایحه شفافیت نهادها، انتخاب سخنگو دولت و رسیدگی بازار کاغذ» در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بازتاب داشته است. واکنش‌ها و انتظارات از ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال را نیز روزنامه‌های آفتاب، اعتماد، ابتکار، شرق و ایران پوشش داده اند. «احتمال اخراج جان بولتون»، «معافیت دوباره بندر چابهار» و «وضعیت مسکن و راه‌های کنترل قیمت آن» از دیگر موضوعاتی بوده است که در روزنامه‌های این جریان به آن پرداخته‌اند.

 

صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸

  • صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸صفحه اول روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت ۹۸
ارسال نظر
captcha